Společnost Nižnij Novgorod Forward, která se specializuje na výrobu nástavb pro vozy GAZ , se pochlubila svým novým počinem. Jedná se o obytný automobil postavený na voze GAZ Sadko Next.
Jako základ pro off-roadový obytňák posloužil GAZ Sadko Next s prodlouženým rozvorem (4515 mm) a kabinou s dvěmi řadami sedadel. Obytná nástavba má ocelovou kostru a vnější panely jsou z kompozitních materiálů. Nástavba navazuje na původní kabinu, a tak je možné z ní volně přecházet do obytné částí. Do ní se lze dostat též zadními křídlovými dveřmi. Světlo se dovnitř dostává přes boční okna a hlavně přes velké střešní okno umístěné nad jídelním stolem.
V obytné části se nachází rozkládací postel, jídelní stůl, lednička a velké množství odkládacích boxů a polic. Dále je zde koupelna s chemickou toaletou a toaletním stolkem s umyvadlem. To není nic, co bychom neznali z jiných obytných vozů. Ale co jen tak nějaký bydlík nemá, je nezávislé topení v podobě kamínek na tuhá paliva, což je velká frajeřina. Elektrická síť je rozvedena s napětím 220 voltů a je živena benzínovým generátorem. Ve stropě se nachází LED osvětlení.
Podvozek expedičního bydlíka zůstal sériový bez jakýchkoli úprav. GAZ Sadko Next je poháněn přeplňovaným vznětovým čtyřválcem YMZ-53443 o objemu 4,43 litrů. Ten je naladěný na výkon 110 kW (150 koní) a dosahuje 490 N.m. točivého momentu. Výkon motoru putuje na všechna čtyři kola přes pětistupňovou manuální převodovku doplněnou o redukci. Vůz disponuje trojicí uzamykatelných diferenciálů, světlou výškou 315 mm a je schopen překonat brod hluboký 120 cm.
Cenu za svůj terénní obytný vůz společnost Nižnij Novgorod Forward sdělí případnému zákazníkovi individuálně. Samotný GAZ Sadko Next je ve své domovině k mání v přepočtu od 1,050 milionů Kč.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?