BYD přiváží do Evropy svůj prémiový sedan Han EV, z 0 na 100 km/h umí za 3,9 s

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 6. srpna 2020, 14:31 Google+

Společnost BYD Auto Co., Ltd., přední čínský výrobce automobilů poháněných novými druhy energie, přivezla na autosalon do německého Stuttgartu svůj velmi očekávaný model prémiového sedanu Han EV.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BYD Han EV

BYD Han EV | foto: BYD

Sdílejte článek

Přestože řada německých zákazníků pravděpodobně nezná čínské automobilové značky, model Han EV se těší velké pozornosti a získává ocenění za skvělý design, výjimečné jízdní vlastnosti a dostupnost.

Model Han EV bude pro evropské zákazníky ukázkou toho, jak se na čínské automobily dívat z nové perspektivy.

img-responsive

BYD Han EV | foto: BYD

Model Han EV je prvním sériově vyráběným modelem automobilky vybavený novými bateriemi typu Blade Battery, které představují průlomovou technologii dokazující schopnosti automobilky v oblasti výzkumu a vývoje a jsou naplněním cíle změnit bezpečnostní normy pro celý průmysl. Baterie Blade Battery využívá jednotlivé buňky spojené do řady, které jsou následně jako celek uloženy do obalu baterie, čímž se ušetří až o 50 % více prostoru oproti běžně používaným bateriím. Elektromobil Han s dlouhým dojezdem má navíc dojezdovou vzdálenost 605 km (376 mil), kterou potvrdila i certifikační agentura NEDC.

Tento nový model je vybaven integrovaným brzdovým systémem IPB Integrated Brake System firmy Bosch s technologií 4WD, která nabízí světově nejlepší brzdnou dráhu 32,8 m (při brždění ze 100 km/h na 0 km/h). Řídící jednotka motoru obsahuje technologii MOSFET s karbidy křemíku, která motoru umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h (62 mil/h) za pouhých 3,9 sekund. Při losím testu prokázal vůz Han EV skvělou manévrovatelnost a stabilitu při rychlosti 80 km/h, a to díky tomu, že je vybaven kvalitním elektronickým řízením stability. Jako nová vlajková loď, která využívá všech možností chytré energie, je model Han EV rovněž vybaven systémem DiPilot, což je chytrý řídící asistent firmy BYD. Jednou z hlavních součástí systému DiPilot je řídící asistent DiDAS, který podle norem pro autonomní řízení (SAE) dosahuje úrovně 2,5.

Za 25 let od svého založení si firma BYD získala skvělou pověst při výzkumu a vývoji nových technologií a produktů včetně mezinárodní spolupráce. Firma neustále své výrobky vylepšuje tak, aby splňovaly mezinárodní normy platné pro elektromobily NEV (z anglického Neighborhood Electric Vehicle - volně přeloženo jako „elektromobily do sousedství"). Firma BYD vytvořila prvotřídní dodavatelský řetězec a zaměstnává nejtalentovanější pracovníky na světě, aby mohla vyrábět lepší automobily pro všechny. Díky globální vizi elitního designérského týmu, který vedou Wolfgang Josef Egger, Juan Manuel Lopez a Michele Domenico Jauch, vznikl charakteristický vzhled exteriéru i interiéru vozidla připomínající tvář draka (Dragon Face), který je estetickým unikátem čínských automobilů.

img-responsive

BYD Han EV | foto: BYD

Firma BYD představila vůz Han EV v Evropě dne 13. května. Vůz Han EV zachycuje ducha čínské kultury a ukazuje technologickou dokonalost této čínské automobilky, ve které se snoubí tradiční prvky připomínající dračí symboliku s moderním a úchvatným estetickým provedením.

Vytisknout

Diskuze: BYD přiváží do Evropy svůj prémiový sedan Han EV, z 0 na 100 km/h umí za 3,9 s

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

reklama

Doporučujeme

SUV Peugeot 3008 Hybrid4 nabízí výkon 300 koní

Registrace nových vozů prozradily změny. Jak se tedy v Česku díváme na ekologii…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

  2. 75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

  3. Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

  4. Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

  5. Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

  6. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud