Společnost Hyundai Motor odhalila zcela nový model Tucson, vyznačující se pokrokovým, experimentálním designem a nejmodernějšími technologiemi. Tucson stanovuje nová měřítka v segmentu kompaktních SUV. Kromě toho také nabízí nejvíce elektrifikovanou řadu motorů ve své třídě, dokazující závazek značky Hyundai směrem k čisté mobilitě. I přesto si zcela nový Tucson neustále zachovává charakter nefalšovaného SUV.
Nastoupit do sofistikovaného a prostorného interiéru („INTERSPACE“ – spacious interior) zcela nového modelu Tucson znamená vstoupit do přehledně uspořádaného pokoje, v níž se každodenní starosti rozplynou. V interiéru se prostor harmonicky prolíná s technologiemi a informacemi. Dvě ozdobné stříbrné lišty ve tvaru inspirovaném vodopády sahají od středového panelu až do zadních dveří a ladí s vrstvenými prémiovými materiály povrchů v neutrálních odstínech.
Dokonalá integrace nejlepších technologií v segmentu nabízí zákazníkům individualizované digitální zážitky. Nový 10,25“ displej multimediálního a navigačního systému je ústřední dominantou interiéru, v němž se designéři značky Hyundai zřekli fyzických ovladačů a tlačítek. Všechny multimediální a navigační funkce, topení, ventilace i klimatizace se ovládají dotykovými prvky. Zcela nový Tucson je tak prvním modelem značky Hyundai vybaveným středovou konzolou s uživatelskou plochou tvořenou výhradně dotykovým displejem. Celému interiéru vládnou velmi kvalitní měkčené materiály, které posouvají vzhled a atmosféru v interiéru na novou úroveň. Nové výdechy klimatizace s nepřímým přiváděním vzduchu vycházejí ze dveří a přecházejí až do středové konzoly.
Evoluce vnitřního uspořádání modelu Tucson zahrnuje snížení polohy displeje přístrojového panelu a odstranění jeho krytu. Výsledkem je čistý vzhled, který umocňuje pocit otevřenosti interiéru. Vybrání přístrojové desky plynule přechází až do výplní dveří a obklopuje cestující vpředu, čímž vytváří dojem ještě progresivnějšího designu.
Ergonomicky umístěná loketní opěrka je koncipována tak, aby řidiči umožňovala intuitivní používání elektronického voliče převodovky (technologie „shift-by-wire“). I toto řešení přispívá k čistému a modernímu vzhledu, který model činí ještě atraktivnějším.
Cestující si mohou užívat také příjemné atmosféry vytvářené ambientním osvětlením, které je umístěno v prostoru dvou bočních přihrádek na středové konzole, přihrádky pro bezdrátové nabíjení a odkládacích přihrádek ve výplních dveří. Díky 64 barvám a 10 stupňům jasu nabídne skutečně široké možnosti individualizace.
Nad rámec toho si zákazníci mohou zvolit mezi třemi variantami interiéru: jednobarevným černým s látkovým či koženým čalouněním, dvoubarevným s kombinací černé a šedé a látkovým nebo koženým čalouněním a tmavým modrozeleným barevný paketem, s možností volby mezi černým látkovým nebo koženým čalouněním s tmavě modrozeleným prošíváním na sedadlech, loketních opěrkách a řadicí páce. Části přístrojové desky a výplní dveří jsou tkaninou v tmavém modrozeleném odstínu rovněž čalouněny.
Více prostoru v interiéruDynamické proporce a nová platforma zcela nového modelu Tucson umožnily vytvořit široký, otevřený vnitřní prostor, zaručující cestujícím komfort a volnost pohybu v míře obvyklé pouze u modelů z vyšších segmentů. Zcela nový Tucson je tak prostornější než dosud. V porovnání s předchozí generací je o 20 mm delší a o 15 mm širší. Rozvor náprav vzrostl o 10 mm. Cestující na sedadlech vzadu si mohou díky tomu užívat o 26 mm většího prostoru pro nohy. Toho bylo u variant s hybridním i konvenčním pohonem dosaženo díky chytrému umístění sady akumulátorů pod zadními sedadly. Objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 33 až 107 litrů v závislosti na zvoleném stupni výbavy a pohonu. Celkově je pro zavazadla k dispozici prostor o objemu až 620 litrů se vzpřímenými zadními sedadly nebo až 1799 litrů po jejich sklopení.
