O problémech s kvalitou výroby u elektromobilů značky Tesly už jsme psali mnohokrát. Ve většině případů šlo pouze o špatně slícované díly, které neměly na funkci vozu žádný vliv. Nyní se však u Modelu 3, jehož výroba již měla být údajně všech problémů zbavena, objevila další vada. A to docela výrazná.
Jak se totiž ukázalo, některé Tesly Model 3 si v dešti samovolně odkládají karosářské díly. Řeč je konkrétně o zadním nárazníku, který jednomu ze zákazníků upadl v silném dešti jen cca 30 minut po opuštění autosalonu. Zanedlouho poté se pak ozval další člověk, který se setkal s tím samým problémem.
Rithesh Nair, novopečený vlastník Tesly Model 3, uvedl na svůj Twitter následující: „Po půlhodinové cestě domů s novou Teslou Model 3 jsem vjel do silného deště a můj nárazník upadl." V příspěvku navíc označil i Elona Muska, ředitele společnosti, který je na Twitteru velice aktivním.
Musk se zatím k případu nevyjádřil, místo toho se však objevila reakce od uživatele s přezdívkou Ben, který přidal fotku podobně poškozené Tesly Model 3 s komentářem „Hele, vypadá stejně jako moje." Na Benově Twitteru jsme pak našli příspěvek, podle kterého odpadl nárazník z Tesly při jízdě vodou vysokou cca 30 - 38 centimetrů při rychlosti pod 17 km/h.
Podle jeho slov se začal zadní nárazník při jízdě vodou chovat jako padák až nakonec nápor vody nevydržel a upadl. Na vině je podle jeho slov špatný design a nyní zkoumá, zda se na problém vztahuje záruka.
Web Jalopnik, který na případ upozornil, odkazuje na různé internetové diskuze, podle kterých je na vině odpadání nárazníku kus látky / tkaniny, který má zakrývat spodní část vozu a současně má zabraňovat dostávání vody a nečistot do nárazníku.
Jakmile prý dojde poškození tohoto krytu," voda se začne valit do nárazníku a ten se tak mění v malý padák / přehradu. Po nějaké době už ale není schopen nadále vzdorovat váze či tlaku vody a tak se jednoduše sám vycvakne ze svých úchytů.
1/2 hr, bringing Model 3 home, run in to heavy rain on the streets & bumper comes off #devastated @Tesla #help @elonmusk pic.twitter.com/mOh2UAjWWr
— rithesh (@rithesh) 12. srpna 2018
@Tesla this is a result of driving my model 3 through 12-15 inches of water on the street at <10mph. The bumper became a parachute for the water. The design is intended to deflect. Advise on warranty? The service center was not helpful this AM and told me to find a body shop. pic.twitter.com/wwUZCFfkRi
— Ben (@Benj1Franks) 6. srpna 2018
Zda je toto vysvětlení pravdivé nevíme, ovšem jistý smysl by to dávalo. Stále je však nepochopitelné, jak se něco takového může v dnešní době stát. Tesla se může hrdě pyšnit jedním z nejpokročilejších pohonných systémů a přesto stále bojuje s podobnými drobnostmi, které výrazně poškozují dobré jméno značky.
Web Jalopnik proto kontaktoval s žádostí o vyjádření i samotnou automobilku, které odpověděla následovně: „Pro Model 3 jsme nastavili skutečně vysokou laťku a to co se stalo v těchto případech nesouvisí s tím, jak stavíme naše vozy. Vyšetřujeme tyto případy, snažíme se pochopit jejich příčinu a současně již jsme kontaktovali zákazníky, kterým se snažíme pomoci s vyřešením problémů k jejich spokojenosti.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.