Češi začínají na internetu nakupovat i ojetá auta. Více než polovina dotázaných respondentů totiž uvedla, že si dokáže představit, že by ojetý vůz zakoupila přes e-shop. Průzkum realizovala v polovině prosince společnost Auto ESA, která připravuje vlastní e-shop s ojetými vozy.
"Aktuální situace, spojená s uzavřením provozoven, výrazně urychlila přípravu vlastního e-shopu, který spouštíme již v druhém únorovém týdnu," řekl Filip Kučera z Auto ESA. Podle něj by zákazníkům proces objednání vybraného vozu online neměl trvat déle než 15 minut. Při výběru konkrétního auta lze například zvolit doplňkové služby, způsob financování a místo, kde bude auto k vyzvednutí. Zákazník hradí předem pouze vratnou zálohu ve výši 2 tisíce korun a vozidlo bude doručeno na vybrané místo kdekoliv v republice nejpozději do 48 hodin.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Průzkum také ukázal, že největší přidanou hodnotu v nakupování online vidí zákazníci nejen ve velké míře pohodlí, ale také v tom, že nákup je v podstatě bez rizika. Tak jako u jiného zboží zakoupeného tzv. vzdáleným přístupem, tedy online, i zde totiž bude možné odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní.
"Jako největší výhodu toto vnímá 78 procent klientů. Na druhém místě se pak umístilo přistavení vozu před dům a až na posledním místě to, že zákazník nepřijde do kontaktu s ostatními klienty," přibližuje preference zákazníků Filip Kučera z Auto ESA. Podle něj totiž největší překážkou pro online prodej vozidel byla právě obava zákazníků z komplikací při případné reklamaci nebo potřebě auto vyměnit. "Zákazníkům navíc nabídneme možnost výměny vozu do 55 dnů, tak jako v případě standardního nákupu vozu," dodal.
Online e-shop Auto ESA bude přístupný na adrese www.autoesa.cz již od druhého únorového týdne, přičemž v budoucnu zvažuje firma přidání dalších služeb a produktů, které souvisí s provozováním vozidla. Firma očekává, že během letošního roku prodá v čistě online režimu 10% - 20% obchodovaných vozidel. I z tohoto důvodu plánuje Auto ESA v průběhu letošního roku personálně posílit svoje call centrum a oddělení online obchodování přibližně o 30 procent. "Bude-li ovšem zájem o online obchod vyšší, než předpokládáme, jsme připraveni technicky i personálně tato oddělení třeba i zdvojnásobit," uzavírá Kučera.
Kvantitativní reprezentativní výzkum provedený společností Auto ESA analyzoval postoje klientů k možnosti nakupování ojetých vozidel na e-shopu. Proběhl prostřednictvím telefonického dotazování vlastního call centra na vzorku 500 zákazníků z vlastní databáze ve věku 18-65 let. Sběr dat probíhal na začátku prosince 2020.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?