Již příští rok bychom se měli dočkat nové generace Seatu Leon, která přinese řadu novinek - včetně hybridních pohonných jednotek. Ty navíc nebudou jen pod kapotou standardních modelů, ale objevit by se měly i pod kapotami ostrých modelů značky Cupra.
Nový Cupra Leon by se tak podle informací webu AutoExpress měl stát jedním z šesti elektrifikovaných modelů Seat, které se dostanou v roce 2021 na trh. Samotné představení Cupra Leon a Cupra Leon ST by pak mělo proběhnout ještě v závěru roku 2020.
Pod kapotou nové generace Cupra Leon by se měl objevit motor o výkonu 245 koní, který se bude moci pochlubit i skvělými emisemi CO2 v hodnotě méně než 50 g/km. S tímto výkonem by sice nová hybridní Cupra nedosáhla na současné modely, nicméně všichni pevně doufají, že Cupra nabídne kromě jiného i tradiční model jen se spalovacím motorem.
Totožným výkonem 245 koní by se měla pochlubit i produkční varianta konceptu SUV-Coupe Cupra Formentor, představeného na ženevském autosalonu, jak v rozhovoru pro AutoExpress uvedl šéf Cupry Wayne Griffiths. Formentor je tak dalším z modelů, které v brzké době rozšíří elektrifikované portfolio Seatu / Cupry. Kromě toho se však v nabídce nejspíš objeví i tradiční motorizace.
O výkonech standardního hybridního Seatu Leon zatím mnoho nevíme, nicméně podle starších informací by nový Leon měl být postaven na vylepšené platformě MQB a minimálně jedna plug-in hybridní pohonná jednotka by mu měla umožnit dojezd až cca 50 čistě na elektrickou energii.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.