Ačkoliv Infiniti QX60 ve střední a západní Evropě nekoupíte, vzrostly celosvětové prodeje tohoto velkého crossoveru meziročně o nezanedbatelných 24 procent. Ještě více zájemců o tento „prémiový model“ má přilákat aktuální facelift, připomínající nedávno odhalený hatchback Q30.
Vpředu modernizaci identifikujete nejen podle odlišné masky chladiče, ale hlavně standardních bi-xenonových světlometů s LED diodami denního svícení. Moderní světelnou technologii využívají též mlhovky s chromovaným rámečkem. A aby reflektorů nebylo málo, dočkaly se přepracování blinkry v zrcátkách i zadní reflektory. Lépe vypadá žraločí anténa na střeše, která je spolu s celou karosérií oděna do jednoho ze sedmi odstínů - Liquid Platinum, černá Obsidian, modrá Hermosa, bílá Majestic, grafitová Shadow, modrá Hagane a zelená Jade.
Do prostoru pro cestující proniká díky akustickým sklům o dost méně hluku než doposud. Při konstantní rychlosti je dokonce QX60 na čele segmentu, co se potlačování hluku a vibrací týká. Viditelné změny jsou spíše decentní, takže vedle inovovaného voliče převodovky spolu s celou jeho kulisou je novinkou už jen měkčený plast vrchní části kapličky přístrojů s kontrastním lemováním. Ve výbavě se objevuje přepracovaná třízónová klimatizace, panoramatická střecha s automatickým zatmavováním a zábavní systém včetně audiosystému se šesti reproduktory, CD přehrávače, satelitního rádia a USB konektivity. Zachována zůstala rovná podlaha i tři řady sedadel, vybírat se ale nyní dá až ze čtyř barevných provedení interiéru.
Nezávislé zavěšení vpředu i víceprvková náprava vzadu mají nové pružiny a tlumiče, což rezultuje v klidnější jízdu a menší naklánění v zatáčkách. Řízení mění díky posilovači svou tuhost v závislosti na rychlosti, mezi krajními body jsou navíc jen 2,9 otáčky. Nechybí volič jízdních režimů, v hantýrce Infiniti Drive Mode Selector, nastavitelný do módu Standard, Sport, Eco nebo Snow. Řady bezpečnostních asistentů doplnilo nouzové brzdění, varování před kolizí vpředu i vzadu nebo panoramatický kamerový systém s detekcí pohybujících se objektů.
Základním motorem je 3.5litrový šestiválec o výkonu 268 koní při 6400 ot./min s točivým momentem 336 Nm při 4400 ot./min. Jednotka spolupracuje s bezestupňovým automatem, volitelně můžete navíc sáhnout po pohonu všech kol. Ekologičtější variantou bude hybrid s kompresorem přeplňovaným 2.5litrovým čtyřválcem a elektromotorem o výkonu 253 koní s točivým momentem 329 Nm. I hybrid může mít volitelně pohon všech kol, vedle něj spojují oba motory také potlačené vibrace.
Premiéra omlazeného crossoveru proběhne na lednovém detroitském autosalonu, do prodeje se dostane brzy poté i se sedmi volitelnými pakety.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?