Řada z nás už se jistě někdy dostala do situace, kdy na palubní desce svítilo tzv. hladové oko, v nádrži zbývalo posledních pár litrů benzínu a čerpací stanice byla v nedohlednu. Co v takové situaci udělat? Na to se v sérii nesmyslných experimentů zaměřil YouTuber Master Milo, který vyzkoušel řadu skutečně neobvyklých paliv.
Nizozemský YouTuber Master Milo z kanálu mastermilo82 nás nepřestává bavit. Jeho série „nesmyslných pokusů" dokáže pokaždé překvapit něčím zajímavým, ať už to byla jízda v autě bez tlumičů, stavba automobilu po vzoru Mr. Beana a nebo dnešní experiment s „alternativními" palivy.
Master Milo tentokrát vychází ze situace, kdy je čerpací stanice zavřená a vám zbývá jen možnost nakoupit v místním supermarketu / hobby-martu. Co z tamní nabídky by se dalo použít jako náhrada za klasický benzín? V úvahu připadá klasická vodka, odstraňovač laků, osvěžovač vzduchu, ethanol, univerzální silikonový olej WD-40, terpentýn, ředidlo nebo technický benzín.
Ještě před samotným experimentem však opět dojde na úpravu pokusného Oplu Corsa, kterému od posledního testu zůstalo na střeše křeslo. Vůz přijde o klasickou nádrž a palivové čerpadlo se přesunuje do malé improvizované nádrže na podlaze před spolujezdcem, kterou tvoří plastový barel a květináč.
Ještě před experimentem na prázdné silnici se ukáže, že osvěžovač vzduchu rozhodně fungovat nebude. Prvním palivem je tak technický benzín, se kterým automobil funguje naprosto bez problému - pouze palivová pumpa vydává divné zvuky. Další na řadě je etanol, který má modré zabarvení. Motor však neběží zrovna nejlépe a navíc začne problikávat kontrolka motoru. Otáčky často padají a motor má tendenci se zastavovat - přesto se podařilo nabrat s tímto palivem rychlost a pak fungovalo celkem slušně.
Odstraňovač laku na nehty zní od začátku jako extrémní řešení, přesto s ním motoru dokázal fungovat. Jeho chod byl však dost hrubý a neměl moc výkonu na rozdávání. Na řadu tak přišlo ředidlo, které bylo vůbec nejextrémnějším a nejnebezpečnějším palivem - pro auto, motor i palivový systém. Auto s ředidlem v nádrži však fungovalo až překvapivě dobře a problém mu nedělalo ani dosáhnout vyšší rychlosti. Jak se ovšem ukázalo, už během chvíle se podepsalo na palivové pumpě, jejíž plastové části byly evidentně narušeny.
Následovala vodka s 40% obsahem alkoholu, která se však neosvědčila. Obsah alkoholu byl zkrátka příliš nízký a vůz tak ani nenastartoval. Další na řadě byl terpentýn, se kterým auto opět fungovalo překvapivě dobře - problémem nebylo ani protáčení pneumatik. Podle Mila se dokonce jednalo o nejlepší alternativu, která se dá v supermarketu koupit.
Posledním palivem pak byl univerzální olej WD-40, kterého má Milo v garáži rovnou celý barel. Očekávání byla dost nízká, nicméně k všeobecnému překvapení se ukázalo, že motor dokáže bez větších obtíží spalovat i WD-40. Navíc běžel překvapivě hladce.
Jaké jsou tedy výsledky? S technickým benzínem, ředidlem, terpentýnem a WD-40 běžel motor bez větších výhrad. S etanolem a odstraňovačem laku na nehty už byly výsledky o poznání horší. Úplným propadákem pak byla vodka.
Jak ovšem Milo na konci videa shrnuje, použití jakéhokoliv z těchto alternativních paliv může motoru dost výrazně uškodit a zkrátit jeho životnost - v žádném případě tedy nic z výše zmíněného nedoporučujeme. Navíc je tradiční benzín i výrazně levnější, takže zkoušet cokoliv z výše uvedeného nemá žádný velký smysl. Zvláště pak v Česku, kde je čerpací stanice prakticky na každém rohu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.