První sériový vůz značky ŠKODA na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB). Dvě varianty pohonu, dvě různé kapacity baterie, čtyři výkonové stupně od 132 do 225 kW a cena od 1 059 900 Kč. Krátké nabíjecí časy, dlouhý dojezd až 510 km v režimu WLTP. Emocionální, dynamický vzhled, výrazná maska chladiče, osvětlená přední maska k dispozici na přání. Nový koncept interiéru s volitelnými designy interiéru, velkorysý prostor pro cestující a zavazadla – typický pro značku ŠKODA.
Nová ŠKODA ENYAQ iV představuje další krok při realizaci strategie v oblasti elektromobility značky ŠKODA. Čistě elektrické SUV je první sériový vůz ŠKODA na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. ENYAQ iV v sobě spojuje pohon zadních kol nebo pohon všech kol, praktický dojezd až 510 km* v režimu WLTP s velkorysým prostorem typickým pro vozy ŠKODA. ŠKODA dále rozvíjí svůj emocionální design. Nové elektrické SUV také nabízí zcela nový koncept interiéru s volitelným designem místo klasických výbavových stupňů a také zcela novou strukturu modelové nabídky.
Na český trh vstoupí ŠKODA ENYAQ iV s cenou začínající na 1 059 900 Kč. Speciální novinkou je exkluzivní, limitovaná edice 1 895 vozů ENYAQ iV Founders Edition, která v jubilejním roce připomíná úspěšnou 125letou historii společnosti, kterou dnes známe jako ŠKODA AUTO.
Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Představením vozu ENYAQ iV vstupuje společnost ŠKODA AUTO do nové éry. Je to první čistě elektrický vůz ŠKODA na bázi modulární platformy pro elektromobily. Díky dlouhému dojezdu, krátkým nabíjecím časům, snadnému ovládání a dostupným cenám nabízí vůz Simply Clever elektromobilitu. ENYAQ iV se bude vyrábět v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Bude se tak jednat o jediný závod v Evropě mimo Německo, kde se vyrábí vozy na bázi MEB. To dokládá skvělou technickou odbornost společnosti ŠKODA AUTO. Děkuji celému týmu, který vůz ENYAQ iV postavil. Jsem na tento tým pyšný. Je to skvělý vůz.“
Předobjednávat vozy ŠKODA ENYAQ iV bude na českém trhu možné od 3. září. Cena základního modelu bude na českém trhu začínat na 1 059 900 Kč, k dispozici však budou také další varianty. Exkluzivní, bohatě vybavená limitovaná edice 1 895 vozů Founders Edition připomíná úspěšnou historii podniku a také jeho založení Václavem Laurinem a Václavem Klementem před 125 lety. Vozy ENYAQ iV z edice Founders Edition zdobí plaketa s pořadovým číslem na multifunkčním koženém volantu, kterou vyrábí český sklářský podnik Preciosa. Začátek prodeje vozů ENYAQ iV z exkluzivní edice Founders Edition je plánován na jaro 2021.
Founders Edition s osvětlenou přední maskou a 21" koly z lehké slitiny Nová Crystal Face – neobyčejná, osvětlená přední maska – bude ve verzích Founders Edition a ENYAQ RS iV součástí standardní výbavy. Na přání bude nabízena pro verze ENYAQ 80 iV a ENYAQ 80x iV. Příď vozu ENYAQ iV s křišťálovým vzhledem osvěcuje 130 LED diod. Jedná se o designový prvek, který se již objevil ve studii ŠKODA VISION iV. Limitovaná série Founders Edition bude dostupná ve dvou variantách kombinace baterie a motoru a ve dvou barvách. Nabízí také 21" kola z lehké slitiny, sportovní přední a zadní nárazník a interiér ecoSuite s ekologicky vyčiněnou kůží.
