Mercedes-Benz rozšiřuje svou rodinu vozů Marco Polo o nový základní model, čímž připravuje půdu pro svůj další růst na trhu obytných automobilů. Vedle oblíbeného obytného vozu Marco Polo, založeném na středně velké Třídě V, bude portfolio rozšířeno o flexibilní tovární modul pro kempování určený pro malé dodávky s třícípou hvězdou, kterou je i nová Třída T.
Modul Marco Polo se standardně dodává s lůžkovou jednotkou a na přání obsahuje kuchyňskou sadu do zadní části interiéru. K dispozici bude do konce roku u autorizovaných prodejců Mercedes-Benz. Zájemci si mohou novou Třídu T s modulem Marco Polo poprvé prohlédnout v expozici Mercedesu v hale 16 na veletrhu Caravan Salon v Düsseldorfu, který se koná od 27. srpna do 4. září 2022. Již ve druhé polovině roku 2023 bude navíc následovat kompletně integrovaná kempinková verze na základě kompaktních MPV Mercedes-Benz. Značka s hvězdou tak razantně vstoupí do segmentu nejmenších kempinkových vozů.
„Trh s obytnými vozy má pro nás strategický význam. Naši pozici na něm nepřetržitě rozšiřujeme. Nová Třída T s modulem Marco Polo je naší odpovědí na rostoucí poptávku po nejmenších kempinkových vozidlech, která jsou stále oblíbenější především v rychle rostoucí komunitě mladých fanoušků života na kolech. Jedním z důvodů je, že díky většinou modulárně koncipované přestavbě mohou být využívána flexibilně jako auto pro každý den, tak i pro kempování. A za druhé se snadno ovládají díky kompaktním vnějším rozměrům a vzhledem k hmotnosti pod tři tuny je lze řídit s řidičským oprávněním skupiny B,“ říká Klaus Rehkugler, vedoucí prodeje a marketingu divize Mercedes-Benz Vans.
Modul Marco Polo přehledně
S modulem Marco Polo lze novou Třídu T proměnit v kompaktní kempinkový vůz:
Standardní lůžková jednotka s plochou dvakrát 1,15 metru nabízí pohodlné spaní dvěma osobám. Ergonomické ležení i v okrajových zónách umožňuje systém bodově elastických talířových pružin a matrace s mimořádnou tloušťkou deset centimetrů. Před použitím se lůžko komfortně vysune dopředu a na něj se položí rozložená matrace. Za jízdy je lůžko se složenou matrací uloženo v zavazadlovém prostoru. Zadní sedadla lze pak používat bez omezení. Vysoký komfort spaní zajišťují kromě toho také standardně dodávané zatemňovací prvky na všechna okna a ventilační mřížka s ochranou proti hmyzu, která je upnuta mezi oknem a rámem. Rovněž standardně se dodávají dvě tašky pro uložení menších věcí, umístěné na oknech mezi střešními sloupky C a D.
Volitelná kuchyňská jednotka vychází ze zásuvkového systému s funkcemi „Push to Open“ (otvírání mírným stlačením) a „Soft Close“ (měkké dovírání). Její součástí je kuchyňský dřez s dobře přístupnou nádrží na 12 litrů vody, chladicí box o objemu 15 litrů a snadno odnímatelný vařič na plynové kartuše. Další zásuvky nabízejí místo pro uložení příborů, nádobí a potravin. Jsou zde také dvě židle a stůl. Stůl je dodáván se dvěma různými nohami, díky čemuž jej lze rozložit jak venku, tak i upevnit v nové Třídě T za středovou konzolou, což je novinka v tomto segmentu.
Lůžková i kuchyňská jednotka se v zavazadlovém prostoru zajistí pomocí kotevních bodů. Kompletní modul Marco Polo zvládnou z nové Třídy T vyjmout pár jednoduchými úkony dvě osoby, to samé platí i opačným směrem. Přerod z automobilu pro každodenní provoz na kompaktní kempinkový vůz a zpět tak trvá jen několik málo minut.
Kompletní modul Marco Polo má stylový, čistý design v antracitovém odstínu. Díky tomu dokonale zapadá do hodnotného interiéru kompaktního MPV Mercedes-Benz. Příslušnost ke značce navíc jednoznačně dokládá hvězda Mercedesu s příslušným nápisem.
Cena modulu Marco Polo bude oznámena v době spuštění objednávek na konci roku.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?