Porsche vyjíždí s novou 911 Turbo. Šestá generace vrcholového modelu jedenácté typové řady bude představena ve světové premiéře na autosalonu v Ženevě.
Porsche 911 Turbo na základě typu 997 poskytuje výkon 480 koní při 6.000 otáčkách, což je o 60 koní více než jeho předchůdce na bázi 996. Specifický výkon 3,6 litrového boxer motoru tím vystoupal na nejvyšší značku - 133 koní na litr objemu. Maximální točivý moment se zvýšil z 560 na 620 Nm. Zároveň se rozšířilo rozpětí otáček, při kterých byl moment k dispozici. U předchůdce pracoval v rozpětí 2.700 - 4.600 otáček, nyní se probouzí již v 1.950 otáčkách a svoji práci odvádí až do 5.000 otáček.
Tato vylepšení jsou samozřejmě znát i na jízdních výkonech. Z nuly na 100 km/h zrychlí Porsche 911 Turbo se šestistupňovou manuální převodovkou za 3,9 sekundy, což je o 0,3 s rychleji než u starší verze. Za 12,8 dosáhne dvousetkilometrové rychlosti a 3,8 vteřiny uplynou než na pátý rychlostní stupeň dosáhne z 80 km/h na 120 km/h. Přes zvýšení výkonu dokázali vývojáři o destinu litru snížit spotřebu na 12,8 l na 100 km.Ještě lepších výsledků dosahuje 911 Turbo s automatickou převodovkou Tiptronic S. Díky optimalizované převodovce spurtuje vůz z nuly na stovku za 3,7 vteřiny a za 12,2 s dosahuje 200 km/h. Také pružné zrychlení je s automatickou převodovkou lepší, na předposlední stupeň zrychlí z 80 na 120 km/h za 3,5 sekundy. Spotřeba paliva u varianty s Tiptronic S klesla oproti předchůdci o 0,3 litru, nyní udává výrobce 13,6 l na 100 km. Maximální rychlost dosahuje u obou variant 310 km/h.
S poprvé zabízenou speciální výbavou Sport Chrono Paket Turbo se dá pružnost ještě vylepšit. Pokud řidič aktivuje tlačítko Sport vedle řadící páky, dojde k aktivování krátkodobého overboostu. Přeplňovací tlak se v prostředním rozsahu otáček zvýší na 10 vteřin o 0,2 baru a točivý moment vzroste o 60 Nm na 680. Čas na mezizrychlení mezi 80 a 120 km/h se tím u ručně řazeného Porsche 911 Turbo sníží na 3,5 sekundy.
O optimální přenos síly na vozovku se u nové generace 911 Turbo stará nově vyvinutý pohon všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou. O variabilní rozdělení hnací síly na obě nápravy se stará Porsche Traction Management (PTM). Adekvátní výkonu je brzdový systém. Využity jsou celistvé kotoučové brzdy s pevným třmenem s šesti písty na přední ose a se čtyřmi vzadu. Průměr zevnitř odvětrávaných a děrovaných brzdových kotoučků na přední i zadní ose se oproti předchůdci zvětšil o 20 mm na 350 mm. Porsche nabízí i keramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).
Jak se dalo čekat, má nové Porsche 911 Turbo tvar světel 997. Pod nimi ukazuje nárazník s velkými otvory pro vstup vzduchu. Nové jsou hodně na boku a nízko umístěné mlhovky a LED diodovými blinkry v bočních otvorech pro vstup vzduchu. Zadek byl rozšířen o 22 milimetrů. Zvláště nápadné jsou koncovky výfuku, které jsou vsazeny do zadního zárazníku. Zadní křídlo je opět štěrbinové. Boční dvoudílné otvory pro vstup vzduchu mají dohromady s novými vzduchovými kanály zajistit přívod vzduchu do chladiče plnícího vzduchu.
Porsche 911 Turbo by mělo být na přelomu června a července u prodejců a bude stát v Německu 133.603 EUR (asi 3,3 milionu Kč).
Foto: Porsche
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).