Hummer je zpátky, jmenuje se HMMVW V1 Gorilla a pořádně naštve majitele Priusů

HMMVW V1 Gorilla vrací na trh původní Hummer.
HMMVW V1 Gorilla vrací na trh původní Hummer., foto: AM General
ar6 24. ledna 2016 02:50
Sdílej:

Výrobu Hummeru, civilní specifikace vojenského off-roadu HMMWV, odstartovala automobilka AM General již v roce 1992. O sedm let později koupil práva na značku koncern General Motors, která záhy přejmenoval jedinou modelovou řadu na H1, aby mohl později uvést modely H2 a H3. Po finanční krizi ale Hummer z trhu zmizel, produkce vojenské specifikace u AM General ale pokračuje až do dnešních dnů. A protože historie se cyklicky opakuje, chystá se opět na trh civilní verze vojenského speciálu, tentokrát pojmenovaná HMMVW V1 Gorilla.

Na první pohled se 468,6 centimetrů dlouhá, 220 centimetrů široká a 200 centimetrů vysoká karosérie s rozvorem 330 centimetrů moc nezměnila. Stále tu jsou hranaté tvary, nasávací otvor v kapotě motoru, maska se sedmi svislými lamelami i kulatá světla. Je to ale právě přední část, která prošla největší změnou. Maska se světly je totiž posunuta více dopředu, blinky mají nové tvarování a kapota je o něco více skloněná. Změny to ale pořád nejsou nikterak dramatické.

Od předchůdce zůstal zachován také výběr dvou typů karosérie, takže vedle pickupu s plátěnou střechou bude dostupné také provedení s pevnou střechou a nástavbou nad úložným prostorem. Jelikož Gorilla stále vychází z vojenského automobilu, asi nepřekvapí světlá výška 40,6 centrimetrů, přední nájezdový úhel 72 stupňů, zadní nájezdový úhel 37,5 stupně a brodivost 76,2 centimetrů. Tato hodnota navíc může se speciálním kitem vzrůst až na 1,5 metru. K zahození rovněž není možnost zdolávat až šedesátiprocentní stoupání. Při výše zmíněných rozměrech i terénních schopnostech je až s podivem, že se HMMVW otočí na 7,77 metrech.

Pod kapotou najdeme 6.5litrový turbodiesel o výkonu 198 koní při 3400 ot./min s točivým momentem 597 Nm při 1800 ot./min. Přes čtyřstupňovou automatickou převodovkou jsou permanentně poháněna všechna čtyři kola, maximální rychlost 3297 kilogramů těžkého vozu (verze s nástavbou má 3362 kilogramů) je 113 km/h. Nosnost je v obou případech 1377 kilogramů, přívěs může mít maximálně 3297 kilogramů.

Přesné datum uvedení na trh zatím neznáme, rozhodně to ale podle AM General bude během letošního roku.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.