Asistent pro bezpečné opuštění vozidla je nová bezpečnostní funkce, která zabrání nehodám kvůli otevření dveří vozidla do dráhy projíždějícího cyklisty nebo jiného vozu. Kdo by čekal tuto inovaci od krále v disciplíně "jako první na světě" v podání Mercedesu třídy S, byl by na omylu. S tímto systémem totiž přišel Lexus.
Nečekané otevření dveří je poměrně častá situace, kdy řidič nebo spolujezdec otevře dveře přímo do dráhy zezadu se blížícího cyklisty. Lexus pomáhá tento problém jako první na světě řešit. Asistent pro bezpečné opuštění vozidla spojuje nový systém elektronického zámku E-latch se senzory sledování slepého úhlu na zádi vozidla.
Senzory rozpoznají cyklistu nebo jiného účastníka silničního provozu, upozorní řidiče nebo spolujezdce prostřednictvím varovných ukazatelů ve sklech zpětných zrcátek i v přístrojovém štítu a současně zakáží odblokování dveří elektronickým zámkem. Fungování systému ukazuje toto video.
Technologie se poprvé představila ve zcela novém středně velkém SUV Lexus NX a dále bude součástí výbavy plánovaného čistě elektrického RZ a také zcela nového modelu RX páté generace.
Cílem Lexus je snížit počet dopravních nehod vozů této značky na nulu. Například paket Lexus Safety System+, jenž je standardní součástí výbavy všech nových modelů Lexus, zahrnuje předkolizní bezpečnostní systém, který za denního světla rozpoznává riziko střetu s cyklisty ve směru jízdy. Varování spouští i nový asistent pro odbočování na křižovatkách, jenž rozpozná křižujícího cyklistu v dráze vozidla během odbočování vlevo či vpravo na křižovatce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.