BYD přiváží do Evropy svůj prémiový sedan Han EV, z 0 na 100 km/h umí za 3,9 s

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 6. srpna 2020, 14:31 Google+

Společnost BYD Auto Co., Ltd., přední čínský výrobce automobilů poháněných novými druhy energie, přivezla na autosalon do německého Stuttgartu svůj velmi očekávaný model prémiového sedanu Han EV.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BYD Han EV

BYD Han EV | foto: BYD

Sdílejte článek

Přestože řada německých zákazníků pravděpodobně nezná čínské automobilové značky, model Han EV se těší velké pozornosti a získává ocenění za skvělý design, výjimečné jízdní vlastnosti a dostupnost.

Model Han EV bude pro evropské zákazníky ukázkou toho, jak se na čínské automobily dívat z nové perspektivy.

img-responsive

BYD Han EV | foto: BYD

Model Han EV je prvním sériově vyráběným modelem automobilky vybavený novými bateriemi typu Blade Battery, které představují průlomovou technologii dokazující schopnosti automobilky v oblasti výzkumu a vývoje a jsou naplněním cíle změnit bezpečnostní normy pro celý průmysl. Baterie Blade Battery využívá jednotlivé buňky spojené do řady, které jsou následně jako celek uloženy do obalu baterie, čímž se ušetří až o 50 % více prostoru oproti běžně používaným bateriím. Elektromobil Han s dlouhým dojezdem má navíc dojezdovou vzdálenost 605 km (376 mil), kterou potvrdila i certifikační agentura NEDC.

Tento nový model je vybaven integrovaným brzdovým systémem IPB Integrated Brake System firmy Bosch s technologií 4WD, která nabízí světově nejlepší brzdnou dráhu 32,8 m (při brždění ze 100 km/h na 0 km/h). Řídící jednotka motoru obsahuje technologii MOSFET s karbidy křemíku, která motoru umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h (62 mil/h) za pouhých 3,9 sekund. Při losím testu prokázal vůz Han EV skvělou manévrovatelnost a stabilitu při rychlosti 80 km/h, a to díky tomu, že je vybaven kvalitním elektronickým řízením stability. Jako nová vlajková loď, která využívá všech možností chytré energie, je model Han EV rovněž vybaven systémem DiPilot, což je chytrý řídící asistent firmy BYD. Jednou z hlavních součástí systému DiPilot je řídící asistent DiDAS, který podle norem pro autonomní řízení (SAE) dosahuje úrovně 2,5.

Za 25 let od svého založení si firma BYD získala skvělou pověst při výzkumu a vývoji nových technologií a produktů včetně mezinárodní spolupráce. Firma neustále své výrobky vylepšuje tak, aby splňovaly mezinárodní normy platné pro elektromobily NEV (z anglického Neighborhood Electric Vehicle - volně přeloženo jako „elektromobily do sousedství"). Firma BYD vytvořila prvotřídní dodavatelský řetězec a zaměstnává nejtalentovanější pracovníky na světě, aby mohla vyrábět lepší automobily pro všechny. Díky globální vizi elitního designérského týmu, který vedou Wolfgang Josef Egger, Juan Manuel Lopez a Michele Domenico Jauch, vznikl charakteristický vzhled exteriéru i interiéru vozidla připomínající tvář draka (Dragon Face), který je estetickým unikátem čínských automobilů.

img-responsive

BYD Han EV | foto: BYD

Firma BYD představila vůz Han EV v Evropě dne 13. května. Vůz Han EV zachycuje ducha čínské kultury a ukazuje technologickou dokonalost této čínské automobilky, ve které se snoubí tradiční prvky připomínající dračí symboliku s moderním a úchvatným estetickým provedením.

Vytisknout

Diskuze: BYD přiváží do Evropy svůj prémiový sedan Han EV, z 0 na 100 km/h umí za 3,9 s

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

reklama

Doporučujeme

SUV Peugeot 3008 Hybrid4 nabízí výkon 300 koní

Registrace nových vozů prozradily změny. Jak se tedy v Česku díváme na ekologii…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

  2. DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud