Čtenáři německého odborného magazínu ,Auto Straßenverkehr‘ a časopisu pro rodiče ,Leben & Erziehen‘ ocenili čtyři modely značky Škoda jako rodinné vozy roku. Škoda Fabia Combi, Škoda Octavia Combi, Škoda Superb Combi a Škoda Yeti se v pěti kategoriích prosadily jako nejlepší rodinné vozy.
Škoda Octavia Combi dosáhla dvou vítězství: 13,7 procent čtenářů vyhlásilo bestseller značky Škoda vítězem v kategorii od 15 000 do 20 000 eur. Kromě toho se univerzální kombi s 22,0 procenty čtenářských hlasů prosadilo i v hodnocení importovaných vozů tohoto cenového segmentu. Tímto výsledkem potvrdila Škoda Octavia Combi loňský úspěch.
Škoda Fabia Combi zvítězila s 39,1 procenty všech hlasů v kategorii vozů do 15 000 eur. Tím si oblíbený malý vůz značky Škoda zajistil titul Rodinné auto roku již počtvrté za sebou.
Nejlepším rodinným vozem mezi importovanými modely v ceně od 20 000 do 25 000 eur je Škoda Yeti. Toto kompaktní SUV získalo 11,6 procent všech hlasů. Jeho následník Škoda Karoq už stojí připraven na startu a svou výstavní premiéru má na letošním autosalonu IAA ve Frankfurtu. Škoda Superb Combi je přesvědčivým vítězem mezi importovanými vozy v kategorii od 25 000 do 30 000 eur. 24,3 procent čtenářů hlasovalo v anketě pro největší model značky Škoda v karosářské verzi kombi. Vlajková loď značky Škoda tak zopakovala svůj úspěch z roku 2016.
Značka Škoda od prvního ročního 2011 dosud získala Škoda už 22 ocenění. Při letošní anketě si mohli čtenáři vybrat ze 152 modelů v sedmi cenových kategoriích. V každé kategorii byl vyhlášen jeden celkový vítěz a jeden vítěz mezi importovanými vozy – s výjimkou kategorie do 15 000 eur, v níž nastoupily pouze importované vozy. Hlasovalo celkem 18 270 čtenářů německého odborného časopisu ,AUTOStraßenverkehr‘ a časopisu pro rodiče ,Leben & Erziehen‘.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.