Hned na začátek si pojďme říci, že lidské tělo zkrátka není uzpůsobenou k dlouhodobému sezení za volantem ani v kanceláři. Sedět několik hodin bez pohnutí v jedné pozici je pro lidské tělo nezdravé a dříve nebo později se projeví bolestivé následky. V některých situacích však člověk nemá na vybranou a proto je potřeba přijít s protiopatřeními.
Se svými tipy jak přežít cesty na dlouhé vzdálenosti se prostřednictvím webu Stuff.co.nz podělila závodnice, motoristická novinářka a televizní moderátorka Rebecca Jackson. Co je tedy potřeba udělat, abychom minimalizovali škody způsobené našemu tělu a vyhnuli se bolestem?
„Dlouhé sezení za volantem může způsobovat velkou námahu pro naše tělo. Bez pravidelných zastávek k protažené nohou může řidič po čase pociťovat bolest a ztuhlost v krku, ramenou a zádech; únavu očí, která se může změnit v bolest hlavy nebo otoky dolních končetin," uvedla Jackson.
K jejím oblíbeným cvikům proti ztuhlosti za volantem patří cviky při kterých se dělají krouživé pohyby kotníky, různé protahování nohou, protahování lýtek, kroužení pasem, kroužení rameny, kroužení krkem a dokonce i kroužení očima.
Cviky spojené s kotníky, nohami a lýtky jsou určeny k podpoře cirkulace a eliminaci ztuhlosti. Jsou velice jednoduché a navíc se při nich můžete opřít o svůj automobil. Při kroužení kotníky se můžete opřít například o dveře a k protažení lýtek může posloužit zvedání nohou a pokládání chodidel na pneumatiky.
Cviky spojené s protažením pasu, ramen a krku také nejsou nijak komplikované. V podstatě vám bude stačit si vzpomenout, jaké cviky k protažení jste dělali během tělocviku na základní škole.
Poslední cvik je komplikovanější, odměnou vám však bude úleva v zádech a ramenou, jak uvádí Jackson. Stačí poodstoupit dva až tři metry od auta - zády k němu.Poté zvedněte obě ruce za hlavu a prohněte se směrem k autu, dokud neucítíte protažení v zádech i v ramenou. Takovou polohu byste poté měli držet osm sekund.
Sérii podobných cviků byste měli během dlouhé cesty absolvovat několikrát. Ačkoliv jsou totiž vytrvalostní závody, kterých se Rebecca Jackson účastní, podstatně náročnější na fyzičku, špatný přístup k vaším dálkovým cestám vám může způsobit podobné a stejně bolestivé obtíže. Pravidelné protahování je tak ideální způsob, jak cestu přežít bez bolestí a současně si udržet pozornost.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.