Asistent pro bezpečné opuštění vozidla je nová bezpečnostní funkce, která zabrání nehodám kvůli otevření dveří vozidla do dráhy projíždějícího cyklisty nebo jiného vozu. Kdo by čekal tuto inovaci od krále v disciplíně "jako první na světě" v podání Mercedesu třídy S, byl by na omylu. S tímto systémem totiž přišel Lexus.
Nečekané otevření dveří je poměrně častá situace, kdy řidič nebo spolujezdec otevře dveře přímo do dráhy zezadu se blížícího cyklisty. Lexus pomáhá tento problém jako první na světě řešit. Asistent pro bezpečné opuštění vozidla spojuje nový systém elektronického zámku E-latch se senzory sledování slepého úhlu na zádi vozidla.
Senzory rozpoznají cyklistu nebo jiného účastníka silničního provozu, upozorní řidiče nebo spolujezdce prostřednictvím varovných ukazatelů ve sklech zpětných zrcátek i v přístrojovém štítu a současně zakáží odblokování dveří elektronickým zámkem. Fungování systému ukazuje toto video.
Technologie se poprvé představila ve zcela novém středně velkém SUV Lexus NX a dále bude součástí výbavy plánovaného čistě elektrického RZ a také zcela nového modelu RX páté generace.
Cílem Lexus je snížit počet dopravních nehod vozů této značky na nulu. Například paket Lexus Safety System+, jenž je standardní součástí výbavy všech nových modelů Lexus, zahrnuje předkolizní bezpečnostní systém, který za denního světla rozpoznává riziko střetu s cyklisty ve směru jízdy. Varování spouští i nový asistent pro odbočování na křižovatkách, jenž rozpozná křižujícího cyklistu v dráze vozidla během odbočování vlevo či vpravo na křižovatce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?