Uspořádání displejů a ovládacích prvků směrem k řidiči je již po mnoho desetiletí jedním z typických aspektů interiérů vozů BMW. V BMW iNEXT, které bude od roku 2021 technologickou vlajkovou lodí prémiového výrobce, bude použita nová generace plně digitálního displeje.
Nový prohnutý displej použitý v BMW iNEXT v sobě spojí funkce informačního a kontrolního displeje a zásluhou svého tvaru bude optimálně natočený k řidiči. Integrovaná zobrazovací jednotka přizpůsobená řidiči optimalizuje vizualizaci informací a současně umožní intuitivní dotykovou obsluhu.
Tradiční zaměření interiéru na řidiče bylo naposled optimalizováno aktuálním konceptem BMW Live Cockpit Professional. Srozumitelná a propracovaná prezentace na plně digitálním přístrojovém panelu a kontrolním displeji poskytuje vždy ve správném čase relevantní informace a současně se vyznačuje mimořádnými možnostmi individualizace. Dalším krokem bude uvedení prohnutého displeje v BMW iNEXT se zakřivením směrem k řidiči. Jednolitý displej na celém povrchu vytváří působivé efekty a je vhodně sladěný s ostatními ovladači v jeden ergonomický celek.
„Zakřivený a jednolitý displej je hlavním ovládacím elementem reprezentujícím moderní pojetí zaměření na řidiče. Zaujímá dominantní centrální pozici a vyznačuje se ikonickou strukturou zobrazení vytvářející mimořádný uživatelský zážitek,“ vysvětluje Domagoj Dukec, ředitel designu BMW. „Zakřivený displej je vyrobený z mimořádně kvalitních materiálů a je vizuálně oddělen od palubní desky. Svým tvarem přispívá k pocitu moderního, luxusního a objemného vnitřního prostoru uvnitř BMW iNEXT.“
Displej je umístěn tak, že cestující nevidí jeho spojení s palubní deskou. Tímto řešením se vytváří dojem značné lehkosti. Osobitý a propracovaný vzhled prohnutého displeje se inspiroval u moderních elektronických zařízení. Jeho rámeček tvoří extrémně tenký hořčíkový pásek. Vyspělá technologie samotného displeje s antireflexní úpravou zabraňující nežádoucím odleskům je zárukou neunavujícího sledování zobrazovaných informací.
„Prohnutý displej v BMW iNEXT nás přenáší na další úroveň na řidiče zaměřeného ovládacího konceptu,“ vysvětluje Robert Irlinger, ředitel BMW i. „Nový displej umožňuje intuitivní, přirozené a ergonomicky dokonalé používání prostřednictvím dotykové funkce.“
Tvar a uspořádání prohnutého displeje je zlomovým přepracováním typického zaměření interiérů na řidiče u BMW. Současně prostor kontrolního displeje zůstává snadno viditelný a dosažitelný i ze sedadla spolujezdce. V závislosti na situaci a individuálních preferencích lze zobrazovaný obsah individuálně přesouvat mezi kontrolním displejem umístěným v zorném poli řidiče a prostorem, jejž může aktivně používat cestující sedící vpředu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.