Je všeobecně známým faktem, že když dva dělají totéž, není to totéž. Naposledy se nás o tom rozhodli přesvědčit zkušení designéři ze studia T Fotidis, kteří si od designu jachet a luxusních interiérů odskočili k designu automobilů. A výsledek jejich práce budí tak trochu rozpaky.
Automobily s prodlouženou karoserií a pohonem 6x6 se po světě pohybují už nějaký ten pátek, ovšem jejich původním záměrem bylo buď vyhrávat války, nebo pomáhat v boji s požáry či o lidské životy. Až v posledních letech se však v této úzké skupině automobil vyprofilovala nová odnož - luxusní kolosy s prodlouženou karoserií a pohonem 6x6.
A přesně do této kategorie spadá i SLT, tedy celým názvem Superyacht Land Tender. Na první pohled by se mohlo zdát, že jde jen o další vizi jednoho z neznámých internetových grafiků na serveru behance.net, ovšem v tomto případě vás překvapíme - tohle monstrum je dílem profesionálů z designového centra T Fotiadis a brzy se stane realitou.
My máme zatím k dispozici pouze trojici graficky vygenerovaných snímků, ovšem již v září tohoto roku by se měl kolos v celé své kráse představit na akci „Monaco Yacht Show," kde bude jistě středem pozornosti, tedy alespoň co se automobilů týče.
A zatím co Mercedes G 63 AMG 6x6 dostal v továrně kromě luxusního interiéru i schopnost překonávat náročný terén, cílem SLT 6x6 bude pravděpodobně jen přepravovat své majitele, jejich hosty a spousty zavazadel mezi domovem a jejich zakotvenou luxusní jachtou.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.