Zatím co v České republice patří pancéřované automobily spíše k raritám, jinde ve světě se jedná o populární zboží, které nemá o zájemce nouze. Ne všichni však touží po obrněných limuzínách nebo vozech typu SUV, které se kvůli obrovské přidané hmotnosti sotva rozjedou. A právě pro tyto zákazníky připravila americká firma "Armorax" nejrychlejší obrněný automobil světa
Elektromobily Tesla Model S má většina z nás spojeny s termíny jako je luxus, autonomní řízení, elektromobilita nebo ekologie. V případě nejvýkonnějšího modelu P100D se však na mysl dere ještě skutečnost, že se jedná o nejrychlejší produkční sedan na světě.
A právě této skutečnosti se rozhodli využít i technici z americké společnosti Armormax, kteří se zaměřují na stavbu silničních obrněných vozidel. Díky použití jejich speciálně vyvinutého lehkého pancéřování se z nejvýkonnější Tesly podařilo vyrobit nejrychlejší pancéřovaný elektromobil světa, který se z 0 na 96 km/h dostane pod 3 sekundy.
Podle popisu na stránkách společnosti by měl být celý prostor posádky chráněn pomocí kombinace lehkých syntetických laminátových vláken v kombinaci s tepelně upraveným balistickým hliníkem. Standardní okna pak byla nahrazena vrstveným sklem vyrobeným z akrylu a polykarbonátů. Zároveň byly zesíleny prvky podvozku, vůz dostal Run-flat pneumatiky a pancéřování se dočkaly i baterie.
My se bohužel v technologii pancéřování, metalurgii ani chemii příliš nevyznáme, proto musíme výrobci důvěřovat, že po jeho úpravách odolá Tesla zásahům z pušek i pistolí výkonných ráží a ustojí i nějaký ten menší výbuch - a to bez zásadního nárůstu hmotnosti.
Podle tiskové zprávy totiž nebyla použita žádné klasická balistická ocel, díky čemuž se podařilo udržet nárůst hmotnosti na 250 kilogramech. Běžně prý přitom podobné úpravy přidávají automobilům až okolo 1,3 tuny.
Výrobce přidal i krátké video, ovšem žádné testování v praxi nečekejte. Jedná se pouze o demonstraci již upraveného vozu, který již brzy zamíří ke svému majiteli, kterým má být zámožný obchodník ze Středního východu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.