Ještě donedávna se celý svět obával, aby se Kim Čong-Un nerozhodl shodit bombu. Svým způsobem, značně metaforicky, se toho ale obává i jeho ochranka, jejíž povinnosti se vztahují dál, než by si byl kdokoliv ochoten připustit. Kim Čong-Un totiž vykonává svou spotřebu zásadně na privátní toaletě, která s ním všude cestuje
Kim Čong-Un toho ve svém prezidentském / diktátorském úřadu zatím moc nenacestoval, nicméně když už se vypravil na jednání do sousední Číny, zvolil k tomu poněkud zastaralý způsob cestování, kterým je vlak. To má jistě řadu bezpečnostních výhod, ovšem také jednu výhodu ryze praktickou.
O Kimově režimu ani o jeho výpravách toho moc nevíme, ovšem jedna z nejabsurdnějších informací vyplynula na světlo již před mnoha lety. Ať už se vypraví kamkoliv, vozí si sebou soukromou toaletu. Ta s ním tak cestovala jak vlakem do Pekingu, tak zřejmě v jednom z luxusních Mercedesů do Panmudžonu.
„Místo veřejných toalet využívají vůdci KLDR svůj soukromý záchod, který si sebou berou všude na svých cestách," uvedl pro The Post Lee Yun-keol.
Ten pracoval na velení severokorejské ochranky, ovšem v roce 2005 se rozhodl utéci do Jižní Korei, kde v současnosti vede centrum zabývající se sbíráním a zveřejňováním informací o KLDR.
První zprávy o automobilu s neobvyklým nákladem se před lety objevily v publikaci Daily NK, podle které jsou i exkrementy vůdce KLDR předmětem zájmu severokorejské ochranky, jak uvádí web AutoBlog.com. Podle Daily NK je záchod umístěn v jednom z doprovodných vozidel ochranky a využít ho smí pouze severokorejský vůdce.
Následně se odebírají vzorky, pomocí kterých lékaři monitorují vůdcovo zdraví a zároveň se předchází tomu, aby se k těmto "informacím" dostali zahraniční zpravodajci. „Vůdcovy exkrementy obsahují informace o jeho zdravotním stavu, takže se nemůžou jen tak někde nechat," uvedl Lee.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.