Rozměry (v mm)• Vnější délka: 4500 (+20 mm)• Vnější šířka: 1865 (+15 mm)• Vnější výška: 1650 (+5 mm)• Rozvor náprav: 2680 (+10 mm)• Převis karoserie: vpředu 895 mm, vzadu 925 mm• Prostor pro nohy ve druhé řadě: 996 (+26 mm)
Objem zavazadlového prostoru (v litrech)• Objem se vzpřímenými zadními sedadly (zážehové motory/vznětové motory/zážehové motory 48 V/vznětové motory 48 V/hybridní pohon):620/598/577/546/616• Maximální objem se sklopenými zadními sedadly (zážehové motory/vznětové motory/zážehové motory 48 V/vznětové motory 48 V/hybridní pohon):1799/1777/1756/1725/1795
Nejširší nabídka elektrifikovaných pohonů v segmentu kompaktních SUVZcela nový Tucson uspokojí řidiče s nejrůznějšími požadavky díky nabídce tří elektrifikovaných pohonů a dvou spalovacích motorů s výběrem čtyř převodovek. Zcela nový Tucson nabízí nejširší výběr elektrifikovaných pohonů v segmentu kompaktních SUV: 48V mild-hybridní pohony na benzin nebo naftu, hybridní a plug-in hybridní variantu. Kromě elektrifikovaných pohonů mohou zákazníci objednávat zcela nový Tucson také s běžnými zážehovými nebo vznětovými motory.
Cílem vývoje zcela nového modelu Tucson bylo snížení emisí bez kompromisů omezujících potěšení z jízdy. Hybridní varianta zahrnuje nový přeplňovaný zážehový motor „Smartstream“ 1.6 T-GDi (Turbocharged Gasoline Direct injection) s přímým vstřikováním a elektromotor o výkonu 44,2 kW (60 k), napájený ze sady akumulátorů Li-Poly o kapacitě 1,49 kWh. Hybridní varianta je k dispozici s pohonem předních nebo všech kol ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou (6AT). Pro zcela nový Tucson se jedná se o nejsilnější variantu o výkonu 169 kW (230 k), navíc s nízkými emisemi a bez kompromisů z hlediska potěšení z jízdy.
Zájemci o technologii mild-hybridního pohonu s napětím 48 V mají na výběr tři různé verze:• 1.6 T-GDI Smartstream s výkonem 150 k a pohonem předních kol• 1.6 T-GDI Smartstream s výkonem 180 k, volitelně s pohonem všech kol• 1.6 CRDi Smartstream s výkonem 136 k, volitelně s pohonem všech kolHyundai kombinuje svou hospodárnou a dynamickou technologii 48V mild-hybridního pohonu s motorem 1.6 T-GDI o nejvyšším výkonu 110 kW (150 k) a s šestistupňovou inteligentní mechanickou převodovkou (6iMT) nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT). Dalším mimořádně harmonickým pohonem je jednotka 1.6 T-GDI, vyladěná na nejvyšší výkon 132 kW (180 k), která bude nabízena s šestistupňovou převodovkou iMT a pohonem předních kol nebo se sedmistupňovou automatickou převodovkou DCT a pohonem všech kol. Mild-hybridní pohon 1.6 CRDi 48V o výkonu 100 kW (136 k) disponuje sedmistupňovou automatickou převodovkou DCT a pohonem předních nebo všech kol.
Zážehový motor 1.6 T-GDI Smartstream bez 48V mild-hybridního systému je k dispozici s nejvyšším výkonem 110 kW (150 k), šestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních nebo všech kol. Vznětový motor 1.6 CRDi Smartstream bude nabízen s nejvyšším výkonem 85 kW (115 k), šestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních kol.
Motor 1.6 T-GDI Smartstream bude vybaven technologií Hyundai CVVD (Continuously Variable Valve Duration). Systém CVVD mění časování otevření a uzavření ventilů v závislosti na provozních podmínkách, čímž zvyšuje výkonové parametry motoru a snižuje jeho spotřebu paliva i emise. Jedná se o jediný systém, který dokáže za jízdy měnit dobu otevření ventilu v závislosti na provozních podmínkách.
Zákazníci budou mít na výběr také plug-in hybridní verzi, a to v kombinaci s motorem 1.6 T-GDI o výkonu 265 k. Podrobnější informace o této verzi budou zveřejněny před jejím uvedením na trh v roce 2021.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?