Asistent pro bezpečné opuštění vozidla je nová bezpečnostní funkce, která zabrání nehodám kvůli otevření dveří vozidla do dráhy projíždějícího cyklisty nebo jiného vozu. Kdo by čekal tuto inovaci od krále v disciplíně "jako první na světě" v podání Mercedesu třídy S, byl by na omylu. S tímto systémem totiž přišel Lexus.
Nečekané otevření dveří je poměrně častá situace, kdy řidič nebo spolujezdec otevře dveře přímo do dráhy zezadu se blížícího cyklisty. Lexus pomáhá tento problém jako první na světě řešit. Asistent pro bezpečné opuštění vozidla spojuje nový systém elektronického zámku E-latch se senzory sledování slepého úhlu na zádi vozidla.
Senzory rozpoznají cyklistu nebo jiného účastníka silničního provozu, upozorní řidiče nebo spolujezdce prostřednictvím varovných ukazatelů ve sklech zpětných zrcátek i v přístrojovém štítu a současně zakáží odblokování dveří elektronickým zámkem. Fungování systému ukazuje toto video.
Technologie se poprvé představila ve zcela novém středně velkém SUV Lexus NX a dále bude součástí výbavy plánovaného čistě elektrického RZ a také zcela nového modelu RX páté generace.
Cílem Lexus je snížit počet dopravních nehod vozů této značky na nulu. Například paket Lexus Safety System+, jenž je standardní součástí výbavy všech nových modelů Lexus, zahrnuje předkolizní bezpečnostní systém, který za denního světla rozpoznává riziko střetu s cyklisty ve směru jízdy. Varování spouští i nový asistent pro odbočování na křižovatkách, jenž rozpozná křižujícího cyklistu v dráze vozidla během odbočování vlevo či vpravo na křižovatce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.