Závody během různých historických Rally mají obvykle sloužit hlavně k pobavení diváků, ovšem stále se jedná o závody a tak řidiči dělají co je v jejich silách, aby dosáhli co nejlepšího umístění. Taková snaha ovšem často vede i k nehodám, jejichž následky mohou být různorodé - v tomto případě to odneslo Ferrari v hodnotě 25 až 50 milionů dolarů.
Celá událost se odehrála minulý pátek během kvalifikace do závodů RAC Tourist Trophy v rámci akce "Goodwood Revival" v západním Sussexu (Anglie). Řidič červeného Ferrari 250 GTO/64 Series se pokoušel předjet Corvette Stingray a Ferrari 250 LM, ovšem jeho manévr se mu nezdařil a skončil v bariéře z pneumatik.
Ze záběrů pořízených uvnitř kabiny je vidět, že Andy Newell, který seděl za volantem, se bez problémů dostal před Corvette Stingray a chtěl vnitřní stopou chtěl předjet i Ferrari 250 LM, ovšem nepočítal s tím, že si řidič před ním jedoucího Ferrari před zatáčkou přibrzdí. Newell proto musel jít tvrdě na brzdy, ovšem tím se dostal jeho vůz do smyku.
Celou událost ještě zhoršila tráva, na kterou se s vozem dostal a která nakonec vůz zcela přetočila o 180°. Když vůz pozadu klouzal k barierám, otevřela se zadní "aero-brzda", která se vůz snažila zbrzdit, ovšem neúspěšně. Náraz do zdi z pneumatik byl tak tvrdý, že řidič dokonce ohnul volant, kterého se pevně držel.
Následky? Pro řidiče dobré, pro automobil tragické - celá pravá část vozu je prohnutá a odřená. Kromě karoserie možná došlo i k poškození struktury vozu, ovšem to ještě bude muset potvrdit mechanik. Automobil sice po nárazu nastartoval a byl schopen dojet do relativního bezpečí, ovšem pokračování v závodu pro něj bylo vyloučené.
Vzhledem k tomu, že na světě existují zřejmě jen tři vozy tohoto typu, jeho renovace rozhodně bude mít smysl, ačkoliv náklady na ní zřejmě dosáhnou obrovských částek - cena samotného vozu se totiž odhaduje v rozmezí 25 až 50 milionu dolarů, tedy cca 543 milionů až 1 miliarda korun.
A proč vůbec takto drahý vůz jezdí závody? Protože k nim byl přeci postaven a mělo jít o jeho původní účel - jezdit, závodit a vyhrávat. Ne být jen vystaven a zamčen v garáži. Přístup majitele tohoto skvostu je tedy více než pozitivní, ovšem i za něj samotného doufáme, že měl vůz dobře pojištěn.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.