Společnost Nižnij Novgorod Forward, která se specializuje na výrobu nástavb pro vozy GAZ , se pochlubila svým novým počinem. Jedná se o obytný automobil postavený na voze GAZ Sadko Next.
Jako základ pro off-roadový obytňák posloužil GAZ Sadko Next s prodlouženým rozvorem (4515 mm) a kabinou s dvěmi řadami sedadel. Obytná nástavba má ocelovou kostru a vnější panely jsou z kompozitních materiálů. Nástavba navazuje na původní kabinu, a tak je možné z ní volně přecházet do obytné částí. Do ní se lze dostat též zadními křídlovými dveřmi. Světlo se dovnitř dostává přes boční okna a hlavně přes velké střešní okno umístěné nad jídelním stolem.
V obytné části se nachází rozkládací postel, jídelní stůl, lednička a velké množství odkládacích boxů a polic. Dále je zde koupelna s chemickou toaletou a toaletním stolkem s umyvadlem. To není nic, co bychom neznali z jiných obytných vozů. Ale co jen tak nějaký bydlík nemá, je nezávislé topení v podobě kamínek na tuhá paliva, což je velká frajeřina. Elektrická síť je rozvedena s napětím 220 voltů a je živena benzínovým generátorem. Ve stropě se nachází LED osvětlení.
Podvozek expedičního bydlíka zůstal sériový bez jakýchkoli úprav. GAZ Sadko Next je poháněn přeplňovaným vznětovým čtyřválcem YMZ-53443 o objemu 4,43 litrů. Ten je naladěný na výkon 110 kW (150 koní) a dosahuje 490 N.m. točivého momentu. Výkon motoru putuje na všechna čtyři kola přes pětistupňovou manuální převodovku doplněnou o redukci. Vůz disponuje trojicí uzamykatelných diferenciálů, světlou výškou 315 mm a je schopen překonat brod hluboký 120 cm.
Cenu za svůj terénní obytný vůz společnost Nižnij Novgorod Forward sdělí případnému zákazníkovi individuálně. Samotný GAZ Sadko Next je ve své domovině k mání v přepočtu od 1,050 milionů Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.