Po dlouhém čekání se americký Ford vytasil s naprosto dokonalým Shelby GT350 Mustang.
Ten se stane vrcholem modelové řady Mustang a pod jeho kapotu se usadil 5,2-litrový motor V8 s novou klikovou hřídelí. Konečné technické specifikace nejsou k dispozici, ale Ford říká, že motor bude produkovat 507 koní a maximální točivý moment 542 Nm. Síla půjde na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku a diferenciál s omezeným prokluzem Torsen bude součástí standardní výbavy.
Ford nabídne Shelby GT350 Mustang s volitelným balíčkem Track. Ten dodá navíc velký chladič motorového oleje a oleje v převodovce, nový hliníkový kryt podvozku a na míru vyrobená 19-palcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport. O bezpečné zastavení se postarají kotouče o rozměru 394mm vpředu se šestipístkovými třmeny a zadní kotouče o rozměru 380mm se čtyřpístkovými třmeny. Model dostal navíc přední splitter z uhlíkových vláken a zadní difuzor zvyšující přítlak.
Uvnitř kabiny vozu Shelby GT350 Mustang se majitelé dočkají sedadel Recaro, sportovních budíků a doplňků z lesklého chromu. K dispozici je také integrovaný jízdní systém řidiče s pěti režimy, který mění nastavení systémů, jako je kontrola stability, ABS, posilovač řízení, kontrola trakce, mapování škrticí klapky a klapek ve výfuku a nastavení tlumičů MagnaRide.
Za příplatek Ford nabízí volitelný balíček Tech, jenž přináší elektricky ovládaná sedadla potažena kůží, dvouzonovou klimatizaci, výkonnější audiosystém Shaker a dotykovou obrazovku o rozměru osm palců se systémem myTouch.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.