Mercedes-Benz rozšiřuje svou rodinu vozů Marco Polo o nový základní model, čímž připravuje půdu pro svůj další růst na trhu obytných automobilů. Vedle oblíbeného obytného vozu Marco Polo, založeném na středně velké Třídě V, bude portfolio rozšířeno o flexibilní tovární modul pro kempování určený pro malé dodávky s třícípou hvězdou, kterou je i nová Třída T.
Modul Marco Polo se standardně dodává s lůžkovou jednotkou a na přání obsahuje kuchyňskou sadu do zadní části interiéru. K dispozici bude do konce roku u autorizovaných prodejců Mercedes-Benz. Zájemci si mohou novou Třídu T s modulem Marco Polo poprvé prohlédnout v expozici Mercedesu v hale 16 na veletrhu Caravan Salon v Düsseldorfu, který se koná od 27. srpna do 4. září 2022. Již ve druhé polovině roku 2023 bude navíc následovat kompletně integrovaná kempinková verze na základě kompaktních MPV Mercedes-Benz. Značka s hvězdou tak razantně vstoupí do segmentu nejmenších kempinkových vozů.
„Trh s obytnými vozy má pro nás strategický význam. Naši pozici na něm nepřetržitě rozšiřujeme. Nová Třída T s modulem Marco Polo je naší odpovědí na rostoucí poptávku po nejmenších kempinkových vozidlech, která jsou stále oblíbenější především v rychle rostoucí komunitě mladých fanoušků života na kolech. Jedním z důvodů je, že díky většinou modulárně koncipované přestavbě mohou být využívána flexibilně jako auto pro každý den, tak i pro kempování. A za druhé se snadno ovládají díky kompaktním vnějším rozměrům a vzhledem k hmotnosti pod tři tuny je lze řídit s řidičským oprávněním skupiny B,“ říká Klaus Rehkugler, vedoucí prodeje a marketingu divize Mercedes-Benz Vans.
Modul Marco Polo přehledně
S modulem Marco Polo lze novou Třídu T proměnit v kompaktní kempinkový vůz:
Standardní lůžková jednotka s plochou dvakrát 1,15 metru nabízí pohodlné spaní dvěma osobám. Ergonomické ležení i v okrajových zónách umožňuje systém bodově elastických talířových pružin a matrace s mimořádnou tloušťkou deset centimetrů. Před použitím se lůžko komfortně vysune dopředu a na něj se položí rozložená matrace. Za jízdy je lůžko se složenou matrací uloženo v zavazadlovém prostoru. Zadní sedadla lze pak používat bez omezení. Vysoký komfort spaní zajišťují kromě toho také standardně dodávané zatemňovací prvky na všechna okna a ventilační mřížka s ochranou proti hmyzu, která je upnuta mezi oknem a rámem. Rovněž standardně se dodávají dvě tašky pro uložení menších věcí, umístěné na oknech mezi střešními sloupky C a D.
Volitelná kuchyňská jednotka vychází ze zásuvkového systému s funkcemi „Push to Open“ (otvírání mírným stlačením) a „Soft Close“ (měkké dovírání). Její součástí je kuchyňský dřez s dobře přístupnou nádrží na 12 litrů vody, chladicí box o objemu 15 litrů a snadno odnímatelný vařič na plynové kartuše. Další zásuvky nabízejí místo pro uložení příborů, nádobí a potravin. Jsou zde také dvě židle a stůl. Stůl je dodáván se dvěma různými nohami, díky čemuž jej lze rozložit jak venku, tak i upevnit v nové Třídě T za středovou konzolou, což je novinka v tomto segmentu.
Lůžková i kuchyňská jednotka se v zavazadlovém prostoru zajistí pomocí kotevních bodů. Kompletní modul Marco Polo zvládnou z nové Třídy T vyjmout pár jednoduchými úkony dvě osoby, to samé platí i opačným směrem. Přerod z automobilu pro každodenní provoz na kompaktní kempinkový vůz a zpět tak trvá jen několik málo minut.
Kompletní modul Marco Polo má stylový, čistý design v antracitovém odstínu. Díky tomu dokonale zapadá do hodnotného interiéru kompaktního MPV Mercedes-Benz. Příslušnost ke značce navíc jednoznačně dokládá hvězda Mercedesu s příslušným nápisem.
Cena modulu Marco Polo bude oznámena v době spuštění objednávek na konci roku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.