Hyundai odhalil zcela nový model Tucson

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 16. září 2020, 11:47 Google+

Společnost Hyundai Motor odhalila zcela nový model Tucson, vyznačující se pokrokovým, experimentálním designem a nejmodernějšími technologiemi. Tucson stanovuje nová měřítka v segmentu kompaktních SUV. Kromě toho také nabízí nejvíce elektrifikovanou řadu motorů ve své třídě, dokazující závazek značky Hyundai směrem k čisté mobilitě. I přesto si zcela nový Tucson neustále zachovává charakter nefalšovaného SUV.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai Tucson

Hyundai Tucson | foto: Hyundai Motor Czech

Sdílejte článek

Nastoupit do sofistikovaného a prostorného interiéru („INTERSPACE“ – spacious interior) zcela nového modelu Tucson znamená vstoupit do přehledně uspořádaného pokoje, v níž se každodenní starosti rozplynou. V interiéru se prostor harmonicky prolíná s technologiemi a informacemi. Dvě ozdobné stříbrné lišty ve tvaru inspirovaném vodopády sahají od středového panelu až do zadních dveří a ladí s vrstvenými prémiovými materiály povrchů v neutrálních odstínech.

Dokonalá integrace nejlepších technologií v segmentu nabízí zákazníkům individualizované digitální zážitky. Nový 10,25“ displej multimediálního a navigačního systému je ústřední dominantou interiéru, v němž se designéři značky Hyundai zřekli fyzických ovladačů a tlačítek. Všechny multimediální a navigační funkce, topení, ventilace i klimatizace se ovládají dotykovými prvky. Zcela nový Tucson je tak prvním modelem značky Hyundai vybaveným středovou konzolou s uživatelskou plochou tvořenou výhradně dotykovým displejem. Celému interiéru vládnou velmi kvalitní měkčené materiály, které posouvají vzhled a atmosféru v interiéru na novou úroveň. Nové výdechy klimatizace s nepřímým přiváděním vzduchu vycházejí ze dveří a přecházejí až do středové konzoly.

Evoluce vnitřního uspořádání modelu Tucson zahrnuje snížení polohy displeje přístrojového panelu a odstranění jeho krytu. Výsledkem je čistý vzhled, který umocňuje pocit otevřenosti interiéru. Vybrání přístrojové desky plynule přechází až do výplní dveří a obklopuje cestující vpředu, čímž vytváří dojem ještě progresivnějšího designu.

Ergonomicky umístěná loketní opěrka je koncipována tak, aby řidiči umožňovala intuitivní používání elektronického voliče převodovky (technologie „shift-by-wire“). I toto řešení přispívá k čistému a modernímu vzhledu, který model činí ještě atraktivnějším.

Cestující si mohou užívat také příjemné atmosféry vytvářené ambientním osvětlením, které je umístěno v prostoru dvou bočních přihrádek na středové konzole, přihrádky pro bezdrátové nabíjení a odkládacích přihrádek ve výplních dveří. Díky 64 barvám a 10 stupňům jasu nabídne skutečně široké možnosti individualizace.

Nad rámec toho si zákazníci mohou zvolit mezi třemi variantami interiéru: jednobarevným černým s látkovým či koženým čalouněním, dvoubarevným s kombinací černé a šedé a látkovým nebo koženým čalouněním a tmavým modrozeleným barevný paketem, s možností volby mezi černým látkovým nebo koženým čalouněním s tmavě modrozeleným prošíváním na sedadlech, loketních opěrkách a řadicí páce. Části přístrojové desky a výplní dveří jsou tkaninou v tmavém modrozeleném odstínu rovněž čalouněny.

img-responsive

Hyundai Tucson | foto: Hyundai Motor Czech

Více prostoru v interiéru
Dynamické proporce a nová platforma zcela nového modelu Tucson umožnily vytvořit široký, otevřený vnitřní prostor, zaručující cestujícím komfort a volnost pohybu v míře obvyklé pouze u modelů z vyšších segmentů. Zcela nový Tucson je tak prostornější než dosud. V porovnání s předchozí generací je o 20 mm delší a o 15 mm širší. Rozvor náprav vzrostl o 10 mm. Cestující na sedadlech vzadu si mohou díky tomu užívat o 26 mm většího prostoru pro nohy. Toho bylo u variant s hybridním i konvenčním pohonem dosaženo díky chytrému umístění sady akumulátorů pod zadními sedadly. Objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 33 až 107 litrů v závislosti na zvoleném stupni výbavy a pohonu. Celkově je pro zavazadla k dispozici prostor o objemu až 620 litrů se vzpřímenými zadními sedadly nebo až 1799 litrů po jejich sklopení.

Rozměry (v mm)
• Vnější délka: 4500 (+20 mm)
• Vnější šířka: 1865 (+15 mm)
• Vnější výška: 1650 (+5 mm)
• Rozvor náprav: 2680 (+10 mm)
• Převis karoserie: vpředu 895 mm, vzadu 925 mm
• Prostor pro nohy ve druhé řadě: 996 (+26 mm)

img-responsive

Hyundai Tucson | foto: Hyundai Motor Czech

Objem zavazadlového prostoru (v litrech)
• Objem se vzpřímenými zadními sedadly (zážehové motory/vznětové motory/zážehové motory 48 V/vznětové motory 48 V/hybridní pohon):
620/598/577/546/616
• Maximální objem se sklopenými zadními sedadly (zážehové motory/vznětové motory/zážehové motory 48 V/vznětové motory 48 V/hybridní pohon):
1799/1777/1756/1725/1795

Nejširší nabídka elektrifikovaných pohonů v segmentu kompaktních SUV
Zcela nový Tucson uspokojí řidiče s nejrůznějšími požadavky díky nabídce tří elektrifikovaných pohonů a dvou spalovacích motorů s výběrem čtyř převodovek. Zcela nový Tucson nabízí nejširší výběr elektrifikovaných pohonů v segmentu kompaktních SUV: 48V mild-hybridní pohony na benzin nebo naftu, hybridní a plug-in hybridní variantu. Kromě elektrifikovaných pohonů mohou zákazníci objednávat zcela nový Tucson také s běžnými zážehovými nebo vznětovými motory.

Cílem vývoje zcela nového modelu Tucson bylo snížení emisí bez kompromisů omezujících potěšení z jízdy. Hybridní varianta zahrnuje nový přeplňovaný zážehový motor „Smartstream“ 1.6 T-GDi (Turbocharged Gasoline Direct injection) s přímým vstřikováním a elektromotor o výkonu 44,2 kW (60 k), napájený ze sady akumulátorů Li-Poly o kapacitě 1,49 kWh. Hybridní varianta je k dispozici s pohonem předních nebo všech kol ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou (6AT). Pro zcela nový Tucson se jedná se o nejsilnější variantu o výkonu 169 kW (230 k), navíc s nízkými emisemi a bez kompromisů z hlediska potěšení z jízdy.

Zájemci o technologii mild-hybridního pohonu s napětím 48 V mají na výběr tři různé verze:
• 1.6 T-GDI Smartstream s výkonem 150 k a pohonem předních kol
• 1.6 T-GDI Smartstream s výkonem 180 k, volitelně s pohonem všech kol
• 1.6 CRDi Smartstream s výkonem 136 k, volitelně s pohonem všech kol
Hyundai kombinuje svou hospodárnou a dynamickou technologii 48V mild-hybridního pohonu s motorem 1.6 T-GDI o nejvyšším výkonu 110 kW (150 k) a s šestistupňovou inteligentní mechanickou převodovkou (6iMT) nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (7DCT). Dalším mimořádně harmonickým pohonem je jednotka 1.6 T-GDI, vyladěná na nejvyšší výkon 132 kW (180 k), která bude nabízena s šestistupňovou převodovkou iMT a pohonem předních kol nebo se sedmistupňovou automatickou převodovkou DCT a pohonem všech kol. Mild-hybridní pohon 1.6 CRDi 48V o výkonu 100 kW (136 k) disponuje sedmistupňovou automatickou převodovkou DCT a pohonem předních nebo všech kol.

Zážehový motor 1.6 T-GDI Smartstream bez 48V mild-hybridního systému je k dispozici s nejvyšším výkonem 110 kW (150 k), šestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních nebo všech kol. Vznětový motor 1.6 CRDi Smartstream bude nabízen s nejvyšším výkonem 85 kW (115 k), šestistupňovou mechanickou převodovkou a pohonem předních kol.

img-responsive

Hyundai Tucson | foto: Hyundai Motor Czech

Motor 1.6 T-GDI Smartstream bude vybaven technologií Hyundai CVVD (Continuously Variable Valve Duration). Systém CVVD mění časování otevření a uzavření ventilů v závislosti na provozních podmínkách, čímž zvyšuje výkonové parametry motoru a snižuje jeho spotřebu paliva i emise. Jedná se o jediný systém, který dokáže za jízdy měnit dobu otevření ventilu v závislosti na provozních podmínkách.

Zákazníci budou mít na výběr také plug-in hybridní verzi, a to v kombinaci s motorem 1.6 T-GDI o výkonu 265 k. Podrobnější informace o této verzi budou zveřejněny před jejím uvedením na trh v roce 2021.

Vytisknout

Diskuze: Hyundai odhalil zcela nový model Tucson

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lexus odhaluje nové vlajkové kupé LC v modelovém provedení 2021

10 specialit vylepšeného Lexusu LC Coupe

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud