Nový Mercedes-Benz Třída T s modulem Marco Polo

Mercedes-Benz T
Mercedes-Benz T, foto: Mercedes-Benz
Petr Boháč , AutoRoad.cz 4. září 2022 17:22
Sdílej:

Mercedes-Benz rozšiřuje svou rodinu vozů Marco Polo o nový základní model, čímž připravuje půdu pro svůj další růst na trhu obytných automobilů. Vedle oblíbeného obytného vozu Marco Polo, založeném na středně velké Třídě V, bude portfolio rozšířeno o flexibilní tovární modul pro kempování určený pro malé dodávky s třícípou hvězdou, kterou je i nová Třída T.

Modul Marco Polo se standardně dodává s lůžkovou jednotkou a na přání obsahuje kuchyňskou sadu do zadní části interiéru. K dispozici bude do konce roku u autorizovaných prodejců Mercedes-Benz. Zájemci si mohou novou Třídu T s modulem Marco Polo poprvé prohlédnout v expozici Mercedesu v hale 16 na veletrhu Caravan Salon v Düsseldorfu, který se koná od 27. srpna do 4. září 2022. Již ve druhé polovině roku 2023 bude navíc následovat kompletně integrovaná kempinková verze na základě kompaktních MPV Mercedes-Benz. Značka s hvězdou tak razantně vstoupí do segmentu nejmenších kempinkových vozů.

„Trh s obytnými vozy má pro nás strategický význam. Naši pozici na něm nepřetržitě rozšiřujeme. Nová Třída T s modulem Marco Polo je naší odpovědí na rostoucí poptávku po nejmenších kempinkových vozidlech, která jsou stále oblíbenější především v rychle rostoucí komunitě mladých fanoušků života na kolech. Jedním z důvodů je, že díky většinou modulárně koncipované přestavbě mohou být využívána flexibilně jako auto pro každý den, tak i pro kempování. A za druhé se snadno ovládají díky kompaktním vnějším rozměrům a vzhledem k hmotnosti pod tři tuny je lze řídit s řidičským oprávněním skupiny B,“ říká Klaus Rehkugler, vedoucí prodeje a marketingu divize Mercedes-Benz Vans. 

Modul Marco Polo přehledně

S modulem Marco Polo lze novou Třídu T proměnit v kompaktní kempinkový vůz:

Standardní lůžková jednotka s plochou dvakrát 1,15 metru nabízí pohodlné spaní dvěma osobám. Ergonomické ležení i v okrajových zónách umožňuje systém bodově elastických talířových pružin a matrace s mimořádnou tloušťkou deset centimetrů. Před použitím se lůžko komfortně vysune dopředu a na něj se položí rozložená matrace. Za jízdy je lůžko se složenou matrací uloženo v zavazadlovém prostoru. Zadní sedadla lze pak používat bez omezení. Vysoký komfort spaní zajišťují kromě toho také standardně dodávané zatemňovací prvky na všechna okna a ventilační mřížka s ochranou proti hmyzu, která je upnuta mezi oknem a rámem. Rovněž standardně se dodávají dvě tašky pro uložení menších věcí, umístěné na oknech mezi střešními sloupky C a D.

Volitelná kuchyňská jednotka vychází ze zásuvkového systému s funkcemi „Push to Open“ (otvírání mírným stlačením) a „Soft Close“ (měkké dovírání). Její součástí je kuchyňský dřez s dobře přístupnou nádrží na 12 litrů vody, chladicí box o objemu 15 litrů a snadno odnímatelný vařič na plynové kartuše. Další zásuvky nabízejí místo pro uložení příborů, nádobí a potravin. Jsou zde také dvě židle a stůl. Stůl je dodáván se dvěma různými nohami, díky čemuž jej lze rozložit jak venku, tak i upevnit v nové Třídě T za středovou konzolou, což je novinka v tomto segmentu.

Lůžková i kuchyňská jednotka se v zavazadlovém prostoru zajistí pomocí kotevních bodů. Kompletní modul Marco Polo zvládnou z nové Třídy T vyjmout pár jednoduchými úkony dvě osoby, to samé platí i opačným směrem. Přerod z automobilu pro každodenní provoz na kompaktní kempinkový vůz a zpět tak trvá jen několik málo minut.

Kompletní modul Marco Polo má stylový, čistý design v antracitovém odstínu. Díky tomu dokonale zapadá do hodnotného interiéru kompaktního MPV Mercedes-Benz. Příslušnost ke značce navíc jednoznačně dokládá hvězda Mercedesu s příslušným nápisem.

Cena modulu Marco Polo bude oznámena v době spuštění objednávek na konci roku.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.