Volkswagen rozšiřuje rodinu ID. o nový model ID.5. Elegantní a expresivní elektricky poháněné SUV kupé disponuje novým ID.Softwarem 3.0, který přináší mimo jiné vylepšený nabíjecí výkon a hlasové ovládání. Volkswagen kromě toho činí další krok k automatizované jízdě využíváním kolektivních dat a nejnovější generace asistenčních systémů.
„ID.5 je elektrické, sportovní a elegantní. Naše prémiové SUV kupé s výhradně elektrickým pohonem je dalším milníkem naší strategie ACCELERATE,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. „Tento model nabízí náročným skupinám zákazníků potěšení z jízdy s lokálně neutrální bilancí emisí CO2. Vstupujeme s ním do zcela nového segmentu trhu.“
Elegantní a dynamický design, vynikající aerodynamika, dojezd pro každodenní provoz – to jsou největší přednosti nového ID.5 a sportovního ID.5 GTX s pohonem všech kol a dvěma elektromotory. Oba elektromobily jsou novými vrcholnými modely rodiny ID. schopnými překonávat dlouhé vzdálenosti. První elektricky poháněné SUV kupé značky Volkswagen vychází stejně jako všechny modely ID. z modulární platformy pro elektromobily, MEB (Modularer E-Antriebsbaukasten), koncernu Volkswagen.
„ID.5 ztělesňuje karosářskou verzi budoucnosti, která je aerodynamická, expresivní, sportovní a díky platformě MEB má krátké převisy,“ říká Jozef Kabaň, šéfdesignér značky Volkswagen. „Proto se nám navzdory dynamické linii střechy podařilo realizovat velký interiér. V této míře to dosud nebylo možné.“
Nová generace softwaru 3.0 umožňuje aktualizace a instalaci dodatečných funkcí prostřednictvím technologie „Over-the-Air“. ID.5 může díky tomu stále být stále aktuální. Inovativní asistenční systémy, jakým je Travel Assist s kolektivními daty, pracují s prediktivními funkcemi a nabízejí cestujícím zážitky z ještě komfortnější jízdy. Nový parkovací asistent Park Assist Plus s funkcí paměti se dodává na přání a místo řidiče zajistí individualizované zaparkování vozu.
Elektricky poháněné SUV kupé značky Volkswagen má vnější délku 4599 mm (ID.5 GTX: 4582 mm) a na český trh vstoupí na jaře roku 2022. V modelu ID.5 obstarává pohon elektromotor uložený vzadu. V modelu ID.5 GTX tvoří pohon všech kol jeden elektromotor na přední nápravě a jeden elektromotor na zadní nápravě.
„Elektronický manažer jízdní dynamiky je průkopnickým výsledkem vývoje značky Volkswagen,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva odpovědný za technický vývoj značky Volkswagen. „Manažer jízdní dynamiky je síťově propojený s ostatními důležitými regulačními systémy a v modelu ID.5 GTX spolupracuje také s řízením pohonu všech kol. Tím se podařilo posunout potěšení ze sportovní jízdy, trakci a aktivní bezpečnost na zcela novou, vrcholnou úroveň.“
Všechny varianty pohonu modelu ID.5 používají velkou akumulátorovou baterii, která umožňuje cestování na dlouhé vzdálenosti. Nízký součinitel aerodynamického odporu vzduchu 0,26, resp. 0,27 (ID.5 GTX) zvyšuje hospodárnost a prodlužuje dojezd. K tomu přispívá také integrovaný spoiler na aerodynamicky tvarovaném zadním výklopném víku s širokým úhlem otevření. Pro optimální obtékání karoserie vzduchem se elektrické žaluzie na přídi otvírají až v okamžiku, kdy je chladicí vzduch zapotřebí.
Nové elektricky poháněné SUV kupé značky Volkswagen působí z každé perspektivy originálně a jedinečně. Charakteristická technologie LED se světelnými liniemi na přídi (na přání) a zádi nezaměnitelně prozrazuje, že je ID.5 členem rodiny ID. Elektricky poháněné SUV kupé se od světového modelu ID.4 odlišuje mimo jiné nově navrženým nárazníkem, lakovaným obložením dveří a novou linií střechy. Výrazný design kupé je snadno rozpoznatelný. ID.5 GTX má ještě dynamičtější vzhled díky většímu otvoru pro přívod vzduchu, sériově dodávaným světlometům IQ.Light-LED Matrix s inteligentními dálkovými světly a zadním svítilnám LED 3D. Manažer jízdní dynamiky síťově propojuje regulační systémy pohonu a podvozku. Nejlepší možnou jízdní dynamiku zajistí na přání dodávaný podvozek DCC s adaptivními tlumiči. V provozním režimu D využívají modely ID.5 a ID.5 GTX funkci plachtění, v modu B rekuperaci kinetické energie.
