Automobilka Toyota letos zvítězila ve třech kategoriích hlasování veřejnosti v anketě Auto roku 21/22. Získala tak nejvíc ocenění ze všech automobilových značek. V kategorii malých a mini vozů zvítězila v hlasování Toyota Yaris Cross, v kategorii sportovních aut nejvíce hlasů získal GR Yaris a nejoblíbenějším pick-upem je Hilux.
V loňském roce se anketa kvůli pandemii koronaviru neuskutečnila, proto byla letos vyhlášena pro novinky za roky 2021 i 2022. Veřejnost mohla ve 27. ročníku ankety hlasovat do 10. dubna.
Nový model Yaris Cross, se kterým Toyota vstoupila do segmentu B-SUV, je postaven na stejné podvozkové platformě GA-B jako nový Yaris. Hlavním rozdílem je však vyšší poloha za volantem i větší světlá výška, vůz je oproti klasickému Yarisu celkově delší, širší a prostornější. Vůz je k mání i jako hybrid nebo s pohonem 4x4.
GR Yaris je vyvinutý ve spolupráci s odborníky týmu Toyota Gazoo Racing WRT (World Rally Team). Sportovec ze světa WRC je poháněný přeplňovaným tříválcem o objemu 1,6 litru a používá propracované technologie včetně sportovního systému stálého pohonu všech kol GR-four.
Model Hilux je již od roku 1968 využíván jak v extrémních podmínkách, tak i pro obyčejný zážitek z jízdy. Nejnovější verze přišla s novým výkonnějším motorem o objemu 2,8 litru, promyšleným designem a celkovým pojetím, které přesně vystihuje jeho název Invincible. Hlasování veřejnosti na stránkách www.autoroku.info bylo rozdělené do 10 kategorií a celkově bylo přihlášeno 74 novinek. Pravidla v anketě veřejnosti jsou volnější, takže se do ní dostaly také vozy z individuálního dovozu nebo novinky, které prošly lehkým faceliftem. Do odborné ankety bylo nominováno jen 38 vozů.
Účast ve veřejné anketě byla motivována věcnými cenami, přičemž hlavní výhrou je jako tradičně zapůjčení vítězného vozu primární ankety Auto roku na celý rok.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?