Automobilka Hyundai se rozhodla provést drobně změny na modelu i40 Sedan i Kombi, díky čemuž se nové vozy pro modelový rok 2019 budou moci pochlubit stylovější maskou, většími koly, novými bezpečnostními systémy a také novým dieselovým motorem.
Zřejmě nejvýraznější změnou na omlazené i40 bude nová kaskádovitá maska, která se objevuje na všech nových modelech. Dalším výrazným prvkem by se mohla stát i nová 18-palcová kola, která rozšíří portfolio dosud nabízených 16 a 17-palcových ráfků.
Uvnitř kabiny potěší i40 nabídkou dvou nových barev: červenou Merlot Red a kombinací šedé a černé. Čistě černý nebo béžový interiér z nabídky minulé generace však zůstane zachován. Všechny barvy interiéru bude možné objednat i v koženém čalounění.
Další designové úpravy interiéru mají zahrnovat nové obložení dveří které bude ladit s barvou sedadel, nebo kovové doplňky obložení palubní desky, které by měly být dodávány v kombinaci s interiéry v barvách Merlot Red nebo šedé.
Mnohem zajímavější vylepšení však přichází po stránce bezpečnosti. Rodina modelů i40 totiž nabídne vylepšené bezpečnostní a asistenční systémy. Jedním z nich je i Hyundai SmartSense, který nově zahrnuje i systém prevence čelního střetu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), Díky této technologii upozorní vůz řidiče na krizové situace a v případě krajní nutnosti bude dokonce schopen i sám brzdit. Systém se bude automaticky aktivovat při rychlostech přesahujících 10 km/h.
Další technickou novinkou, a zřejmě tím nejzajímavějším na Hyundai i40 pro modelový rok 2019, je nový naftový motor 1.5 Smartstream. Motor bude dostupný ve dvou výkonových variantách, přičemž obě splňují ekologickou normu Euro 6D Temp.
Slabší motor, který disponuje výkonem 115 koní a 280 Nm, nabídne v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou velice příjemnou spotřebu 4.6 až 4.3 l/100 kilometrů (měřeno dle standardů NEDC) a emise CO2 120 - 113 g/km.
Výkonnější varianta motoru však nabídne 136 koňských sil, 320 Nm točivého momentu a spárována může být jak s manuální šestistupňovou převodovkou, tak se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Jeho spotřeba by se měla pohybovat v rozsahu 4.7 až 4.3 l/100 km a emise CO2 v rozmezí 123 - 112 g/km. Podle slov automobilky Hyundai představuje nový motor Smartstream navýšení výkonu a současně snížení spotřeby paliva.
Pokud ale zákazníci nebudou toužit po dieselu, měla by jim Hyundai podle CarScoops nabídnout i benzínový 1.6 litrový motor GDI o výkonu 135 koní, který v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou nabídne spotřebu okolo 6.7 až 6.2 l/100 kilometrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.