Honda použila ve třídě nového Jazzu věc v základu nevídanou

Honda použila u nového Jazzu jako první ve třídě přední středový airbag
Honda použila u nového Jazzu jako první ve třídě přední středový airbag, foto: Honda
AutoRoad.cz 30. dubna 2020 12:49
Sdílej:

Nově představená funkce pasivní bezpečnosti je pouze jedním z prvků uceleného bezpečnostního a asistenčního systému zcela nového modelu Jazz, což dále posiluje pověst tohoto modelu jako jednoho z nejbezpečnějších vozů v Evropě.

Nový systém předního středového airbagu

Nový přední středový airbag je umístěn v opěradle sedadla řidiče a vystřeluje do prostoru mezi řidiče a spolujezdce na předním sedadle. Tento nový airbag, který spolu s ostatními airbagy, jichž je v novém modelu Jazz deset, pomáhá předcházet přímému kontaktu řidiče a spolujezdce v případě bočního nárazu a omezuje jeho dopad. Pro zajištění správné pozice airbagu a maximální ochrany při jeho aktivaci je airbag upevněn třemi popruhy, které jej navádí v křivce kolem řidiče. Aby bylo možné tuto novou funkci zavést do praxe, technický tým vyvinul jednotku airbagu, která se vejde do horní části opěradla nově designovaného sedadla řidiče.

V případě bočního nárazu funguje nový přední středový airbag v souhře se dvěma dalšími prvky. Předpínače bezpečnostních pásů řidiče a spolujezdce na předním sedadle omezují pohyb řidiče a spolujezdce do boku, k čemuž pomáhá i středová loketní opěrka, která byla zvýšena. Celkový dopad tohoto nového přístupu může snížit možnost poranění hlavy o 85 % u spolujezdce, který sedí blíž, a o 98 % u spolujezdce sedícího dál od řidiče (interní testování společnosti Honda).

Mezi další vylepšení nového modelu Jazz patří systém inteligentních bočních airbagů zadních sedadel. Tento jedinečný airbag s dvojitou konstrukcí, který je nainstalovaný v čalounění zadních sedadel, se aktivuje s cílem chránit cestující na zadních sedadlech před úderem do dveří a zadního sloupku v případě bočního nárazu. Airbag byl navržen v kompaktní velikosti, aby nijak nenarušil funkci sedadel Magic Seat modelu Jazz.

Tato nová vylepšení bezpečnosti cestujících byla zavedena v reakci na nové požadavky testů Euro NCAP, Evropské organizace na ochranu spotřebitele v oblasti bezpečnosti vozidel, na rok 2020 s ohledem na závažné dopady bočních nárazů. Nové testování rozšíří rozsah výzkumu o dopady bočních nárazů ze vzdálenější strany.

„Při vývoji nového vozu je pro naše konstruktéry nanejvýš důležitá bezpečnost cestujících,“ uvedl k tomu Takeki Tanaka, projektový manažer společnosti Honda. „Poslední generaci modelu Jazz jsme úplně o základů přepracovali, což znamená, že jsme dokázali začlenit nové pokročilé konstrukční technologie a nejnovější prvky pasivní bezpečnosti s cílem zajistit mimořádnou ochranu v případě všech typů nehod. Jsme přesvědčeni, že díky přidání vylepšené sady pokročilých bezpečnostních prvků a asistenčních systémů do standardní výbavy zůstává zcela nový model Jazz jedním z nejbezpečnějších vozů ve své třídě.“

Kromě nového předního středového airbagu je zde systém SRS airbagu před koleny řidiče, který snižuje dopad nárazu na dolní končetiny a přispívá ke zvýšení ochrany cestujících v oblasti hlavy a hrudníku zadržením těla při pohybu směrem dopředu.

Prvky pasivní bezpečnosti zakomponované do karoserie

Zcela nový model Jazz je vybaven jedinečnou konstrukcí karoserie Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) společnosti Honda. Tato technologie představuje základ pro vynikající pasivní bezpečnost a zvyšuje ochranu cestujících v případě kolize.

Síť propojených konstrukčních struktur rozptyluje energii nárazu rovnoměrněji v celé přední části vozu, čímž omezuje síly přenášené do prostoru pro cestující. Konstrukce ACE™ chrání vůz a jeho cestující rozptýlením energie z kolize do celé konstrukce karoserie a snižuje také energii z nárazu vůči jinému vozu. Bezpečnostní funkce pomáhá chránit cestující ve voze v případě srážky s většími i menšími vozidly.

Vylepšené technologie aktivní bezpečnosti jsou součástí standardní výbavyPrvky pasivní bezpečnosti nového modelu Jazz doplňuje sada technologií aktivní bezpečnosti a asistence řidiče Honda SENSING, které byly zdokonaleny pro nejnovější model. Nová širokoúhlá kamera nahrazuje víceúčelovou kameru a senzor protikolizního systému (CTBA) modelu Jazz předchozí generace. Kamera rozpoznává komplexnější spektrum povrchů vozovky a charakteristických prvků v dopravě. Patří mezi ně detekce toho, zda se vozidlo přibližuje k vnějšímu okraji vozovky (do trávy nebo štěrku), k protijedoucímu vozidlu nebo vybočuje do jiného jízdního pruhu bez signalizace a dopravních značek. Kamera také dokáže eliminovat zamlžení a poskytuje neustále jasné zorné pole.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?