Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
Grand Prix České republiky zažije obnovenou premiéru po pětileté odmlce, a to přesně 60 let od chvíle, kdy motocyklové mistrovství světa zavítalo do Brna poprvé.
„Jsme rádi, že se nám společně s partnery podařilo podnik mistrovství světa na Masarykův okruh vrátit, navíc v atraktivním termínu. Zájem v prvních týdnech spuštěného předprodeje odpovídá tomu, co od fanoušků slýcháme. MotoGP jim chybělo a na jeho návrat se opravdu těší. Některé typy vstupenek s omezenou kapacitou jsou buď už úplně vyprodané, nebo jich zbývá velmi málo. Týká se to zejména sedadlových tribun v prostoru startu a cíle, nebo už zcela naplněného motocyklového kempu na tribuně A. Takto projeveného zájmu si velmi vážíme,“ uvádí předseda představenstva Automotodromu Brno Karel Hubáček. První vlna předprodeje vstupenek na Grand Prix České republiky 2025, která nabízí vstupenky za nejvýhodnější cenu, končí 31. ledna.
V souvislosti s MotoGP™ přinese letošní rok další výraznou novinku – nový povrch dráhy. Výměna asfaltu a další úpravy v areálu významně vylepší podmínky nejen pro závodníky mistrovství světa, ale také pro každého, kdo se na Masarykův okruh vydá.
„Práce si vyžádají mírný posun v zahájení sezony, ale od května bude dráha plně v provozu. Závodního programu pro veřejnost se tato změna nijak zásadně nedotkne, pouze motocyklová Jarní cena Brna pro tentokrát chybí,“ vysvětluje Miroslav Bartoš, výkonný ředitel Automotodromu Brno.
Na fanoušky motocyklových závodů kromě MotoGP™ v letošním kalendáři čekají ještě červencové mezinárodní mistrovství Alpe Adria a tradiční Podzimní cena Brna, která nese jméno slavného československého závodníka Bohumila Staši.
Automobilové nadšence potěší návrat prestižní série Ferrari Challenge Europe, která na Masarykův okruh zavítá na začátku června a nabídne pestrou přehlídku rychlých vozů z Maranella. Ještě předtím se v květnu uskuteční oblíbený Histo Cup s ikonickými automobily a monoposty z druhé poloviny 20. století, na které si mohou pamatovat i návštěvníci původního Masarykova okruhu.
Dalším lákadlem je zářijová akce s názvem Masaryk Racing Days. Závodní víkend, nabitý nejrůznějšími sériemi od sportovních aut přes cestovní vozy až po formule, je každoročním vrcholem automobilové sezóny. Podzim bude dále patřit německým speciálům v sérii Porsche Sprint Challenge, nebo Epilogu – obnovenému vytrvalostnímu závodu, který uzavře profesionální okruhovou sezónu.
9.–11. 5. Histo Cup – závody historických automobilů
6.–8. 6. Ferrari Challenge Europe
4.–6. 7. Alpe Adria International Motorcycle Championship
18.–20. 7. MotoGP
5.–7. 9. Masaryk Racing Days – závody automobilů
18.–21. 9. Porsche Sprint Challenge
26.–28. 9. Podzimní cena Brna – závody motocyklů
10.–11. 10. Epilog – vytrvalostní závod automobilů
12. 10. Mezinárodní mistrovství závodů automobilů do vrchu
19. 10. LeBrno – vytrvalostní závod amatérů
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?