Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
Grand Prix České republiky zažije obnovenou premiéru po pětileté odmlce, a to přesně 60 let od chvíle, kdy motocyklové mistrovství světa zavítalo do Brna poprvé.
„Jsme rádi, že se nám společně s partnery podařilo podnik mistrovství světa na Masarykův okruh vrátit, navíc v atraktivním termínu. Zájem v prvních týdnech spuštěného předprodeje odpovídá tomu, co od fanoušků slýcháme. MotoGP jim chybělo a na jeho návrat se opravdu těší. Některé typy vstupenek s omezenou kapacitou jsou buď už úplně vyprodané, nebo jich zbývá velmi málo. Týká se to zejména sedadlových tribun v prostoru startu a cíle, nebo už zcela naplněného motocyklového kempu na tribuně A. Takto projeveného zájmu si velmi vážíme,“ uvádí předseda představenstva Automotodromu Brno Karel Hubáček. První vlna předprodeje vstupenek na Grand Prix České republiky 2025, která nabízí vstupenky za nejvýhodnější cenu, končí 31. ledna.
V souvislosti s MotoGP™ přinese letošní rok další výraznou novinku – nový povrch dráhy. Výměna asfaltu a další úpravy v areálu významně vylepší podmínky nejen pro závodníky mistrovství světa, ale také pro každého, kdo se na Masarykův okruh vydá.
„Práce si vyžádají mírný posun v zahájení sezony, ale od května bude dráha plně v provozu. Závodního programu pro veřejnost se tato změna nijak zásadně nedotkne, pouze motocyklová Jarní cena Brna pro tentokrát chybí,“ vysvětluje Miroslav Bartoš, výkonný ředitel Automotodromu Brno.
Na fanoušky motocyklových závodů kromě MotoGP™ v letošním kalendáři čekají ještě červencové mezinárodní mistrovství Alpe Adria a tradiční Podzimní cena Brna, která nese jméno slavného československého závodníka Bohumila Staši.
Automobilové nadšence potěší návrat prestižní série Ferrari Challenge Europe, která na Masarykův okruh zavítá na začátku června a nabídne pestrou přehlídku rychlých vozů z Maranella. Ještě předtím se v květnu uskuteční oblíbený Histo Cup s ikonickými automobily a monoposty z druhé poloviny 20. století, na které si mohou pamatovat i návštěvníci původního Masarykova okruhu.
Dalším lákadlem je zářijová akce s názvem Masaryk Racing Days. Závodní víkend, nabitý nejrůznějšími sériemi od sportovních aut přes cestovní vozy až po formule, je každoročním vrcholem automobilové sezóny. Podzim bude dále patřit německým speciálům v sérii Porsche Sprint Challenge, nebo Epilogu – obnovenému vytrvalostnímu závodu, který uzavře profesionální okruhovou sezónu.
9.–11. 5. Histo Cup – závody historických automobilů
6.–8. 6. Ferrari Challenge Europe
4.–6. 7. Alpe Adria International Motorcycle Championship
18.–20. 7. MotoGP
5.–7. 9. Masaryk Racing Days – závody automobilů
18.–21. 9. Porsche Sprint Challenge
26.–28. 9. Podzimní cena Brna – závody motocyklů
10.–11. 10. Epilog – vytrvalostní závod automobilů
12. 10. Mezinárodní mistrovství závodů automobilů do vrchu
19. 10. LeBrno – vytrvalostní závod amatérů
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?