Korejská automobilka Hyundai oficiálně představila novou generaci úspěšného crossoveru Kona. Pod jeho kapotou nalezneme jak spalovací motory, tak hybridní pohon. A jak je u Hyundai zvykem, nebude chybět ani čistě elektrická varianta.
Nová generace Hyundai Kony oproti předchůdci povyrostla. Její rozměry se dle varianty pohonu lehce rozcházejí, ale můžeme uvést, že elektrické provedení oproti současné generaci povyrostlo na délku o 150 mm. Na délku tedy měří 4355 mm. Je o 25 mm šírší a rozvor náprav se protáhl o 60 mm.
Nová Kona přijíždí s čistý moderním designem s horizontální nepřerušenou linkou světlometů. Ty u elektrické verze používají technologii parametrických pixelů. Verze dle zvolené motorizace se od sebe liší ne jen rozměry, ale i vzhledově. Elektrická varianta má třeba pixelové grafické detaily na masce a zadním nárazníku, velká kola o průměru 19 palců a aerodynamické boční prahy. Kona se spalovacím motorem má černé lemy podběhů kol, jiné nárazníky se spodním ochranným krytem.
Na výběr bude i firemní tuning v podobě verze N Line. Ta se vyznačuje černými zrcátky, černou střechou, spoilerem s motivem křídla a přepracovanou agresivnější přídí. Zadní partie zdobí dvojitá koncovka výfuku.
Zásadní jsou změny, jež se odehrály v interiéru. Nová Kona disponuje takzvaným „plovoucím“, horizontálně umístěným ovládacím panelem. Nový displej infotainmentu má průměr 12,3 palce. Za zmínku též stojí to, že volič převodovky se ze středového panelu přemístil za volant, což prospělo vnitřníu prostoru.
Přesněji informace zatím nebyly zveřejněny, na ně si budeme muset ještě chvíli počkat. Ale co víme již nyní, a je to ten nejzásadnější nedostatek přicházející Kony, je to, že se nedočkáme výborné sportovní verze N. Mockrát děkujeme bruselští úředníci.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.