Elon Musk se nechal slyšet, že jeho Tesla Roadster s příplatkovým balíčkem SpaceX zvládne akcelerovat z 0 na 60 MPH (96 km/h) za dech beroucí 1,1 sekundy. Jak je to vůbec možné a co obsahuje onen balíček SpaceX? Na to vám odpovíme v následujícím článku.
Již samotná Tesla Roadster slibuje výkony, které ho řadí na vrchol potravinového řetězce mezi hypersporty. U Tesly asi nikoho asi nepřekvapí, že se jedná o elektromobil. Do výroby měl dorazit již minulý rok, ale asi budeme rádi, když to bude v roce 2022. Dynamiku mu dodává trojice elektromotorů, kdy jeden pohání přední kola a zbývající dva slouží pro pohon kol zadní nápravy. Udávaná se zrychlení na 60 MPH (96 km/h) za 1,9 sekundy a na 100 MPH (160 km/h) za 4,2 sekundy. Maximální rychlost má být až 402 km/h. Zdroj energie pro elektromotory, jejichž souhrnný točivý moment je 10 000 N.m. se ukrývá v bateriích o kapacitě 250 kWh. Tesla slibuje, že dojezd je 620 mil (998 km).
Co je tedy onen balíček SpaceX, který posouvá již tak úžasné výkony ještě o několik řádů dál? Jak již vesmírný název SpaceX napovídá, jedná se tryskový pohon. Stlačený vzduch uniká zadními tryskami umístěnými ve spodní části nárazníku. Cena této příplatkové výbavy ještě nebyla stanovena, ale samotný Roadster má stát mezi 200 000 až 250 000 USD bez daně (asi 4 až 5 milionů Kč).
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.