Čeká nás také vodíková budoucnost s Toyotou po vzoru Číny?

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 11. května 2021, 20:43 Google+

Peking chce mít do roku 2025 na silnicích více než 10 tisíc automobilů poháněných palivovými články a vybudovat 74 vodíkových čerpacích stanic. Čínská metropole pracuje na ambiciózním plánu rozvoje zahrnujícím využívání právě tohoto nízkoemisního paliva, informovala tamní média.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
toyota mirai

toyota mirai | foto: Toyota

Sdílejte článek

Čína je největším producentem skleníkových plynů na světě, do roku 2060 však hodlá docílit uhlíkové neutrality. Je v čele globální expanze využití obnovitelných zdrojů energie, jako jsou sluneční záření a vítr, k nimž se v posledních letech zařadil také vodík. Mnohé provincie a města zpracovávají plány, které s vodíkem počítají, a aby sektor povzbudily, usilují o státní dotace.

img-responsive

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu | foto: Toyota

Peking předvídá, že spotřeba vodíku v dopravě a výrobě energie do roku 2023 dosáhne na území města 50 tun, do roku 2025 pak 135 tun. Tuto informaci přinesl deník Beijing Daily s odvoláním na plán městské samosprávy na období let 2021-2025.

Vodíková auta budou jezdit na Zimních olympijských hrách v Pekingu

Součástí nové flotily vozů poháněných vodíkem by byly ty, které mají na Zimních olympijských hrách v roce 2022 jezdit v Pekingu a jeho okolí. Později by se měly tyto vozy používat i na autostrádách v regionu Peking-Tianjin-Hebei, kde nahradí těžká nákladní auta s naftovými motory.

Podle zprávy v letech 2021-2025 přejde cca 4400 nákladních vozů na palivové články a nahradí tak spotřebu asi 145 tisíc tun nafty ročně.

Na sklonku roku 2020 měla Čína méně než 10 tisíc nákladních vozů a autobusů poháněných vodíkem, s roční spotřebou pohonných hmot na úrovni 3 tisíc tun, což je druhá nejvyšší spotřeba na světě po Spojených státech. Výrobce automobilů Beiqi Foton Motor sídlící v Pekingu vloni v září oznámil, že má v úmyslu do roku 2023 prodat 4 tisíce vozů poháněných vodíkem a do roku 2025 jich má být celkem 15 tisíc.

Hlavní město Číny má dostávat část výroby vodíku od firmy Yanshan Petrochemical Corp, která patří státní rafinérii Sinopec Corp, jež se hodlá stát největším producentem vodíku v celé Číně.

Vodík změní trh, Toyota přichází s Mirai

img-responsive

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu | foto: Toyota

Vodík se může stát jedním ze základů energetické transformace, ale bude nutné investovat do projektů, které přispějí k popularizaci vodíku jako pohonné hmoty, vyplývá z nedávné zprávy společnosti Deloitte.

img-responsive

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu | foto: Toyota

Velkým hybatelem vodíku v dopravě i průmyslu je japonská Toyota. Ta již před šesti lety uvedla na trh první sériový automobil na palivové články Mirai. Ten je nyní na trhu již v druhé generaci a letos na jaře se začal prodávat i v Česku. Automobilka se také podílí na vývoji nákladních vodíkových vozidel, vlaků či lodí. Aktivní je rovněž v oblasti vodíkové infrastruktury v Japonsku, kde spolupracuje na projektech pro levnou a bezpečnou výrobu a skladování vodíku.

Vytisknout

Diskuze: Čeká nás také vodíková budoucnost s Toyotou po vzoru Číny?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Chevrolet Corvette ZR-12

Chevrolet Corvette C4 V12, objem ničím nenahradíš

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud