Korejská automobilka Hyundai oficiálně představila novou generaci úspěšného crossoveru Kona. Pod jeho kapotou nalezneme jak spalovací motory, tak hybridní pohon. A jak je u Hyundai zvykem, nebude chybět ani čistě elektrická varianta.
Nová generace Hyundai Kony oproti předchůdci povyrostla. Její rozměry se dle varianty pohonu lehce rozcházejí, ale můžeme uvést, že elektrické provedení oproti současné generaci povyrostlo na délku o 150 mm. Na délku tedy měří 4355 mm. Je o 25 mm šírší a rozvor náprav se protáhl o 60 mm.
Nová Kona přijíždí s čistý moderním designem s horizontální nepřerušenou linkou světlometů. Ty u elektrické verze používají technologii parametrických pixelů. Verze dle zvolené motorizace se od sebe liší ne jen rozměry, ale i vzhledově. Elektrická varianta má třeba pixelové grafické detaily na masce a zadním nárazníku, velká kola o průměru 19 palců a aerodynamické boční prahy. Kona se spalovacím motorem má černé lemy podběhů kol, jiné nárazníky se spodním ochranným krytem.
Na výběr bude i firemní tuning v podobě verze N Line. Ta se vyznačuje černými zrcátky, černou střechou, spoilerem s motivem křídla a přepracovanou agresivnější přídí. Zadní partie zdobí dvojitá koncovka výfuku.
Zásadní jsou změny, jež se odehrály v interiéru. Nová Kona disponuje takzvaným „plovoucím“, horizontálně umístěným ovládacím panelem. Nový displej infotainmentu má průměr 12,3 palce. Za zmínku též stojí to, že volič převodovky se ze středového panelu přemístil za volant, což prospělo vnitřníu prostoru.
Přesněji informace zatím nebyly zveřejněny, na ně si budeme muset ještě chvíli počkat. Ale co víme již nyní, a je to ten nejzásadnější nedostatek přicházející Kony, je to, že se nedočkáme výborné sportovní verze N. Mockrát děkujeme bruselští úředníci.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?