Automobilka Toyota letos zvítězila ve třech kategoriích hlasování veřejnosti v anketě Auto roku 21/22. Získala tak nejvíc ocenění ze všech automobilových značek. V kategorii malých a mini vozů zvítězila v hlasování Toyota Yaris Cross, v kategorii sportovních aut nejvíce hlasů získal GR Yaris a nejoblíbenějším pick-upem je Hilux.
V loňském roce se anketa kvůli pandemii koronaviru neuskutečnila, proto byla letos vyhlášena pro novinky za roky 2021 i 2022. Veřejnost mohla ve 27. ročníku ankety hlasovat do 10. dubna.
Nový model Yaris Cross, se kterým Toyota vstoupila do segmentu B-SUV, je postaven na stejné podvozkové platformě GA-B jako nový Yaris. Hlavním rozdílem je však vyšší poloha za volantem i větší světlá výška, vůz je oproti klasickému Yarisu celkově delší, širší a prostornější. Vůz je k mání i jako hybrid nebo s pohonem 4x4.
GR Yaris je vyvinutý ve spolupráci s odborníky týmu Toyota Gazoo Racing WRT (World Rally Team). Sportovec ze světa WRC je poháněný přeplňovaným tříválcem o objemu 1,6 litru a používá propracované technologie včetně sportovního systému stálého pohonu všech kol GR-four.
Model Hilux je již od roku 1968 využíván jak v extrémních podmínkách, tak i pro obyčejný zážitek z jízdy. Nejnovější verze přišla s novým výkonnějším motorem o objemu 2,8 litru, promyšleným designem a celkovým pojetím, které přesně vystihuje jeho název Invincible. Hlasování veřejnosti na stránkách www.autoroku.info bylo rozdělené do 10 kategorií a celkově bylo přihlášeno 74 novinek. Pravidla v anketě veřejnosti jsou volnější, takže se do ní dostaly také vozy z individuálního dovozu nebo novinky, které prošly lehkým faceliftem. Do odborné ankety bylo nominováno jen 38 vozů.
Účast ve veřejné anketě byla motivována věcnými cenami, přičemž hlavní výhrou je jako tradičně zapůjčení vítězného vozu primární ankety Auto roku na celý rok.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?