Třetí ročník veletrhu e-SALON se koná ve dnech 11. – 14. listopadu 2021 na výstavišti PVA Expo Praha v Letňanech. Škoda tam prezentuje své elektrické i plug-in hybridní modely, současně ukáže návštěvníkům všechny navazující služby. Ve čtvrtek dopoledne se na stánku mladoboleslavské automobilky uskuteční tisková konference za účasti vedoucího tuzemského zastoupení značky Škoda Jiřího Maláčka.
Druhý ročník e-SALONu v listopadu 2019 navštívilo téměř 25 000 návštěvníků, na akci se akreditovalo 151 odborných novinářů. Jednou z hvězd výstavy se tehdy stala Škoda Superb iV. Také letos obsadí automobilové novinky haly 3 a 4, v hale 2 si návštěvníci budou moci prezentované vozy vyzkoušet. Součástí výstavy budou také doplňky, služby, aplikace a legislativa spojená s alternativními pohony vozidel. K veletrhu e-SALON patří i bohatý doprovodný program zahrnující odborné přednášky, workshopy nebo konferenci Čistá mobilita. Úvodní den bude tradičně patřit médiím a odborníkům, pro širokou veřejnost se akce otevře o den později. Právě ve čtvrtek 11. listopadu od 10:30 hodin proběhne na stánku mladoboleslavské automobilky tisková konference s Jiřím Maláčkem, vedoucím českého zastoupení automobilky Škoda Auto.
Škoda jako lídr českého automobilového trhu bude mít na e-SALONu reprezentativní zastoupení. Na jejím stánku budou hrát hlavní roli 3 exempláře elektromobilu Enyaq iV. Vystavena bude sportovně laděná varianta Sportline i zaváděcí akční model Founders Edition, velkým lákadlem se nepochybně stane ředitelský vůz z letošní Tour de France v originální podobě. Enyaq iV však nebude jediným modelem automobilky Škoda, který se v Letňanech ukáže. Rodinu elektrifikovaných vozů doplní plug-in hybridní varianty modelů Superb a Octavia RS – vždy ve verzi liftback i combi. Návštěvníci veletrhu si mohou automobily nejen detailně prohlédnout, ale také se s nimi svézt. Svoje expozice zde budou mít autorizovaní obchodníci Auto Jarov a Havex-auto, kteří zájemcům zapůjčí připravené vozy Škoda ke krátkým testovacím jízdám.
Veletrh e-SALON se svou komplexností a velikostí od začátku zařadil k významným událostem evropského formátu. Nejinak je tomu letos, kdy pořadatelé očekávají ještě větší návštěvnost než předloni. Toho využívá i Škoda, která mimo svých modelů iV nabídne komplexní pohled na ekosystém elektromobility. Návštěvníci se dovědí, jak si správně vybrat vůz, jak ho nabíjet v domácím či veřejném prostředí, seznámí se s fungováním baterií vozů Škoda a zjistí více o zárukách a servisních nákladech. Chybět nebude ani představení nové firemní strategie NEXT LEVEL – Škoda Strategy 2030, podle níž má značka Škoda být do roku 2030 jednou z 5 nejprodávanějších v Evropě a do svého portfolia zařadit nejméně 3 další plně elektrické modely, které zpřístupní elektromobilitu ještě širšímu okruhu zákazníků.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?