Může nám být na silnici mnohem příjemněji?

AutoRoad.cz, 19. listopadu 2020, 00:04 Google+

Rozhodně ano a ačkoliv v každodenní praxi zjišťujeme, že to skutečně jde, vždy se najdou řidiči, kteří jakoby toužili život za volantem ostatním znechutit. Pojďme se proto podívat na čtyři věci, jejichž dodržováním si výrazně všichni navzájem pomůžeme.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 19.11. 11:10) Napište svůj názor
Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Levoproudařství – jízda z levém pruhu mimo město je určena pouze pro účely předjetí pomalejšího vozidla, po dokončení předjížděcího manévru je řidič povinen zařadit se zpět do pravého pruhu (pokud je volný). Zkrátka vždy když je to možné, musíme jet vpravo.

Ve městě na dvouproudých silnicích je slušnost a nepsané pravidlo řadit se doprava také (především vidím-li za sebou rychlejší vozidlo), ovšem nejde o přestupek, pokud tak neučiníte. Jestliže Vás ve městě někdo předjede zprava, jde o souběžnou jízdu, která je povolena.

Mimo město je situace jiná, je zakázáno předjíždět zprava ovšem pozor, pakliže je před Vámi kolona (2 a více) aut v levém pruhu a pravý je prázdný, můžete tyto vozy předjet pravým pruhem – nejde o tzv. podjíždění nýbrž o předjetí kolony.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Zipování – Pokud vznikne situace, kdy se ze dvou pruhů stává jeden (ve městě/mimo město) uplatňuje se pravidlo zipu – vozidla v pruhu, který brzy „zmizí“ se musí zařadit do druhého pruhu až na konci bezprostředně před překážkou.

Většina lidí tvrdí, že „zipovat“ umí, ale pokud se zařazují do druhého pruhu byť jen 20 metrů před překážkou, je to špatně a plynulost provozu může být rázem narušena.

img-responsive

ZIP | foto: carscoop.blogspot.com

Ignorace blinkrů – Jistě to znáte, čekáte před „kruháčem“ po kterém jede auto, které nebliká, ale náhle uhne, bez blinkru. Za daným vozidlem byla veliká mezera, do které byste se v pohodě stačili zařadit, pokud by zmíněný řidič blinkr použil. Jenže on ho nepoužil, vy jste tedy nebyli připraveni na rozjezd a do daného „okna“ jste se nemohli zařadit z důvodu dalšího projíždějícího vozidla.

Nejen, že to zdrželo Vás, ale i všechny ostatní auta za Vámi. Přitom by pouze stačilo, aby daný neohleduplný ignorant nebyl líný a tu levou páčku pod volantem použil. Když se takových řidičů sejde více, není se čemu divit, že trávíme část našich životů v kolonách.

img-responsive

blikač | foto: youtube.com

Nevěnování se řízení – jde o nejčastější zdroj nehod, proto se vždy zamyslete, zda je opravdu nezbytně nutné tu zprávu na telefonu psát zrovna teď a zda to nepočká, to samé platí o dalších činnostech jako je kouření v autě, malování se a podobně. Bohužel automobilky svými novými vozy, které mají mnohokrát „celodotykové infotainmenty“ toto nebezpečí prohlubují.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: Škoda Auto

Řízení patří ke každodennímu životu a je třeba k němu přistupovat s určitým respektem. Předvídat nepředvídatelné, být ohleduplný a hlavně přemýšlet, jak se chovat, abychom neomezovali ostatní řidiče a nedostávali je do nepříjemných situací, jež nakonec mohou ohrozit nás samotné i ostatní účastníky provozu. Někteří lidé navíc bohužel berou řízení jako nutné zlo a zcela nezajímavou činnost, ale přístup „já jedu a vše okolo je mi šumák“ je špatný, sobecký a ve finále jím nepomohou ani sobě…

Vytisknout

Diskuze: Může nám být na silnici mnohem příjemněji?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 19.11.2020 11:10 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Honda CMX 1100 Rebel

Je to Rebel! Honda představila nový model CMX1100 Rebel

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Armádní zakázka na Pandury rozpumpovala českou ekonomiku, z jedné vynaložené koruny se stanou tři

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu

Toyota si nechává patentovat převratný systém tankování a dobíjení automobilů

DS3 Crossback E-TENSE

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

reklama

Doporučujeme

Toyota 2000 GT

Toyota 2000GT se prodala za pořádný balík. Proč by verze pro Bonda Coneryho…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

  2. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  3. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  4. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  5. Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

  6. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud