Češi začínají na internetu nakupovat i ojetá auta. Více než polovina dotázaných respondentů totiž uvedla, že si dokáže představit, že by ojetý vůz zakoupila přes e-shop. Průzkum realizovala v polovině prosince společnost Auto ESA, která připravuje vlastní e-shop s ojetými vozy.
"Aktuální situace, spojená s uzavřením provozoven, výrazně urychlila přípravu vlastního e-shopu, který spouštíme již v druhém únorovém týdnu," řekl Filip Kučera z Auto ESA. Podle něj by zákazníkům proces objednání vybraného vozu online neměl trvat déle než 15 minut. Při výběru konkrétního auta lze například zvolit doplňkové služby, způsob financování a místo, kde bude auto k vyzvednutí. Zákazník hradí předem pouze vratnou zálohu ve výši 2 tisíce korun a vozidlo bude doručeno na vybrané místo kdekoliv v republice nejpozději do 48 hodin.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Průzkum také ukázal, že největší přidanou hodnotu v nakupování online vidí zákazníci nejen ve velké míře pohodlí, ale také v tom, že nákup je v podstatě bez rizika. Tak jako u jiného zboží zakoupeného tzv. vzdáleným přístupem, tedy online, i zde totiž bude možné odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní.
"Jako největší výhodu toto vnímá 78 procent klientů. Na druhém místě se pak umístilo přistavení vozu před dům a až na posledním místě to, že zákazník nepřijde do kontaktu s ostatními klienty," přibližuje preference zákazníků Filip Kučera z Auto ESA. Podle něj totiž největší překážkou pro online prodej vozidel byla právě obava zákazníků z komplikací při případné reklamaci nebo potřebě auto vyměnit. "Zákazníkům navíc nabídneme možnost výměny vozu do 55 dnů, tak jako v případě standardního nákupu vozu," dodal.
Online e-shop Auto ESA bude přístupný na adrese www.autoesa.cz již od druhého únorového týdne, přičemž v budoucnu zvažuje firma přidání dalších služeb a produktů, které souvisí s provozováním vozidla. Firma očekává, že během letošního roku prodá v čistě online režimu 10% - 20% obchodovaných vozidel. I z tohoto důvodu plánuje Auto ESA v průběhu letošního roku personálně posílit svoje call centrum a oddělení online obchodování přibližně o 30 procent. "Bude-li ovšem zájem o online obchod vyšší, než předpokládáme, jsme připraveni technicky i personálně tato oddělení třeba i zdvojnásobit," uzavírá Kučera.
Kvantitativní reprezentativní výzkum provedený společností Auto ESA analyzoval postoje klientů k možnosti nakupování ojetých vozidel na e-shopu. Proběhl prostřednictvím telefonického dotazování vlastního call centra na vzorku 500 zákazníků z vlastní databáze ve věku 18-65 let. Sběr dat probíhal na začátku prosince 2020.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.