Ačkoliv Infiniti QX60 ve střední a západní Evropě nekoupíte, vzrostly celosvětové prodeje tohoto velkého crossoveru meziročně o nezanedbatelných 24 procent. Ještě více zájemců o tento „prémiový model“ má přilákat aktuální facelift, připomínající nedávno odhalený hatchback Q30.
Vpředu modernizaci identifikujete nejen podle odlišné masky chladiče, ale hlavně standardních bi-xenonových světlometů s LED diodami denního svícení. Moderní světelnou technologii využívají též mlhovky s chromovaným rámečkem. A aby reflektorů nebylo málo, dočkaly se přepracování blinkry v zrcátkách i zadní reflektory. Lépe vypadá žraločí anténa na střeše, která je spolu s celou karosérií oděna do jednoho ze sedmi odstínů - Liquid Platinum, černá Obsidian, modrá Hermosa, bílá Majestic, grafitová Shadow, modrá Hagane a zelená Jade.
Do prostoru pro cestující proniká díky akustickým sklům o dost méně hluku než doposud. Při konstantní rychlosti je dokonce QX60 na čele segmentu, co se potlačování hluku a vibrací týká. Viditelné změny jsou spíše decentní, takže vedle inovovaného voliče převodovky spolu s celou jeho kulisou je novinkou už jen měkčený plast vrchní části kapličky přístrojů s kontrastním lemováním. Ve výbavě se objevuje přepracovaná třízónová klimatizace, panoramatická střecha s automatickým zatmavováním a zábavní systém včetně audiosystému se šesti reproduktory, CD přehrávače, satelitního rádia a USB konektivity. Zachována zůstala rovná podlaha i tři řady sedadel, vybírat se ale nyní dá až ze čtyř barevných provedení interiéru.
Nezávislé zavěšení vpředu i víceprvková náprava vzadu mají nové pružiny a tlumiče, což rezultuje v klidnější jízdu a menší naklánění v zatáčkách. Řízení mění díky posilovači svou tuhost v závislosti na rychlosti, mezi krajními body jsou navíc jen 2,9 otáčky. Nechybí volič jízdních režimů, v hantýrce Infiniti Drive Mode Selector, nastavitelný do módu Standard, Sport, Eco nebo Snow. Řady bezpečnostních asistentů doplnilo nouzové brzdění, varování před kolizí vpředu i vzadu nebo panoramatický kamerový systém s detekcí pohybujících se objektů.
Základním motorem je 3.5litrový šestiválec o výkonu 268 koní při 6400 ot./min s točivým momentem 336 Nm při 4400 ot./min. Jednotka spolupracuje s bezestupňovým automatem, volitelně můžete navíc sáhnout po pohonu všech kol. Ekologičtější variantou bude hybrid s kompresorem přeplňovaným 2.5litrovým čtyřválcem a elektromotorem o výkonu 253 koní s točivým momentem 329 Nm. I hybrid může mít volitelně pohon všech kol, vedle něj spojují oba motory také potlačené vibrace.
Premiéra omlazeného crossoveru proběhne na lednovém detroitském autosalonu, do prodeje se dostane brzy poté i se sedmi volitelnými pakety.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.