Hummer je zpátky, jmenuje se HMMVW V1 Gorilla a pořádně naštve majitele Priusů

ar6, 24. ledna 2016, 02:50 Google+

Výrobu Hummeru, civilní specifikace vojenského off-roadu HMMWV, odstartovala automobilka AM General již v roce 1992. O sedm let později koupil práva na značku koncern General Motors, která záhy přejmenoval jedinou modelovou řadu na H1, aby mohl později uvést modely H2 a H3. Po finanční krizi ale Hummer z trhu zmizel, produkce vojenské specifikace u AM General ale pokračuje až do dnešních dnů. A protože historie se cyklicky opakuje, chystá se opět na trh civilní verze vojenského speciálu, tentokrát pojmenovaná HMMVW V1 Gorilla.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
HMMVW V1 Gorilla vrací na trh původní Hummer.

HMMVW V1 Gorilla vrací na trh původní Hummer. | foto: AM General

Sdílejte článek

Na první pohled se 468,6 centimetrů dlouhá, 220 centimetrů široká a 200 centimetrů vysoká karosérie s rozvorem 330 centimetrů moc nezměnila. Stále tu jsou hranaté tvary, nasávací otvor v kapotě motoru, maska se sedmi svislými lamelami i kulatá světla. Je to ale právě přední část, která prošla největší změnou. Maska se světly je totiž posunuta více dopředu, blinky mají nové tvarování a kapota je o něco více skloněná. Změny to ale pořád nejsou nikterak dramatické.

Od předchůdce zůstal zachován také výběr dvou typů karosérie, takže vedle pickupu s plátěnou střechou bude dostupné také provedení s pevnou střechou a nástavbou nad úložným prostorem. Jelikož Gorilla stále vychází z vojenského automobilu, asi nepřekvapí světlá výška 40,6 centrimetrů, přední nájezdový úhel 72 stupňů, zadní nájezdový úhel 37,5 stupně a brodivost 76,2 centimetrů. Tato hodnota navíc může se speciálním kitem vzrůst až na 1,5 metru. K zahození rovněž není možnost zdolávat až šedesátiprocentní stoupání. Při výše zmíněných rozměrech i terénních schopnostech je až s podivem, že se HMMVW otočí na 7,77 metrech.

Pod kapotou najdeme 6.5litrový turbodiesel o výkonu 198 koní při 3400 ot./min s točivým momentem 597 Nm při 1800 ot./min. Přes čtyřstupňovou automatickou převodovkou jsou permanentně poháněna všechna čtyři kola, maximální rychlost 3297 kilogramů těžkého vozu (verze s nástavbou má 3362 kilogramů) je 113 km/h. Nosnost je v obou případech 1377 kilogramů, přívěs může mít maximálně 3297 kilogramů.

Přesné datum uvedení na trh zatím neznáme, rozhodně to ale podle AM General bude během letošního roku.

Vytisknout

Diskuze: Hummer je zpátky, jmenuje se HMMVW V1 Gorilla a pořádně naštve majitele Priusů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

BMW M3 E90 v úpravě MR Car Design

Foto: BMW M3 E90 Clubsport - brutalita od MR Car Design

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud