Na autosalonu Auto Expo 2020 v indickém Díllí, který se koná v první půlce letošního února se představí koncept nového SUV od automobilky Škoda-Auto.
Škoda VISION IN se představí společně se svými bratránkem v podobě Taigunu od mateřské automobilky Volkswagen. Oba vozy pojí stejný mechanický základ v podobě platformy MQB A0, která je speciálně určena pro Indický trh. Se svou délkou 4256 milimetrů je o něco málo větší, než Škoda Kamiq. Měl by být i vyšší a nabídnout delší rozvor. Ačkoli je Škoda VISION IN koncepčním vozem, dá se předpokládat, že sériové provedení, které má být vyráběné od roku 2021, nebude od konceptu příliš odlišné.
Co se do výroby pravděpodobně nedostane, je LED diodami podsvícená maska chladiče. Také zapuštěné kliky dveří a velká 19" litá kola nejspíše na produkčním voze neuvidíme. Jinak by vůz mohl vypadat podobně jako koncept, který v sobě kombinuje vzhled Scaly a Karoqeu.
To v interiéru proběhne jistě víc úprav, než v případě exteriéru. Interiér konceptu VISION IN je svěží a minimalistický. Nejvíce zaujme čtveřice oranžových, od sebe oddělených sedadel a pak něco, co Škoda označuje jako „krystalického asistenta“ umístěného na palubní desce. Ten by měl sloužit jako "vstup do digitálního světa"
Pod kapotou konceptu Škoda VISION IN je umístěn přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1,5 litru. Motor je naladěn na výkon 110 kW (150 koní) a točivý moment dosahuje hodnoty 250 N.m. Přes 7 stupňovou převodovku DSG jsou poháněná přední kola. Škoda VISION IN díky tomu výkonu dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8,7 s a dosáhnout maximální rychlosti 195 km/h.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?