Mercedes-Benz rozšiřuje svou rodinu vozů Marco Polo o nový základní model, čímž připravuje půdu pro svůj další růst na trhu obytných automobilů. Vedle oblíbeného obytného vozu Marco Polo, založeném na středně velké Třídě V, bude portfolio rozšířeno o flexibilní tovární modul pro kempování určený pro malé dodávky s třícípou hvězdou, kterou je i nová Třída T.
Modul Marco Polo se standardně dodává s lůžkovou jednotkou a na přání obsahuje kuchyňskou sadu do zadní části interiéru. K dispozici bude do konce roku u autorizovaných prodejců Mercedes-Benz. Zájemci si mohou novou Třídu T s modulem Marco Polo poprvé prohlédnout v expozici Mercedesu v hale 16 na veletrhu Caravan Salon v Düsseldorfu, který se koná od 27. srpna do 4. září 2022. Již ve druhé polovině roku 2023 bude navíc následovat kompletně integrovaná kempinková verze na základě kompaktních MPV Mercedes-Benz. Značka s hvězdou tak razantně vstoupí do segmentu nejmenších kempinkových vozů.
„Trh s obytnými vozy má pro nás strategický význam. Naši pozici na něm nepřetržitě rozšiřujeme. Nová Třída T s modulem Marco Polo je naší odpovědí na rostoucí poptávku po nejmenších kempinkových vozidlech, která jsou stále oblíbenější především v rychle rostoucí komunitě mladých fanoušků života na kolech. Jedním z důvodů je, že díky většinou modulárně koncipované přestavbě mohou být využívána flexibilně jako auto pro každý den, tak i pro kempování. A za druhé se snadno ovládají díky kompaktním vnějším rozměrům a vzhledem k hmotnosti pod tři tuny je lze řídit s řidičským oprávněním skupiny B,“ říká Klaus Rehkugler, vedoucí prodeje a marketingu divize Mercedes-Benz Vans.
Modul Marco Polo přehledně
S modulem Marco Polo lze novou Třídu T proměnit v kompaktní kempinkový vůz:
Standardní lůžková jednotka s plochou dvakrát 1,15 metru nabízí pohodlné spaní dvěma osobám. Ergonomické ležení i v okrajových zónách umožňuje systém bodově elastických talířových pružin a matrace s mimořádnou tloušťkou deset centimetrů. Před použitím se lůžko komfortně vysune dopředu a na něj se položí rozložená matrace. Za jízdy je lůžko se složenou matrací uloženo v zavazadlovém prostoru. Zadní sedadla lze pak používat bez omezení. Vysoký komfort spaní zajišťují kromě toho také standardně dodávané zatemňovací prvky na všechna okna a ventilační mřížka s ochranou proti hmyzu, která je upnuta mezi oknem a rámem. Rovněž standardně se dodávají dvě tašky pro uložení menších věcí, umístěné na oknech mezi střešními sloupky C a D.
Volitelná kuchyňská jednotka vychází ze zásuvkového systému s funkcemi „Push to Open“ (otvírání mírným stlačením) a „Soft Close“ (měkké dovírání). Její součástí je kuchyňský dřez s dobře přístupnou nádrží na 12 litrů vody, chladicí box o objemu 15 litrů a snadno odnímatelný vařič na plynové kartuše. Další zásuvky nabízejí místo pro uložení příborů, nádobí a potravin. Jsou zde také dvě židle a stůl. Stůl je dodáván se dvěma různými nohami, díky čemuž jej lze rozložit jak venku, tak i upevnit v nové Třídě T za středovou konzolou, což je novinka v tomto segmentu.
Lůžková i kuchyňská jednotka se v zavazadlovém prostoru zajistí pomocí kotevních bodů. Kompletní modul Marco Polo zvládnou z nové Třídy T vyjmout pár jednoduchými úkony dvě osoby, to samé platí i opačným směrem. Přerod z automobilu pro každodenní provoz na kompaktní kempinkový vůz a zpět tak trvá jen několik málo minut.
Kompletní modul Marco Polo má stylový, čistý design v antracitovém odstínu. Díky tomu dokonale zapadá do hodnotného interiéru kompaktního MPV Mercedes-Benz. Příslušnost ke značce navíc jednoznačně dokládá hvězda Mercedesu s příslušným nápisem.
Cena modulu Marco Polo bude oznámena v době spuštění objednávek na konci roku.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?