Malý elektromobil Zoe, který představila francouzská automobilka Renault 6. března 2012 na ženevském autosalonu, se v letech 2015, 2016, 2017 a 2020 stal nejprodávanějším elektrickým vozem v Evropě. Tento oblíbený, zhruba čtyři metry dlouhý vůz zároveň drží primát dosud nejprodávanějšího elektrického Renaultu, značka podle údajů serveru insideevs.com z poloviny loňského roku celosvětově prodala přes 300.000 kusů modelu Zoe.
V prvních letech výroby byl Zoe osazen baterií s kapacitou 22 kWh, která poskytovala maximální dojezd 240 kilometrů. O čtyři roky později se kapacita baterie zvýšila na 41 kWh a v roce 2019 přišla na trh druhá generace Zoe s baterií o kapacitě 52 kWh a dojezdem dosahujícím až 400 kilometrů. Cena modelu Zoe v ČR nyní začíná od 798.000 korun.
Zoe podrobila v roce 2019 dlouhodobému testu redakce časopisu Svět motorů, která chválila jeho dynamické vlastnosti v nižších rychlostech, relativně prostorný interiér i jednoduchou diagnostiku trakčního systému. Za jeden z hlavních problémů redakce označila topení, jehož používání v zimních měsících zvyšuje spotřebu elektrické energie a zkracuje dojezd.
Renault již loni oznámil, že hodlá v příštích pěti letech investovat deset miliard eur (zhruba 245 miliard Kč) do elektrifikace svých vozů. Předpokládá, že automobily s plně elektrickým pohonem budou do roku 2030 tvořit až 90 procent jeho modelů. Renault se rozhodl vsadit na nové a cenově dostupné elektrické verze svých věhlasných malých modelů. To je také jeden z důvodů, proč v roce 2024 výrobu Zoe ukončí a nahradí ho elektrickým modelem R5, který svým designem odkazuje na úspěšný stejnojmenný malý vůz vyráběný v letech 1972 až 1996.
Nejnovější přírůstek do rodiny elektromobilů Renault představuje model Megane E-Tech Electric, který je od února k dispozici i na českém trhu v cenách od 890.000 korun za variantu s kapacitou baterie 40 kWh.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.