Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
Grand Prix České republiky zažije obnovenou premiéru po pětileté odmlce, a to přesně 60 let od chvíle, kdy motocyklové mistrovství světa zavítalo do Brna poprvé.
„Jsme rádi, že se nám společně s partnery podařilo podnik mistrovství světa na Masarykův okruh vrátit, navíc v atraktivním termínu. Zájem v prvních týdnech spuštěného předprodeje odpovídá tomu, co od fanoušků slýcháme. MotoGP jim chybělo a na jeho návrat se opravdu těší. Některé typy vstupenek s omezenou kapacitou jsou buď už úplně vyprodané, nebo jich zbývá velmi málo. Týká se to zejména sedadlových tribun v prostoru startu a cíle, nebo už zcela naplněného motocyklového kempu na tribuně A. Takto projeveného zájmu si velmi vážíme,“ uvádí předseda představenstva Automotodromu Brno Karel Hubáček. První vlna předprodeje vstupenek na Grand Prix České republiky 2025, která nabízí vstupenky za nejvýhodnější cenu, končí 31. ledna.
V souvislosti s MotoGP™ přinese letošní rok další výraznou novinku – nový povrch dráhy. Výměna asfaltu a další úpravy v areálu významně vylepší podmínky nejen pro závodníky mistrovství světa, ale také pro každého, kdo se na Masarykův okruh vydá.
„Práce si vyžádají mírný posun v zahájení sezony, ale od května bude dráha plně v provozu. Závodního programu pro veřejnost se tato změna nijak zásadně nedotkne, pouze motocyklová Jarní cena Brna pro tentokrát chybí,“ vysvětluje Miroslav Bartoš, výkonný ředitel Automotodromu Brno.
Na fanoušky motocyklových závodů kromě MotoGP™ v letošním kalendáři čekají ještě červencové mezinárodní mistrovství Alpe Adria a tradiční Podzimní cena Brna, která nese jméno slavného československého závodníka Bohumila Staši.
Automobilové nadšence potěší návrat prestižní série Ferrari Challenge Europe, která na Masarykův okruh zavítá na začátku června a nabídne pestrou přehlídku rychlých vozů z Maranella. Ještě předtím se v květnu uskuteční oblíbený Histo Cup s ikonickými automobily a monoposty z druhé poloviny 20. století, na které si mohou pamatovat i návštěvníci původního Masarykova okruhu.
Dalším lákadlem je zářijová akce s názvem Masaryk Racing Days. Závodní víkend, nabitý nejrůznějšími sériemi od sportovních aut přes cestovní vozy až po formule, je každoročním vrcholem automobilové sezóny. Podzim bude dále patřit německým speciálům v sérii Porsche Sprint Challenge, nebo Epilogu – obnovenému vytrvalostnímu závodu, který uzavře profesionální okruhovou sezónu.
9.–11. 5. Histo Cup – závody historických automobilů
6.–8. 6. Ferrari Challenge Europe
4.–6. 7. Alpe Adria International Motorcycle Championship
18.–20. 7. MotoGP
5.–7. 9. Masaryk Racing Days – závody automobilů
18.–21. 9. Porsche Sprint Challenge
26.–28. 9. Podzimní cena Brna – závody motocyklů
10.–11. 10. Epilog – vytrvalostní závod automobilů
12. 10. Mezinárodní mistrovství závodů automobilů do vrchu
19. 10. LeBrno – vytrvalostní závod amatérů
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.