Honda použila ve třídě nového Jazzu věc v základu nevídanou

AutoRoad.cz, 30. dubna 2020, 12:49 Google+

Nově představená funkce pasivní bezpečnosti je pouze jedním z prvků uceleného bezpečnostního a asistenčního systému zcela nového modelu Jazz, což dále posiluje pověst tohoto modelu jako jednoho z nejbezpečnějších vozů v Evropě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda použila u nového Jazzu jako první ve třídě přední středový airbag

Honda použila u nového Jazzu jako první ve třídě přední středový airbag | foto: Honda

Sdílejte článek

Nový systém předního středového airbagu

Nový přední středový airbag je umístěn v opěradle sedadla řidiče a vystřeluje do prostoru mezi řidiče a spolujezdce na předním sedadle. Tento nový airbag, který spolu s ostatními airbagy, jichž je v novém modelu Jazz deset, pomáhá předcházet přímému kontaktu řidiče a spolujezdce v případě bočního nárazu a omezuje jeho dopad. Pro zajištění správné pozice airbagu a maximální ochrany při jeho aktivaci je airbag upevněn třemi popruhy, které jej navádí v křivce kolem řidiče. Aby bylo možné tuto novou funkci zavést do praxe, technický tým vyvinul jednotku airbagu, která se vejde do horní části opěradla nově designovaného sedadla řidiče.

img-responsive

Honda použila u nového Jazzu jako první ve třídě přední středový airbag | foto: Honda

V případě bočního nárazu funguje nový přední středový airbag v souhře se dvěma dalšími prvky. Předpínače bezpečnostních pásů řidiče a spolujezdce na předním sedadle omezují pohyb řidiče a spolujezdce do boku, k čemuž pomáhá i středová loketní opěrka, která byla zvýšena. Celkový dopad tohoto nového přístupu může snížit možnost poranění hlavy o 85 % u spolujezdce, který sedí blíž, a o 98 % u spolujezdce sedícího dál od řidiče (interní testování společnosti Honda).

Mezi další vylepšení nového modelu Jazz patří systém inteligentních bočních airbagů zadních sedadel. Tento jedinečný airbag s dvojitou konstrukcí, který je nainstalovaný v čalounění zadních sedadel, se aktivuje s cílem chránit cestující na zadních sedadlech před úderem do dveří a zadního sloupku v případě bočního nárazu. Airbag byl navržen v kompaktní velikosti, aby nijak nenarušil funkci sedadel Magic Seat modelu Jazz.

Tato nová vylepšení bezpečnosti cestujících byla zavedena v reakci na nové požadavky testů Euro NCAP, Evropské organizace na ochranu spotřebitele v oblasti bezpečnosti vozidel, na rok 2020 s ohledem na závažné dopady bočních nárazů. Nové testování rozšíří rozsah výzkumu o dopady bočních nárazů ze vzdálenější strany.

„Při vývoji nového vozu je pro naše konstruktéry nanejvýš důležitá bezpečnost cestujících,“ uvedl k tomu Takeki Tanaka, projektový manažer společnosti Honda. „Poslední generaci modelu Jazz jsme úplně o základů přepracovali, což znamená, že jsme dokázali začlenit nové pokročilé konstrukční technologie a nejnovější prvky pasivní bezpečnosti s cílem zajistit mimořádnou ochranu v případě všech typů nehod. Jsme přesvědčeni, že díky přidání vylepšené sady pokročilých bezpečnostních prvků a asistenčních systémů do standardní výbavy zůstává zcela nový model Jazz jedním z nejbezpečnějších vozů ve své třídě.“

Kromě nového předního středového airbagu je zde systém SRS airbagu před koleny řidiče, který snižuje dopad nárazu na dolní končetiny a přispívá ke zvýšení ochrany cestujících v oblasti hlavy a hrudníku zadržením těla při pohybu směrem dopředu.

img-responsive

Honda použila u nového Jazzu jako první ve třídě přední středový airbag | foto: Honda

Prvky pasivní bezpečnosti zakomponované do karoserie

Zcela nový model Jazz je vybaven jedinečnou konstrukcí karoserie Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) společnosti Honda. Tato technologie představuje základ pro vynikající pasivní bezpečnost a zvyšuje ochranu cestujících v případě kolize.

Síť propojených konstrukčních struktur rozptyluje energii nárazu rovnoměrněji v celé přední části vozu, čímž omezuje síly přenášené do prostoru pro cestující. Konstrukce ACE™ chrání vůz a jeho cestující rozptýlením energie z kolize do celé konstrukce karoserie a snižuje také energii z nárazu vůči jinému vozu. Bezpečnostní funkce pomáhá chránit cestující ve voze v případě srážky s většími i menšími vozidly.

Vylepšené technologie aktivní bezpečnosti jsou součástí standardní výbavy
Prvky pasivní bezpečnosti nového modelu Jazz doplňuje sada technologií aktivní bezpečnosti a asistence řidiče Honda SENSING, které byly zdokonaleny pro nejnovější model. Nová širokoúhlá kamera nahrazuje víceúčelovou kameru a senzor protikolizního systému (CTBA) modelu Jazz předchozí generace. Kamera rozpoznává komplexnější spektrum povrchů vozovky a charakteristických prvků v dopravě. Patří mezi ně detekce toho, zda se vozidlo přibližuje k vnějšímu okraji vozovky (do trávy nebo štěrku), k protijedoucímu vozidlu nebo vybočuje do jiného jízdního pruhu bez signalizace a dopravních značek. Kamera také dokáže eliminovat zamlžení a poskytuje neustále jasné zorné pole.

Vytisknout

Diskuze: Honda použila ve třídě nového Jazzu věc v základu nevídanou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus LFA

Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

BMW představuje nový custom na bázi R 18

BMW představuje nový custom na bázi R 18

Honda HR-V bude od roku 2021 v základu vybavena vyspělou dvoumotorovou technologií hnací jednotky e:HEV

Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

Škoda Auto spouští výhodnou nabídku zimního příslušenství

Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Rodiny i firmy v Česku. Ne a ne kupovat auta, která mají

Škoda Kushaq je nové SUV určené pro indický trh

Nové SUV Škody se jmenuje Kushaq. V Česku ale na prodej nebude

Fotokoláž

Který ojetý kombík do 200 tisíc je nejlepší?

Penthouse CX

Penthouse CX Dubicamper, nejrychlejší obytný vůz své doby, ve kterém nic nechybělo

reklama

Doporučujeme

Lexus

Slavný konstruktér Toyoty a Lexus jde do důchodu. Jak změnil automobilový…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

  2. Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

  3. Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

  4. Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

  5. Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

  6. Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud