Milánská společnost Aehra představila svůj první model, který nese pracovní název SUV. Dle vyjádření společnosti se jedná o ultrapremiový elektromobil, který je "bezkonkurenční vizí elegantního futurismu"
Elegantní aerodynamicky tvarované SUV měří na délku nemalých 5,1 metrů. Za délkou nezastává ani šířka, která činní 2 metry. Výška je naopak na SUV poměrně nízká, činí 1,6 metru. Velkorysý vnitřní prostor je pak dosažen díky rozvoru o délce 3 metrů. Když jsme u obřích rozměrů, musíme zmínit i kola. Ta přední mají průměr 23 palců, ty zadní dokonce 24 palců.
Karoserie ve stylu SUV - Coupe má aktivní aerodynamické prvky vpředu i vzadu. I samotná kapota je vlastně integrované křídlo. Další snížení odporu vzduchu je docíleno náhradou klasických zpětných zrcátek kamerami. Velkou specialitou Aehry jsou pak křídlové dveře. Ty vpředu se otevírají podobně, jako u supersportů ze Sant'Agaty a ty zadní pro změnu připomínají gull-wingy z legend jako 300 SL a Delorean.
Vůz pohání trojice elektromotorů. Jeden je pro přední kola a dva po ta zadní. Celkový systémový výkon činí 804 koní. Maximální rychlost je omezena na 265 km/h, což je na elektromobil hodně vysoké číslo. Energie pro motory se ukrývá v baterii o kapacitě 120 kWh, což by mělo zaručit dojezd nejméně 800 km.
První zákazníci by se Aehry měli dočkat někdy okolo roku 2025. Sériový vůz by měl být z 95 % shodný s nyní představeným prototypem. Předpokládá cena by se měla pohybovat mezi 3,9 až 4,4 miliony Kč.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?