Nový druh karoserie a prostorový koncept ve stylu luxusního salonku umocňují inovační sílu značky Volkswagen a její rodiny ID. Navzdory designu ve stylu kupé nabízí ID.5 na sedadlech vzadu jen o 12 mm méně prostoru pro hlavu než Volkswagen ID.4. Dlouhý rozvor náprav, 2766 mm, umožnil vytvořit stejně prostorný interiér, jaký nabízí o třídu větší SUV.
Zavazadlový prostor má objem až 549 litrů. Materiály a zpracování dosahují prémiové úrovně. Materiály čalounění se liší v závislosti na variantě interiéru. Na přání dodávaná Top sportovní sedadla zdobí perforovaná loga ID. v horní části opěradla.
Velmi moderní digitální přístrojová deska nabízí nový koncept ovládání. Displej řidiče a displej multimediálního systému s vysokým rozlišením ohromí brilantní kvalitou zobrazování. Inovativní Head-up displej s rozšířenou realitou, dodávaný na přání, promítá dodatečné informace do zorného pole řidiče. Nový ID. Software 3.0 zlepšuje mimo jiné hlasové ovládání hovorovým jazykem („Ahoj ID.“). Hlasové ovládání je učenlivé a v režimu online využívá přístup k informacím v cloudu. Příjemnou atmosféru za tmy dotváří dekorační osvětlení, dodávané na přání s až 30 barvami světla. Služby We Connect Services poskytují řidiči dopravní zpravodajství online v reálném čase, aktualizace mapových podkladů online, informace o nabíjecích stanicích, webové rádio a mnoho dalších funkcí.
Volkswagen posouvá bezpečnost na novou úroveň komunikací Car2X. Výměna dat mezi kompatibilními vozidly Volkswagen a příjem signálů infrastruktury v okruhu až 800 metrů probíhá lokálně během zlomků sekundy. Řidič tak může být upozorňován na nebezpečná místa, nehody a stojící dopravu. Upozornění jsou vizuálně zvýrazněna systémem ID. Light na přístrojové desce.
Volkswagen vstupuje s modely ID.5 a ID.5 GTX do nového segmentu trhu, a urychluje tak v rámci strategie ACCELERATE svou elektrickou ofenzivu ve všech automobilových třídách. Do roku 2030 budou elektromobily tvořit nejméně 70 procent prodeje značky Volkswagen v Evropě, což je více než jeden milion vozů. V Severní Americe a Číně dosáhne podíl elektromobilů minimálně 50 procent. Volkswagen bude uvádět na trh nejméně jeden nový elektromobil ročně, aby dosáhl vytyčených cílů. Již do roku 2030 klesnou emise CO2 na vozidlo až o 40 procent. Na své „cestě k nulovým emisím“ („Way to ZERO“) chce být společnost bilančně klimaticky neutrální nejpozději v roce 2050.
Nový model ID.5 i sportovní vrcholná verze ID.5 GTX s pohonem všech kol a dvěma elektromotory se vyrábí v závodě Cvikov a Volkswagen předává tyto elektromobily zákazníkům s neutrální bilancí emisí CO2. Při 100% nabíjení zelenou elektrickou energií mohou tyto vozy jezdit již dnes s téměř neutrálním vlivem na klima. Volkswagen nabízí v rámci programu We Charge nejrychleji rostoucí ekosystém pro komfortní, síťově propojené a trvale udržitelné nabíjení. Součástí tohoto ekosystému je již cca 250 000 nabíjecích přípojek v celé Evropě. Prostřednictvím sériově dodávaného kabelu Mode 3 lze elektricky poháněné SUV kupé nabíjet střídavým proudem a výkonem až 11 kW i na cestách. Na rychlonabíjecích stanicích lze u vozů se sériovou výbavou využívat nabíjecí výkon až 135 kW.
1) ID.5 / Vozidlo se zatím neprodává.2) ID.5 GTX / Vozidlo se zatím neprodává.Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.