Prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Corporation Akio Toyoda získal ocenění nejvýznamnější osobnost automobilového světa roku 2021. Zvolila ho porota organizace World Car Awards složená z více než 90 významných mezinárodních novinářů.
Ocenění World Car Person of the Year se udílí od roku 2018 osobnostem, které významně přispěly ke globálnímu automobilovému průmyslu. Je to jedno ze šesti ocenění udělených každoročně programem World Car Awards založeným v roce 2003.
„V roce 2020 zůstala Toyota pod jeho vedením zisková, a to navzdory Covid-19, čímž ochránil pracovní místa po celém světě. Udržuje stabilní tempo vývoje Toyoty v éře propojených, autonomních, sdílených a elektrických technologií. Zahájil také stavbu Woven City, skutečného prototypu města budoucnosti. Navíc se sám aktivně účastní motoristického sportu jako řidič,“ uvedla The World Car Awards ve svém prohlášení.
V reakci na to prezident Toyoda řekl: „Jménem všech 360 000 členů týmu Toyota po celém světě vám děkuji za tuto obrovskou čest. Pokud vám to ale nevadí, rád bych toto ocenění změnil z osobnost roku na tým roku, protože právě díky kolektivnímu úsilí všech našich zaměstnanců, prodejců a dodavatelů se Toyota skutečně stala tím, čím je dnes.“
Pětašedesátiletý Akio Toyoda nastoupil do Toyoty v roce 1984. Poté, co pracoval v mnoha různých oblastech podnikání v Japonsku a v zámoří, nastoupil do představenstva Toyota Motor Corporation v roce 2000. Poté zastával další hlavní a výkonné pozice viceprezidenta, než se stal prezidentem automobilky v roce 2009.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?