Nabídne kompletně nový design a řadu inovací, které z by jej měly stavět na vrchol třídy. Jestli se mu to ovšem podaří, to odhalí až redakční test. Na konci roku jej budou moci objednávat zákazníci na prvních trzích.
Amarok se pochlubí zcela novým designem. V porovnání s aktuální verzí bude jeho karoserie o deset centimetrů delší a o více než čtyři centimetry širší. Mnohostranný automobil pro zpevněné i nezpevněné cesty nabídne také výrazně kvalitnější interiér, jak naznačují nejaktuálnější designové skici.
„Nový Volkswagen Amarok přesvědčí robustním, přímočarým designem,“ říká Albert-Johann Kirzinger, šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy. „To je patrné i v interiéru tohoto pick-upu. Přehledné uspořádání, robustní design, technicky pojaté prvky, čisté, uhlazené plochy a mimořádně kvalitní přístrojová deska, to vše posouvá DNA Volkswagenu na novou úroveň a umocňuje prémiové ambice Amaroku.“
Technická výbava modelu Amarok bude ještě rozsáhlejší a uplatní se nejen při využití vozu v roli pracovního nástroje. Nejnovější generace modelu Amarok nabídne výrazně větší počet asistenčních systémů a zákazníky přesvědčí i v oblasti konektivity. Nový Amarok tak přinese inovace v daném segmentu doposud nevídané.
„V oblasti pohonu sázíme u nového Amaroku i nadále na velmi hospodárné motory TDI,“ říká Lars Menge, vedoucí produktového marketingu značky Volkswagen Užitkové vozy. „A nabídka bude i nadále zahrnovat také výkonný motor V6 TDI spolu s dalšími specifickými pohony pro jednotlivé trhy. To znamená, že Amarok bude mít v závislosti na trhu výkonný a hospodárný pohon na naftu nebo benzin.“
Volkswagen Užitkové vozy zahájil sériovou výrobu modelu Amarok v roce 2010. Od té doby bylo prodáno více než 815 000 vozů. Nejnovější verze prémiového pick-upu, vyvíjeného týmy v Austrálii a Evropě, se bude vyrábět v jihoafrickém závodě Silverton.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?