Korejská automobilka Hyundai oficiálně představila novou generaci úspěšného crossoveru Kona. Pod jeho kapotou nalezneme jak spalovací motory, tak hybridní pohon. A jak je u Hyundai zvykem, nebude chybět ani čistě elektrická varianta.
Nová generace Hyundai Kony oproti předchůdci povyrostla. Její rozměry se dle varianty pohonu lehce rozcházejí, ale můžeme uvést, že elektrické provedení oproti současné generaci povyrostlo na délku o 150 mm. Na délku tedy měří 4355 mm. Je o 25 mm šírší a rozvor náprav se protáhl o 60 mm.
Nová Kona přijíždí s čistý moderním designem s horizontální nepřerušenou linkou světlometů. Ty u elektrické verze používají technologii parametrických pixelů. Verze dle zvolené motorizace se od sebe liší ne jen rozměry, ale i vzhledově. Elektrická varianta má třeba pixelové grafické detaily na masce a zadním nárazníku, velká kola o průměru 19 palců a aerodynamické boční prahy. Kona se spalovacím motorem má černé lemy podběhů kol, jiné nárazníky se spodním ochranným krytem.
Na výběr bude i firemní tuning v podobě verze N Line. Ta se vyznačuje černými zrcátky, černou střechou, spoilerem s motivem křídla a přepracovanou agresivnější přídí. Zadní partie zdobí dvojitá koncovka výfuku.
Zásadní jsou změny, jež se odehrály v interiéru. Nová Kona disponuje takzvaným „plovoucím“, horizontálně umístěným ovládacím panelem. Nový displej infotainmentu má průměr 12,3 palce. Za zmínku též stojí to, že volič převodovky se ze středového panelu přemístil za volant, což prospělo vnitřníu prostoru.
Přesněji informace zatím nebyly zveřejněny, na ně si budeme muset ještě chvíli počkat. Ale co víme již nyní, a je to ten nejzásadnější nedostatek přicházející Kony, je to, že se nedočkáme výborné sportovní verze N. Mockrát děkujeme bruselští úředníci.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.