Asistent pro bezpečné opuštění vozidla je nová bezpečnostní funkce, která zabrání nehodám kvůli otevření dveří vozidla do dráhy projíždějícího cyklisty nebo jiného vozu. Kdo by čekal tuto inovaci od krále v disciplíně "jako první na světě" v podání Mercedesu třídy S, byl by na omylu. S tímto systémem totiž přišel Lexus.
Nečekané otevření dveří je poměrně častá situace, kdy řidič nebo spolujezdec otevře dveře přímo do dráhy zezadu se blížícího cyklisty. Lexus pomáhá tento problém jako první na světě řešit. Asistent pro bezpečné opuštění vozidla spojuje nový systém elektronického zámku E-latch se senzory sledování slepého úhlu na zádi vozidla.
Senzory rozpoznají cyklistu nebo jiného účastníka silničního provozu, upozorní řidiče nebo spolujezdce prostřednictvím varovných ukazatelů ve sklech zpětných zrcátek i v přístrojovém štítu a současně zakáží odblokování dveří elektronickým zámkem. Fungování systému ukazuje toto video.
Technologie se poprvé představila ve zcela novém středně velkém SUV Lexus NX a dále bude součástí výbavy plánovaného čistě elektrického RZ a také zcela nového modelu RX páté generace.
Cílem Lexus je snížit počet dopravních nehod vozů této značky na nulu. Například paket Lexus Safety System+, jenž je standardní součástí výbavy všech nových modelů Lexus, zahrnuje předkolizní bezpečnostní systém, který za denního světla rozpoznává riziko střetu s cyklisty ve směru jízdy. Varování spouští i nový asistent pro odbočování na křižovatkách, jenž rozpozná křižujícího cyklistu v dráze vozidla během odbočování vlevo či vpravo na křižovatce.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?