Společnost BYD Auto Co., Ltd., přední čínský výrobce automobilů poháněných novými druhy energie, přivezla na autosalon do německého Stuttgartu svůj velmi očekávaný model prémiového sedanu Han EV.
Přestože řada německých zákazníků pravděpodobně nezná čínské automobilové značky, model Han EV se těší velké pozornosti a získává ocenění za skvělý design, výjimečné jízdní vlastnosti a dostupnost.
Model Han EV bude pro evropské zákazníky ukázkou toho, jak se na čínské automobily dívat z nové perspektivy.
Model Han EV je prvním sériově vyráběným modelem automobilky vybavený novými bateriemi typu Blade Battery, které představují průlomovou technologii dokazující schopnosti automobilky v oblasti výzkumu a vývoje a jsou naplněním cíle změnit bezpečnostní normy pro celý průmysl. Baterie Blade Battery využívá jednotlivé buňky spojené do řady, které jsou následně jako celek uloženy do obalu baterie, čímž se ušetří až o 50 % více prostoru oproti běžně používaným bateriím. Elektromobil Han s dlouhým dojezdem má navíc dojezdovou vzdálenost 605 km (376 mil), kterou potvrdila i certifikační agentura NEDC.
Tento nový model je vybaven integrovaným brzdovým systémem IPB Integrated Brake System firmy Bosch s technologií 4WD, která nabízí světově nejlepší brzdnou dráhu 32,8 m (při brždění ze 100 km/h na 0 km/h). Řídící jednotka motoru obsahuje technologii MOSFET s karbidy křemíku, která motoru umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h (62 mil/h) za pouhých 3,9 sekund. Při losím testu prokázal vůz Han EV skvělou manévrovatelnost a stabilitu při rychlosti 80 km/h, a to díky tomu, že je vybaven kvalitním elektronickým řízením stability. Jako nová vlajková loď, která využívá všech možností chytré energie, je model Han EV rovněž vybaven systémem DiPilot, což je chytrý řídící asistent firmy BYD. Jednou z hlavních součástí systému DiPilot je řídící asistent DiDAS, který podle norem pro autonomní řízení (SAE) dosahuje úrovně 2,5.
Za 25 let od svého založení si firma BYD získala skvělou pověst při výzkumu a vývoji nových technologií a produktů včetně mezinárodní spolupráce. Firma neustále své výrobky vylepšuje tak, aby splňovaly mezinárodní normy platné pro elektromobily NEV (z anglického Neighborhood Electric Vehicle - volně přeloženo jako „elektromobily do sousedství"). Firma BYD vytvořila prvotřídní dodavatelský řetězec a zaměstnává nejtalentovanější pracovníky na světě, aby mohla vyrábět lepší automobily pro všechny. Díky globální vizi elitního designérského týmu, který vedou Wolfgang Josef Egger, Juan Manuel Lopez a Michele Domenico Jauch, vznikl charakteristický vzhled exteriéru i interiéru vozidla připomínající tvář draka (Dragon Face), který je estetickým unikátem čínských automobilů.
Firma BYD představila vůz Han EV v Evropě dne 13. května. Vůz Han EV zachycuje ducha čínské kultury a ukazuje technologickou dokonalost této čínské automobilky, ve které se snoubí tradiční prvky připomínající dračí symboliku s moderním a úchvatným estetickým provedením.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.