Když se Chevrolet rozhodl představit novou speciální edici svého populárního SUV Tahoe, včetně zvláštní Midnight edition, vybral si k tomu poměrně netradiční místo - střelnici. Nešlo však o žádnou obyčejnou střelnici, ale o areál navržený bývalými příslušníky zvláštních jednotek americké armády, kteří sem chodí trénovat.
A proč právě střelnice plná armádních veteránů? Protože "Midnight" edition je v překladu půlnoční edice a Chevrolet tak napadlo, že by mohl novinářům zprostředkovat zážitky z jízdy bez světlometů, se kterou mají příslušníci zvláštních jednotek bohaté zkušenosti.
Jedním z přítomných novinářů byl i Jason Torchinsky, který zastupoval web Jalopnik a celou prezentaci se svým kameramanem zaznamenával. Jakmile se začalo stmívat, všichni dostali od vojáku helmy se speciálními brýlemi pro noční vidění, které stojí cca 31 000 dolarů (cca 645 000 Kč).
Kdyz nastala tma, mohl Jason vyzkoušet brýle vůbec poprvé v praxi a poměrně rychle si na ně zvykl. Díky tomu, že brýle jsou zcela analogové, není obraz nijak zpomalen a vše funguje relativně "přirozeně", jen je všechno zelené.
Pak přišla na řadu jízda s nepatrně upraveným Chevroletem, který měl na střeše upravenou rampu s infračervenými diodami. Ty vyzařují světlo, které je pro lidské oko neviditelné, nicméně brýle pro noční vidění s ním pracují naprosto spolehlivě a tak má řidič zpoza volantu poměrně slušný výhled i bez použití klasických světlometů.
Během jízdy si pak Jason všiml, že musí mnohem více otáčet hlavou, neboť ztratil periferní vidění. Nepříjemný byl také všudypřítomný prach, který výhled komplikoval. Jízda s brýlemi je poměrně náročná, nicméně prý to není zas tak hrozné, jak by se mohlo zdát. Člověk si poměrně rychle zvykne a na rovných úsecích není jízda žádný problém.
Celý zážitek pak Jason shrnul jako zábavu a neskutečný zážitek. Sice se cítil a vypadal jako Borg (postava ze StarTreku), ale v tom nejlepším slova smyslu. Cena tohoto speciálního vybavení je samozřejmě neskutečně vysoká, nicméně pokud chcete cestovat skryti pod rouškou tmy bezpečně, pak se vyplatí investovat nejakou tu korunu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.