Festival Automobile International, který je uznáván jako jedna z nejvýznamnějších událostí roku na programu automobilového odvětví, udělil při příležitosti svého 36. ročníku ocenění společnosti DS Automobiles, a to Grand Prix pro nejkrásnější koncepční vůz roku 2021.
Výstava Festival Automobile International, která se obyčejně koná v idylickém prostředí Invalidovny, kde se odehrává také pařížské kolo E-Prix Formule E, letos změnila svůj formát a stala se stoprocentně digitální.
Hlavní cena Festivalu, Grand Prix pro nejkrásnější koncepční vůz, putuje vozu DS Aero Sport LoungeDS Aero Sport Lounge vnáší do automobilového světa nový vítr, za kterým stojí francouzské know-how. Tento koncepční vůz představuje nový tvar automobilu s cílem využít aerodynamickou účinnost jako hybatele avantgardy a objekt touhy. Vedle impozantního vzhledu, k němuž přispívají obrovská kola a propracovaný tvar, nabízí vůz DS Aero Sport Lounge i interiér ve stylu francouzské haute couture, využívající udržitelné, a přitom vznešené materiály: bavlněný satén, slaměné intarzie a hedvábí. Z palubní desky zmizely obrazovky, místo nich zůstaly velké noblesní plochy, na které jsou promítány potřebné informace. Řidič ovládá rozhraní pohybem ruky, který zachytávají ultrazvukové senzory. Elektrická technologie využívající zkušenosti šampiónů Formule E nabízí výkon 500 kW (680 koní) a dojezd více než 650 kilometrů. Stejně jako všechny koncepty značky DS Automobiles, i vůz DS Aero Sport Lounge byl testován v běžném provozu na otevřených silnicích.
Thierry Metroz, šéfdesignér DS Automobiles: „S našimi koncepčními vozy zacházíme jako s automobilovým haute couture a dodáváme jim tak jedinečnou auru. DS Aero Sport Lounge připravuje půdu pro nový tvar vozů a přináší revoluční techniky, a to jak z hlediska technologie využívající ultrazvukové ovládání, tak z hlediska práce s materiálem, jak ukazují výjimečné slaměné intarzie. DS Aero Sport Lounge do značné míry předznamenává, jak budou vypadat budoucí vozy DS, a jsme hrdí na to, že jsme získali Grand Prix pro nejkrásnější koncepční vůz od výstavy Festival Automobile International, která je Týdnem módy automobilového designu.“
Porotě, složené z čelních představitelů automobilového světa, médií nebo odvětví luxusního zboží, předsedali architekt Jean-Michel Wilmotte a francouzská designérka Anne Asensio, viceprezidentka pro Design Experience ve společnosti Dassault Systèmes.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?