Když přijde řeč na auta velvyslanců a konzulárních pracovníků, většina z nás si vybaví vozy typu BMW či Mercedes-Benz, v naší domovině pak přinejmenším Superb. Australský konzul působící v New Yorku se však nenechal svazovat těmito tradicemi a za svůj služební vůz si zvolil pořádně výkonné monstrum, které se však navenek tváří jako obyčejný sedan.
Vše odstartovaly dvě fotografie, které na svém Twitteru zveřejnil Max Finkel. Na těchto fotografiích je totiž zachycen Chevrolet SS, vůz osazený motorem V8 posílající výkon na zadní nápravu, jehož registrační značky CXZ0001 odpovídají zastupitelskému úřadu Austrálie - C totiž označuje zahraničního konzula, zatím co XZ je označení pro Austrálii.
Kdo přesně za volantem sedí se bohužel zatím neví, ovšem už teď je jisté, že na australském konzulárním zastoupení v New Yorku mají skvělý vkus na auta. Chevrolet SS je totiž něco jako pravý hot-rod v kabátu rodinného sedanu. Pod svou kapotou ukrývá motor V8 o výkonu 415 koní, který dokáže rozpohybovat pětičlennou posádku z 0 na 96 km/h pod 5 sekund. V součinnosti s manuální převodovkou se pak jedná o skvělý stroj na pálení pneumatik na každé křižovatce.
it’s important that you should all know that the Australian consul in New York drives a Chevy SS with a manual transmission. pic.twitter.com/QeGAbpCxB1
— max finkel (@2Fast2Finkel) 26. dubna 2018
Od konzula je navíc hezké, že zvolil vůz, který má kořeny v Austrálii. Chevrolet SS je totiž ve skutečnosti Holden Commodore SS-V, který dostal nové značky jen kvůli exportu do zámoří. Australané si na cestovní či rodinné vozy s motory V8 skutečně potrpí a díky jejich dlouholeté tradici se dá právě tento kus považovat za jeden z největších úspěchů tamního automobilového průmyslu.
V USA ale model nebyl příliš úspěšný, takže se v nabídce Chevroletu příliš neohřál. Na silnicích se tak jedná o zajímavou raritu, přičemž model s australskými diplomatickými značkami budí rozruch kamkoliv přijede. A není divu. Vždyť kdo z nás by nechtěl mít diplomatickou imunitu ve stroji, který dokáže pálit pneumatiky při každém polechtání plynu?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.