Dny volných jízd na okruzích sice v Česku nejsou tak časté jako v zahraničí, přesto se čas od času nějaké ty termíny objeví. Základem pro každého řidiče by měla být helma a bezchybný stav vozidla, kromě toho se ale hodí nezapomenout ještě na jednu věc, která vám může ušetřit pořádné starosti a někdy i výdaje.
Pokud se chystáte vyrazit si na okruh, pravděpodobně hledáte zábavu za volantem, nebo bezpečný prostor k prověření vašich řidičských schopností, nebo limitů vašeho vozu. V některých případech se však z výletů na okruh může stát lapálie, která člověka ještě dlouho mrzí.
Na vlastní kůži se o tom přesvědčil i majitel tohoto bílého BMW trojkové řady generace e36, který nechal v kufru pohozený olej WD-40. Tento všemi milovaný pomocník každého kutila si tak dlouho lítal kufrem, až se mu podařilo narazit na odhalené kontakty baterie.
V ten moment plechovka explodovala a prostor kufru rychle zachvátily plameny. Řidič vozu zastavil mimo trať a posádka vůz opustila. V autě však chyběl hasicí přístroj, nikdo z ostatních závodníků nezastavil a pracovníci okruhu byli poměrně daleko.
Do jejich příjezdu se tak plameny rozšířily na celý kufr poškodily i pravý zadní bok. Ačkoliv se dá předpokládat, že plameny napáchaly pořádnou neplechu, blinkry zůstaly stále funkční. Jsme si ale jistí, že i tak napáchal požár pořádnou neplechu.
Celé situaci se přitom dalo zabránit hned několika způsoby. Jak poznamenal jeden z komentujících na webu Jalopnik, který na video upozornil mezi prvními, pozitivní kontakt baterie by měl být vždy zakrytý. Před výletem na okruh by ale k samozřejmostem mělo patřit i vystěhování všeho nepotřebného z vozu, nebo alespoň zajištění veškerého nákladu.
Poslední zarážející skutečností je pak fakt, že člověk mířící se svým vozem na okruh s sebou nevozí hasicí přístroj. Česká legislativa ho sice nevyžaduje, v řadě zemí však patří k povinné výbavě a odborníci doporučují jeho vlastnictví i českým řidičům.
Při pořízení hasicího přístroje ale dobře zvažte jeho umístění. Ačkoliv vám v kufru zabere nejméně místa, v této situaci by nebyl řidiči nic platný. Ideálně by měl být hasicí přístroj umístěný v dosahu řidiče tak, aby bylo možné na něj dosáhnout i v případě zaseknutých bezpečnostních pásů.
Před umístěním hasicího přístroje ale myslete i na jeho bezpečné a dostatečně pevné ukotvení. Stále se totiž jedná o poměrně těžkou věc, která by v případě uvolnění po silném nárazu mohla napáchat více škody než užitku. I proto některé automobilky umisťují hasicí přístroj pod nebo vedle sedačky řidiče / spolujezdce.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.