Třetí ročník veletrhu e-SALON se koná ve dnech 11. – 14. listopadu 2021 na výstavišti PVA Expo Praha v Letňanech. Škoda tam prezentuje své elektrické i plug-in hybridní modely, současně ukáže návštěvníkům všechny navazující služby. Ve čtvrtek dopoledne se na stánku mladoboleslavské automobilky uskuteční tisková konference za účasti vedoucího tuzemského zastoupení značky Škoda Jiřího Maláčka.
Druhý ročník e-SALONu v listopadu 2019 navštívilo téměř 25 000 návštěvníků, na akci se akreditovalo 151 odborných novinářů. Jednou z hvězd výstavy se tehdy stala Škoda Superb iV. Také letos obsadí automobilové novinky haly 3 a 4, v hale 2 si návštěvníci budou moci prezentované vozy vyzkoušet. Součástí výstavy budou také doplňky, služby, aplikace a legislativa spojená s alternativními pohony vozidel. K veletrhu e-SALON patří i bohatý doprovodný program zahrnující odborné přednášky, workshopy nebo konferenci Čistá mobilita. Úvodní den bude tradičně patřit médiím a odborníkům, pro širokou veřejnost se akce otevře o den později. Právě ve čtvrtek 11. listopadu od 10:30 hodin proběhne na stánku mladoboleslavské automobilky tisková konference s Jiřím Maláčkem, vedoucím českého zastoupení automobilky Škoda Auto.
Škoda jako lídr českého automobilového trhu bude mít na e-SALONu reprezentativní zastoupení. Na jejím stánku budou hrát hlavní roli 3 exempláře elektromobilu Enyaq iV. Vystavena bude sportovně laděná varianta Sportline i zaváděcí akční model Founders Edition, velkým lákadlem se nepochybně stane ředitelský vůz z letošní Tour de France v originální podobě. Enyaq iV však nebude jediným modelem automobilky Škoda, který se v Letňanech ukáže. Rodinu elektrifikovaných vozů doplní plug-in hybridní varianty modelů Superb a Octavia RS – vždy ve verzi liftback i combi. Návštěvníci veletrhu si mohou automobily nejen detailně prohlédnout, ale také se s nimi svézt. Svoje expozice zde budou mít autorizovaní obchodníci Auto Jarov a Havex-auto, kteří zájemcům zapůjčí připravené vozy Škoda ke krátkým testovacím jízdám.
Veletrh e-SALON se svou komplexností a velikostí od začátku zařadil k významným událostem evropského formátu. Nejinak je tomu letos, kdy pořadatelé očekávají ještě větší návštěvnost než předloni. Toho využívá i Škoda, která mimo svých modelů iV nabídne komplexní pohled na ekosystém elektromobility. Návštěvníci se dovědí, jak si správně vybrat vůz, jak ho nabíjet v domácím či veřejném prostředí, seznámí se s fungováním baterií vozů Škoda a zjistí více o zárukách a servisních nákladech. Chybět nebude ani představení nové firemní strategie NEXT LEVEL – Škoda Strategy 2030, podle níž má značka Škoda být do roku 2030 jednou z 5 nejprodávanějších v Evropě a do svého portfolia zařadit nejméně 3 další plně elektrické modely, které zpřístupní elektromobilitu ještě širšímu okruhu zákazníků.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.