Nová ŠKODA ENYAQ iV – přehled novinek:
Elektrický pohon: ENYAQ iV nabízí zcela novou koncepci pohonu a využívá tak možnosti modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. Jádrem této platformy je tzv. skateboardová architektura. Z důvodu úspory místa je baterie umístěna v podlaze. Díky dvěma různým kapacitám baterie, čtyřem výkonovým stupňům od 132 do 225 kW a pohonu zadních nebo všech kol tak plní všechny požadavky zákazníků a poskytne různé možnosti využití. Díky dojezdu až 510 km* v režimu WLTP je ENYAQ iV dokonalým společníkem pro každý den. Vůz zvládne táhnout přívěs o hmotnosti až 1 400 kg (8% stoupání), resp. 1 200 kg (12% stoupání).
Bezpečnost: K novým asistenčním systémům patří Asistovaná jízda 2.0 s rozšířenými funkcemi, Parkování na dálku a Trénované parkování.
Exteriér: ENYAQ iV má emocionální, výrazný a dynamický vzhled. Toto SUV charakterizují vyvážené proporce a velkorysá nabídka vnitřního prostoru. Ačkoliv je nový vůz ENYAQ iV na délku o něco kratší než ŠKODA OCTAVIA, nabízí podobně prostorný interiér jako ŠKODA KODIAQ. Výraznou příď zdobí velká maska chladiče, dále na přání dodávaná osvětlená maska Crystal Face, která nabízí animovanou funkci Coming/Leaving Home, a Matrix-LED hlavní světlomety. TOP LED zadní světla jsou vybavena dynamickými směrovými světly a také nabízí animovanou funkci Coming/Leaving Home.
Interiér: Nové designy interiéru nahrazují klasické výbavové stupně. Každý design interiéru, navržený nejlepšími interiérovými designéry společnosti ŠKODA AUTO, představuje elegantní, vkusně zařízený interiér s přírodními, trvale udržitelnými a recyklovatelnými materiály, který navozuje velmi příjemnou atmosféru. Nová nabídková struktura usnadňuje individuální konfiguraci vozu. Tematické pakety a několik samostatných položek výbavy na přání lze nakonfigurovat jednoduše a v několika krocích.
Konektivita: Centrální obrazovka s úhlopříčkou 13" je vůbec největší obrazovka použitá ve voze ŠKODA. ENYAQ iV je také vždy online a nabízí chytré možnosti konektivity. Pomocí aplikace ŠKODA Connect App je možné na dálku pohodlně ovládat dobíjení baterie nebo klimatizaci interiéru před plánovanou cestou.
Simply Clever: ŠKODA vyvinula Simply Clever prvky specifické pro vůz ENYAQ iV, například čistič nabíjecích kabelů, kryt nabíjecí zásuvky nebo přihrádku pro nabíjecí kabel umístěnou pod podlahou zavazadlového prostoru. Nová středová konzole má dvouúrovňové uspořádání a nabízí dostatek místa. Šikovný organizér zajišťuje pořádek v mezipodlaze. Klasická škrabka na led je ve voze ENYAQ iV umístěna na vnitřní straně pátých dveří.
Nabíjení: Nabíjecí karta MyŠKODA Powerpass umožní snadné a bezproblémové dobíjení. Výhodou pro zákazníky bude to, že jediná karta umožní dobíjení na většině dobíjecích stanic v zemích Evropské unie. Společnost ŠKODA AUTO se také zapojí do výstavby sítě rychlonabíjecích stanic Ionity po celé Evropě. Pro individuální dobíjení doma nabídne ŠKODA AUTO wallbox ŠKODA iV Charger ve dvou verzích. Obě verze jsou již chytré a nabízí tedy např. možnost sledovat stav nabíjení vozidla nebo také spotřebovanou elektrickou energii. Pomocí rychlonabíjecího kabelu bude možné dobíjet vůz ŠKODA ENYAQ iV na rychlonabíjecích stanicích.
*jedná se o předběžné hodnotyKaždé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.