Milánská společnost Aehra představila svůj první model, který nese pracovní název SUV. Dle vyjádření společnosti se jedná o ultrapremiový elektromobil, který je "bezkonkurenční vizí elegantního futurismu"
Elegantní aerodynamicky tvarované SUV měří na délku nemalých 5,1 metrů. Za délkou nezastává ani šířka, která činní 2 metry. Výška je naopak na SUV poměrně nízká, činí 1,6 metru. Velkorysý vnitřní prostor je pak dosažen díky rozvoru o délce 3 metrů. Když jsme u obřích rozměrů, musíme zmínit i kola. Ta přední mají průměr 23 palců, ty zadní dokonce 24 palců.
Karoserie ve stylu SUV - Coupe má aktivní aerodynamické prvky vpředu i vzadu. I samotná kapota je vlastně integrované křídlo. Další snížení odporu vzduchu je docíleno náhradou klasických zpětných zrcátek kamerami. Velkou specialitou Aehry jsou pak křídlové dveře. Ty vpředu se otevírají podobně, jako u supersportů ze Sant'Agaty a ty zadní pro změnu připomínají gull-wingy z legend jako 300 SL a Delorean.
Vůz pohání trojice elektromotorů. Jeden je pro přední kola a dva po ta zadní. Celkový systémový výkon činí 804 koní. Maximální rychlost je omezena na 265 km/h, což je na elektromobil hodně vysoké číslo. Energie pro motory se ukrývá v baterii o kapacitě 120 kWh, což by mělo zaručit dojezd nejméně 800 km.
První zákazníci by se Aehry měli dočkat někdy okolo roku 2025. Sériový vůz by měl být z 95 % shodný s nyní představeným prototypem. Předpokládá cena by se měla pohybovat mezi 3,9 až 4,4 miliony Kč.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.