Podzim sice začal teprve nedávno, zato intenzivně. Mnoho řidičů tak již opět na vlastní kůži okusilo, jak rychle se dokáže čelní sklo zamlžit a jak dlouho trvá tuto neprůhlednou zástěnu odstranit. Snadný, rychlý a cenově dostupný způsob, jak se této nepříjemnosti zbavit, přitom nabízí téměř každá koupelna.
Pokud nemáte rádi improvizování a nevadí vám vynaložit vyšší částku peněz, pak není nic snazšího než si zajít na pumpu či do specializovaného obchodu a koupit speciální "Anti-fog" přípravek, který nanesete na skla vašeho vozu a máte klid. Pokud ale chcete pár korun ušetřit a rádi vyzkoušíte něco nového, pak se vyplatí vsadit na věc, která se vyskytuje snad v každé koupelně: Gel na holení.
Zní to až neuvěřitelně snadno, nicméně gel na holení odvede práci takřka stejně kvalitně, jako speciální Anti-fog roztoky. Bez rozdílu značky by mělo stačit gel pouze nanést na sklo a poté ho důkladně rozetřít a rozleštit suchým hadrem, utěrkou nebo papírovou utěrkou. Pokud byste použili mokrý hadr či utěrku, pak byste gel ze skla stírali. Takto "ochráněné" sklo by mělo mlžení odolávat cca měsíc, v závislosti na podmínkách. Jakmile se ale okno začne znovu mlžit, není nic snazšího, než gel znovu aplikovat.
Tuto teorii ve svém videu vyzkoušel i ChrisFix a dokonale se mu osvědčila. Ve videu testoval ještě několik dalších přípravků, ovšem kromě holící pěny s žádným neuspěl. V dalším videu ovšem přišel s další várkou "improvizované" chemie, která měla nabídnout stejný výsledek. Ovšem i během druhého pokusu našel jen jediný produkt schopný potlačit mlžení oken a překvapivě opět pocházel z koupelny: zubní pasta.
Při jejím použití je ovšem dobré netlačit příliš na utěrku, kterou pastu aplikujete. Zubní pasty totiž obsahují jemné abrazivo, které pomáhá při čistění zubů. Jedná se sice jen o velmi drobné částečky, nicméně nikomu se jistě nechce riskovat poškrábání ať už čelního nebo bočního okna. Pokud vám ale nic jiného nezbývá, můžete sáhnout i po pastě, která navíc osvěží i vás interiér.
Poslední zajímavou metodou může být trik s kočičí podestýlkou. Na internetu najdete několik tipů, podle kterých stačí naplnit starší (nikoliv děravé) ponožky kočičí podestýlkou ze silica-gelu a následně je umístit na palubní desku vašeho vozu, nebo pod sedadlo řidiče či spolujezdce.
Podestýlka totiž dobře pohlcuje vlhkost, včetně té vzdušné, takže se vám v autě přestanou mlžit skla. Silica gel navíc nepráší a má výrazné absorpční schopnosti, takže by měl působit poměrně dlouho.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.