Jeremy Clarkson si splnil sen. Znovu si koupil auto, jehož prodeje nejvíce litoval

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 25. listopadu 2018, 08:00 Google+

Většina motoristů vystřídá za svůj život několik automobilů. Převážná část z nich plní jen roli dopravního prostředku, který nás má rychle, pohodlně a bezpečně dostat z bodu A do bodu B. Pár automobilů se pro nás však stane něčím výjimečným, vryjí se nám pod kůži a nemůžeme je dostat z paměti. S přibývajícími roky pak litujeme jejich prodeje a sníme o dni, kdy si stejný automobil budeme moci znovu koupit. Stejně jako to nyní udělal Jeremy Clarkson.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alfa Romeo GTV6, staronový vůz Jeremy Clarksona

Alfa Romeo GTV6, staronový vůz Jeremy Clarksona | foto: instagram

Sdílejte článek

Jeremy Clarkson vystřídal za svůj život celou řadu zajímavých automobilů, od exotických sporťáků, přes luxusní modely, SUV až po ostré hatchbacky. Věděli jste ale, který z jeho bývalých automobilů mu nejvíce utkvěl v paměti? Na tuto otázku kdysi odpověděl v show „Evening With Top Gear," která byla součástí 22. série tohoto oblíbeného motoristického pořadu.

Během vystoupení mohli lidé pokládat známým moderátorům různé otázky, přičemž jednou z nich bylo „Prodeje jakého automobilu nejvíce litujete?." U Clarksona jsme mohli očekávat prakticky cokoliv, většinu z nás však odpověď nejspíše překvapila. Šlo totiž o Alfu Romeo GTV6.

„Vůz, jehož prodeje nejvíce lituji, byla nejspíš moje Alfa GTV6," uvedl zamyšlený Clarkson. Stejně jako jeho Ford GT sice často nefungovala, ovšem podle Clarksona nefunguje žádný z automobilů, který si koupí. Dokonce i jeho Range Rover, který tou dobou vlastnil, fungoval jen na sedm válců. Alfa však podle něj měla „ve srovnání se všemi auty jaké jsem kdy řídil ten nejkrásnější zvuk."

Dokonce i James May litoval prodeje Alfy Romeo. V jeho případě se sice jednalo o model 164, ovšem obě Alfy sdílely stejný motor a tak měl James pro Clarksonovu lásku k jeho zvuku naprosté pochopení. Hammond, který Alfu Romeo nikdy nevlastnil, nejvíce litoval prodeje Ferrari F550.

Tím už se ale vzdalujeme hlavnímu tématu, kterým je nový vůz Jeremy Clarksona. Na svém Instagramu se totiž včera večer pochlubil fotografií nádherně červené Alfy Romeo GTV6 s komentářem „Podruhé ve svém životě vlastním Alfu Romeo GTV6."

zdroj: youtube.com

Zanedlouho poté přidal druhou fotku stejného vozu, na které děkuje společnosti Bridgestone za nalezení vhodných pneumatik pro obutí této klasiky a jejích stylových původních ráfků. Hledání pneumatik na starší sportovní vozy totiž nemusí být vzhledem k atypickým rozměrům úplně snadné.

A co je vlastně Alfa Romeo GTV6 zač? Vůz vyráběný mezi lety 1974 až 1986, známý také jako Alfetta GTV, byl ve své době pýchou automobilky. Jeho design navrhl mistr Giorgetto Giugiaro a jeho technika byla tím nejlepším, co měla automobilka v té době k dispozici.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

For the second time in my life, I own a GTV6.

Příspěvek sdílený Jeremy Clarkson (@jeremyclarkson1),

Model GTV6 byl představen během roku 1980 a pod jeho kapotou se ukrýval 2.5 litrový benzínový šestiválec, za jehož vznikem bychom našli další ikonické jméno spojované s Alfou Romeo: Giuseppe Busso. Atmosferická V6 spojená s manuální pětistupňovou převodovkou nabízela řidiči výkon 160 koní a 332 Nm točivého momentu.

Stylové kupé, které vážilo cca 1 210 kilogramů, se tak dokázalo rozjet z 0 na 100 km/h za cca 8.3 sekundy a maximální rychlost se údajně pohybovala okolo 210 km/h. Tím vůbec nejúžasnějším na celém autě a jeho motoru však měl být surový bublavý zvuk, který připomínal závodní stroje.

Vytisknout

Diskuze: Jeremy Clarkson si splnil sen. Znovu si koupil auto, jehož prodeje nejvíce litoval

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180

TEST: Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT8 - Největší Peugeot hraje na emoce

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud