První sériově vyráběná Toyota GR Yaris sjela z výrobní linky v japonském závodu Motomači v Toyota City. Zbrusu nový výrobní závod byl navržen speciálně se zohledněním nároků na výrobu modelu GR Yaris.
Návrat Toyoty k výrobě sportovních vozů v Japonsku umožnil výrobním inženýrům přepracovat montážní postupy speciálně pro GR Yaris. Společnost Toyota Gazoo Racing kromě toho založila Závod GR navržený speciálně pro výrobu sportovních vozů GR.
Zde funguje několik samostatných montážních buněk, které jsou propojeny automaticky naváděnými vozidly. Na lince pro výrobu karoserií a montáž vozidel se nepoužívají žádné dopravníky.
Díky zavedení nových procesů je v závodu možné vyrábět mimořádně tuhé karoserie, což je v případě sportovních vozů nutnost, a zároveň zajistit vysokou přesnost montáže. Splnění obou těchto požadavků je v případě standardních výrobních linek pro velkosériovou výrobu problematické.
Na výrobě se podílí mistři Takumi Společnost TOYOTA GAZOO Racing koncentrovala v závodě zkušené techniky z celé Toyoty. Členové tohoto týmu, proslulí svými mimořádně vysokými schopnostmi, jsou označováni jako řemeslní mistři Takumi. Uvedený závod TGR se rovněž využívá pro účely školení řemeslných a technických dovedností pracovníků z dalších výrobních závodů Toyoty.
Jedinečný sportovní model GR Yaris se zrodil na rallyových tratích šampionátu WRC. Vůz o hmotnosti pouhých 1280 kg je postaven na nové podvozkové platformě a pohání jej zbrusu nový přeplňovaný tříválec 1,6 litru s maximálním výkonem 261 koní a točivým momentem 360 Nm. Pyšní se též speciálním pohonem všech kol GR-FOUR, jehož přímým předobrazem byly závodní vozy.
V návaznosti na úspěšné zahájení rezervací letos na jaře bude prioritou zajistit co nejrychlejší dodávky vozů pro tyto první zákazníky, kteří by mohli svůj automobil přebírat na přelomu let 2020/2021.
V Česku se již během prvních dvou týdnů prodalo prvních 50 vozů přidělených pro místní trh. V tuto chvíli si vůz objednalo již 56 českých zákazníků a je možné, že zbývající vozy určené pro český trh v letošním roce se během několika týdnů vyprodají. Cena nové Toyoty GR Yaris začíná na 899 900 Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.