První sériově vyráběná Toyota GR Yaris sjela z výrobní linky v japonském závodu Motomači v Toyota City. Zbrusu nový výrobní závod byl navržen speciálně se zohledněním nároků na výrobu modelu GR Yaris.
Návrat Toyoty k výrobě sportovních vozů v Japonsku umožnil výrobním inženýrům přepracovat montážní postupy speciálně pro GR Yaris. Společnost Toyota Gazoo Racing kromě toho založila Závod GR navržený speciálně pro výrobu sportovních vozů GR.
Zde funguje několik samostatných montážních buněk, které jsou propojeny automaticky naváděnými vozidly. Na lince pro výrobu karoserií a montáž vozidel se nepoužívají žádné dopravníky.
Díky zavedení nových procesů je v závodu možné vyrábět mimořádně tuhé karoserie, což je v případě sportovních vozů nutnost, a zároveň zajistit vysokou přesnost montáže. Splnění obou těchto požadavků je v případě standardních výrobních linek pro velkosériovou výrobu problematické.
Na výrobě se podílí mistři Takumi Společnost TOYOTA GAZOO Racing koncentrovala v závodě zkušené techniky z celé Toyoty. Členové tohoto týmu, proslulí svými mimořádně vysokými schopnostmi, jsou označováni jako řemeslní mistři Takumi. Uvedený závod TGR se rovněž využívá pro účely školení řemeslných a technických dovedností pracovníků z dalších výrobních závodů Toyoty.
Jedinečný sportovní model GR Yaris se zrodil na rallyových tratích šampionátu WRC. Vůz o hmotnosti pouhých 1280 kg je postaven na nové podvozkové platformě a pohání jej zbrusu nový přeplňovaný tříválec 1,6 litru s maximálním výkonem 261 koní a točivým momentem 360 Nm. Pyšní se též speciálním pohonem všech kol GR-FOUR, jehož přímým předobrazem byly závodní vozy.
V návaznosti na úspěšné zahájení rezervací letos na jaře bude prioritou zajistit co nejrychlejší dodávky vozů pro tyto první zákazníky, kteří by mohli svůj automobil přebírat na přelomu let 2020/2021.
V Česku se již během prvních dvou týdnů prodalo prvních 50 vozů přidělených pro místní trh. V tuto chvíli si vůz objednalo již 56 českých zákazníků a je možné, že zbývající vozy určené pro český trh v letošním roce se během několika týdnů vyprodají. Cena nové Toyoty GR Yaris začíná na 899 900 Kč.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.