Společnost BYD Auto Co., Ltd., přední čínský výrobce automobilů poháněných novými druhy energie, přivezla na autosalon do německého Stuttgartu svůj velmi očekávaný model prémiového sedanu Han EV.
Přestože řada německých zákazníků pravděpodobně nezná čínské automobilové značky, model Han EV se těší velké pozornosti a získává ocenění za skvělý design, výjimečné jízdní vlastnosti a dostupnost.
Model Han EV bude pro evropské zákazníky ukázkou toho, jak se na čínské automobily dívat z nové perspektivy.
Model Han EV je prvním sériově vyráběným modelem automobilky vybavený novými bateriemi typu Blade Battery, které představují průlomovou technologii dokazující schopnosti automobilky v oblasti výzkumu a vývoje a jsou naplněním cíle změnit bezpečnostní normy pro celý průmysl. Baterie Blade Battery využívá jednotlivé buňky spojené do řady, které jsou následně jako celek uloženy do obalu baterie, čímž se ušetří až o 50 % více prostoru oproti běžně používaným bateriím. Elektromobil Han s dlouhým dojezdem má navíc dojezdovou vzdálenost 605 km (376 mil), kterou potvrdila i certifikační agentura NEDC.
Tento nový model je vybaven integrovaným brzdovým systémem IPB Integrated Brake System firmy Bosch s technologií 4WD, která nabízí světově nejlepší brzdnou dráhu 32,8 m (při brždění ze 100 km/h na 0 km/h). Řídící jednotka motoru obsahuje technologii MOSFET s karbidy křemíku, která motoru umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h (62 mil/h) za pouhých 3,9 sekund. Při losím testu prokázal vůz Han EV skvělou manévrovatelnost a stabilitu při rychlosti 80 km/h, a to díky tomu, že je vybaven kvalitním elektronickým řízením stability. Jako nová vlajková loď, která využívá všech možností chytré energie, je model Han EV rovněž vybaven systémem DiPilot, což je chytrý řídící asistent firmy BYD. Jednou z hlavních součástí systému DiPilot je řídící asistent DiDAS, který podle norem pro autonomní řízení (SAE) dosahuje úrovně 2,5.
Za 25 let od svého založení si firma BYD získala skvělou pověst při výzkumu a vývoji nových technologií a produktů včetně mezinárodní spolupráce. Firma neustále své výrobky vylepšuje tak, aby splňovaly mezinárodní normy platné pro elektromobily NEV (z anglického Neighborhood Electric Vehicle - volně přeloženo jako „elektromobily do sousedství"). Firma BYD vytvořila prvotřídní dodavatelský řetězec a zaměstnává nejtalentovanější pracovníky na světě, aby mohla vyrábět lepší automobily pro všechny. Díky globální vizi elitního designérského týmu, který vedou Wolfgang Josef Egger, Juan Manuel Lopez a Michele Domenico Jauch, vznikl charakteristický vzhled exteriéru i interiéru vozidla připomínající tvář draka (Dragon Face), který je estetickým unikátem čínských automobilů.
Firma BYD představila vůz Han EV v Evropě dne 13. května. Vůz Han EV zachycuje ducha čínské kultury a ukazuje technologickou dokonalost této čínské automobilky, ve které se snoubí tradiční prvky připomínající dračí symboliku s moderním a úchvatným estetickým provedením.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.