Společnost Nižnij Novgorod Forward, která se specializuje na výrobu nástavb pro vozy GAZ , se pochlubila svým novým počinem. Jedná se o obytný automobil postavený na voze GAZ Sadko Next.
Jako základ pro off-roadový obytňák posloužil GAZ Sadko Next s prodlouženým rozvorem (4515 mm) a kabinou s dvěmi řadami sedadel. Obytná nástavba má ocelovou kostru a vnější panely jsou z kompozitních materiálů. Nástavba navazuje na původní kabinu, a tak je možné z ní volně přecházet do obytné částí. Do ní se lze dostat též zadními křídlovými dveřmi. Světlo se dovnitř dostává přes boční okna a hlavně přes velké střešní okno umístěné nad jídelním stolem.
V obytné části se nachází rozkládací postel, jídelní stůl, lednička a velké množství odkládacích boxů a polic. Dále je zde koupelna s chemickou toaletou a toaletním stolkem s umyvadlem. To není nic, co bychom neznali z jiných obytných vozů. Ale co jen tak nějaký bydlík nemá, je nezávislé topení v podobě kamínek na tuhá paliva, což je velká frajeřina. Elektrická síť je rozvedena s napětím 220 voltů a je živena benzínovým generátorem. Ve stropě se nachází LED osvětlení.
Podvozek expedičního bydlíka zůstal sériový bez jakýchkoli úprav. GAZ Sadko Next je poháněn přeplňovaným vznětovým čtyřválcem YMZ-53443 o objemu 4,43 litrů. Ten je naladěný na výkon 110 kW (150 koní) a dosahuje 490 N.m. točivého momentu. Výkon motoru putuje na všechna čtyři kola přes pětistupňovou manuální převodovku doplněnou o redukci. Vůz disponuje trojicí uzamykatelných diferenciálů, světlou výškou 315 mm a je schopen překonat brod hluboký 120 cm.
Cenu za svůj terénní obytný vůz společnost Nižnij Novgorod Forward sdělí případnému zákazníkovi individuálně. Samotný GAZ Sadko Next je ve své domovině k mání v přepočtu od 1,050 milionů Kč.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.