1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot 9X8 verze Evolution 2024
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024, foto: Peugeot
Leo Pokorný 21. února 2025 13:44
Sdílej:

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Se dvěma vylepšenými vozy 9X8 Evolution 2024 a po intenzivních testech je připraven ukázat svou sílu na trati Losail. Dokáže se prosadit mezi elitou vytrvalostních závodů?

Po úspěšném zakončení sezóny 2024 se tým Peugeot TotalEnergies chystá na nový začátek. Vítězství v osmihodinovém závodě v Bahrajnu a čtvrté místo ve Fuji ukázaly, že tým má správnou dynamiku pro nadcházející sezónu. „Do roku 2025 vstupujeme s odhodláním,“ říká Jean-Marc Finot, Senior VP Stellantis Motorsport. „Sezónu 2024 jsme zakončili skvělým výsledkem – čtvrtým místem ve Fuji a třetím v Bahrajnu, kde tým prokázal vynikající úroveň, a to jak z hlediska strategie, tak i po výkonnostní stránce. Nyní se ale musíme posunout k ještě většímu výkonu.“

V zimní pauze se tým zaměřil na další vylepšení svého vozu Peugeot 9X8. Během dvou testovacích fází se soustředili na spolehlivost a výkonnost vozu. „Dlouhý vytrvalostní test v Le Castellet nám umožnil pracovat na spolehlivosti a potvrdil značný pokrok v této oblasti,“ říká Olivier Jansonnie, technický ředitel Peugeot Sport. „V lednu jsme také absolvovali testovací den v Kataru se dvěma vozy, což pro nás bylo velmi poučné, protože verze Peugeot 9X8 z roku 2024 nebyla v loňském roce pro tuto trať aktualizována. Losail je totiž zcela jedinečný okruh.“

Okruh Losail, známý svými rychlými zatáčkami a plochým profilem, představuje pro tým Peugeot TotalEnergies výzvu i příležitost. „Je třeba najít kompromis v nastavení. Další faktory, které je nutné vzít v úvahu, jsou například velké teplotní rozdíly mezi startem ve 14:00 a cílem kolem půlnoci, což ovlivňuje závodní strategii, výměnu pneumatik atd.," upozorňuje Jansonnie. Loni měl Peugeot 9X8 č. 93 závod pod kontrolou, ale na samém konci přišla chyba, která je připravila o cenné umístění. Letos si tým věří na lepší výsledek. „Letos budeme ze všech sil usilovat o to, aby nám naše výkonnost umožnila konkurovat nejlepším a abychom tak využili příležitosti k boji o stupně vítězů,“ dodává Jansonnie.

K závodu 1812 km Kataru se tým Peugeot TotalEnergies chystá s maximálním odhodláním. „Losail je jedním z okruhů, který nám nejlépe vyhovuje díky velmi hladkému povrchu, dlouhým rychlým zatáčkám a množství rovinek, které nabízejí mnoho příležitostí k předjíždění,“ říká Jean-Eric Vergne (PEUGEOT 9X8 #93). „Tento okruh mám rád a loni se Peugeotu dařilo až do konce závodu. Doufáme, že letos budeme stejně konkurenceschopní.“ Malthe Jakobsen, nováček v týmu Peugeot, také sdílí své nadšení: „Bude to můj první závod s týmem Peugeot TotalEnergies a s mými týmovými kolegy ve voze číslo 94. Mám se od nich hodně co učit.“

Peugeot 9X8 Hybrid Hypercar
Peugeot 9X8 Hybrid Hypercar, foto: Peugeot

Tým Peugeot TotalEnergies se tedy vydává na závodní dráhu s jasným cílem: bojovat o pódium. S vylepšeným vozem a silným týmem je připravený na náročnou výzvu v Kataru, která zahájí sezónu 2025 FIA WEC. „Máme to štěstí, že můžeme zažít zlatou éru vytrvalostních závodů. Je to velmi vzrušující a motivující pro týmy, ale místa na špičce jsou velmi těžce vybojovaná,“ uzavírá Jansonnie.

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?