Elon Musk se nechal slyšet, že jeho Tesla Roadster s příplatkovým balíčkem SpaceX zvládne akcelerovat z 0 na 60 MPH (96 km/h) za dech beroucí 1,1 sekundy. Jak je to vůbec možné a co obsahuje onen balíček SpaceX? Na to vám odpovíme v následujícím článku.
Již samotná Tesla Roadster slibuje výkony, které ho řadí na vrchol potravinového řetězce mezi hypersporty. U Tesly asi nikoho asi nepřekvapí, že se jedná o elektromobil. Do výroby měl dorazit již minulý rok, ale asi budeme rádi, když to bude v roce 2022. Dynamiku mu dodává trojice elektromotorů, kdy jeden pohání přední kola a zbývající dva slouží pro pohon kol zadní nápravy. Udávaná se zrychlení na 60 MPH (96 km/h) za 1,9 sekundy a na 100 MPH (160 km/h) za 4,2 sekundy. Maximální rychlost má být až 402 km/h. Zdroj energie pro elektromotory, jejichž souhrnný točivý moment je 10 000 N.m. se ukrývá v bateriích o kapacitě 250 kWh. Tesla slibuje, že dojezd je 620 mil (998 km).
Co je tedy onen balíček SpaceX, který posouvá již tak úžasné výkony ještě o několik řádů dál? Jak již vesmírný název SpaceX napovídá, jedná se tryskový pohon. Stlačený vzduch uniká zadními tryskami umístěnými ve spodní části nárazníku. Cena této příplatkové výbavy ještě nebyla stanovena, ale samotný Roadster má stát mezi 200 000 až 250 000 USD bez daně (asi 4 až 5 milionů Kč).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?