Hrozba nákazy koronavirem znamená, že se s velkou pravděpodobností lidí více přesunout do aut, aby se vyhnuli větším skupinám lidí, např. v prostředcích hromadné dopravy. Vlastní auto je nyní zřejmě nejbezpečnějším dopravním prostředkem, pokud budou řidiči a spolujezdci pamatovat na několik základních pravidel. Odborníci ze sítě ProfiAuto Service proto připravili nejdůležitější doporučení a tipy pro každodenní hygienu při řízení vozidla.
1) Čistá klika dveří, čisté svědomíViry a bakterie se mohou skrývat na částech auta, kterých se nejvíce dotýkáme. To je případ právě klik předních nebo zadních dveří. Proto by měli řidiči přemýšlet o dezinfekčním prostředku, který by se měl stát trvalou součástí vybavení vozidla, a to nejen během hrozby koronaviru. Pravidelně se vyplatí otřít kliky vhodnými přípravky (nepoškozujícími čalounění) a spolu s nimi i další klíčová místa v interiéru vozu. Kliky dveří, volant nebo řadicí páka ale nejsou všechno. Existuje mnoho prvků automobilu, které se obvykle při jízdě s vysokou frekvencí dotýkáme, jako například čalounění, směrovky a stěrače, rádio, seřizovače sedadel, úložné prostory, a dokonce i tlačítko varovných světel, pomocí kterého často komunikujeme s ostatními řidiči, když třeba děkujeme za projetí dopravní zácpou. Je tedy nutné se zamyslet nad našimi zvyky za volantem a identifikovat klíčová místa, na která je dobré pravidelně dezinfikovat.
2) Tankování? Myslete hlavouČerpací stanice jsou místa, kde každý den projedou a projdou stovky dalších motoristů. Postarejme se o to, abychom doplňovali palivo bezpečně. Téměř všechny stanice mají u stojanů rukavice na jedno použití. Jejich hlavním účelem je chránit ruce před nečistotami, ale stejně tak před bakteriemi. Pistoli výdejního stojanu se každý den dotýká mnoho lidí, a proto hlavně v současné době stojí za to si nasadit jednorázové rukavice. Při platbě je nejlepší použít bezkontaktní kartu, takže zákazník i obsluha nebudou mít žádný kontakt s hotovostí, která denně prochází mnoha rukami.
3) Jste tím, co dýchátePéče o klimatizaci a kabinový filtr je bohužel činnost, kterou řidiči často podceňují nebo jednoduše zanedbávají. Mechanici ze sítě ProfiAuto Service odhadují, že až 50 % automobilů jezdí po silnicích s poruchami v klimatizačním systému. Mezitím může mít špinavý filtr nebo znečištěná klimatizace dalekosáhlé důsledky. Co dnes můžeme udělat, je mimo jiné dbát na péči o vnitřní hygienu ve voze, vysávání a čištění interiéru.
„Hlavním úkolem kabinového filtru je zachytávat nečistoty ze vzduchu a filtrovat je dříve, než přijdou do plic řidiče a cestujících. Ucpaný a zanedbaný filtr začíná hromadit nečistoty, které se později vdechují ve větším množství, než je obvyklé. Pravděpodobně nebudeme tímto způsobem infikováni virem, ale můžeme být vystaveni například houbám, které jsou škodlivé pro plíce a znamenají další zbytečné ohrožení dýchací soustavy," říká Jindřich Krejčí, ředitel projektu ProfiAuto pro Českou republiku a Slovensko.
V automobilech je někdy užitečné použít pro základní hygienu činnost, kterou všichni běžně dělají ve svých bytech nebo domech – vyvětrat. Pomáhá to osvěžit a vyčistit vzduch a účinky se projeví okamžitě. Dobrým řešením v boji proti virům a bakteriím je však dekontaminace ventilačního systému a interiéru ozonizací nebo čištění ultrazvukem.
4) Bezpečnost v servisechPři častějším používání automobilu jako dopravního prostředku je také potřeba častějších oprav. Opravy automobilů se proto musejí rychle přizpůsobit nové situaci. Z pohledu možné nákazy koronavirem je velmi důležité, aby všichni dodržovali bezpečnostní postupy týkající se zamezení přímého kontaktu mezi sebou, hygienu v servisech, mytí rukou a nezbytnou dezinfekci. Distributoři doporučují, aby si mechanici objednávali díly a příslušenství prostřednictvím svých autorizovaných online katalogů.
Řidiči v tomto ohledu mohou také ovlivnit svou bezpečnost a bezpečnost mechaniků. „Stále více autoservisů umožňuje moderní, virtuální komunikaci se zákazníkem, například prostřednictvím aplikace. Zájemci o opravu tak mohou předběžně zažádat online. Při návštěvě servisního místa by se měli zeptat mechanika na otázku dezinfekce vozidla po opravě. Upřednostňovat bezhotovostní placení nebo v nově vzniklé situaci netrvat na zkušební jízdě po opravě, není-li to nezbytně nutné," doporučuje dále Jindřich Krejčí.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.