Společnost BYD Auto Co., Ltd., přední čínský výrobce automobilů poháněných novými druhy energie, přivezla na autosalon do německého Stuttgartu svůj velmi očekávaný model prémiového sedanu Han EV.
Přestože řada německých zákazníků pravděpodobně nezná čínské automobilové značky, model Han EV se těší velké pozornosti a získává ocenění za skvělý design, výjimečné jízdní vlastnosti a dostupnost.
Model Han EV bude pro evropské zákazníky ukázkou toho, jak se na čínské automobily dívat z nové perspektivy.
Model Han EV je prvním sériově vyráběným modelem automobilky vybavený novými bateriemi typu Blade Battery, které představují průlomovou technologii dokazující schopnosti automobilky v oblasti výzkumu a vývoje a jsou naplněním cíle změnit bezpečnostní normy pro celý průmysl. Baterie Blade Battery využívá jednotlivé buňky spojené do řady, které jsou následně jako celek uloženy do obalu baterie, čímž se ušetří až o 50 % více prostoru oproti běžně používaným bateriím. Elektromobil Han s dlouhým dojezdem má navíc dojezdovou vzdálenost 605 km (376 mil), kterou potvrdila i certifikační agentura NEDC.
Tento nový model je vybaven integrovaným brzdovým systémem IPB Integrated Brake System firmy Bosch s technologií 4WD, která nabízí světově nejlepší brzdnou dráhu 32,8 m (při brždění ze 100 km/h na 0 km/h). Řídící jednotka motoru obsahuje technologii MOSFET s karbidy křemíku, která motoru umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h (62 mil/h) za pouhých 3,9 sekund. Při losím testu prokázal vůz Han EV skvělou manévrovatelnost a stabilitu při rychlosti 80 km/h, a to díky tomu, že je vybaven kvalitním elektronickým řízením stability. Jako nová vlajková loď, která využívá všech možností chytré energie, je model Han EV rovněž vybaven systémem DiPilot, což je chytrý řídící asistent firmy BYD. Jednou z hlavních součástí systému DiPilot je řídící asistent DiDAS, který podle norem pro autonomní řízení (SAE) dosahuje úrovně 2,5.
Za 25 let od svého založení si firma BYD získala skvělou pověst při výzkumu a vývoji nových technologií a produktů včetně mezinárodní spolupráce. Firma neustále své výrobky vylepšuje tak, aby splňovaly mezinárodní normy platné pro elektromobily NEV (z anglického Neighborhood Electric Vehicle - volně přeloženo jako „elektromobily do sousedství"). Firma BYD vytvořila prvotřídní dodavatelský řetězec a zaměstnává nejtalentovanější pracovníky na světě, aby mohla vyrábět lepší automobily pro všechny. Díky globální vizi elitního designérského týmu, který vedou Wolfgang Josef Egger, Juan Manuel Lopez a Michele Domenico Jauch, vznikl charakteristický vzhled exteriéru i interiéru vozidla připomínající tvář draka (Dragon Face), který je estetickým unikátem čínských automobilů.
Firma BYD představila vůz Han EV v Evropě dne 13. května. Vůz Han EV zachycuje ducha čínské kultury a ukazuje technologickou dokonalost této čínské automobilky, ve které se snoubí tradiční prvky připomínající dračí symboliku s moderním a úchvatným estetickým provedením.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?