Peugeot 308 nabízí nyní digitální Peugeot i-Cockpit. Současně uvádí novou strukturu modelové řady, kterou od něj převezmou i další modely naší značky.
Peugeot 308, jehož se prodalo již více než 1,5 milionu kusů, získal po celém světě 43 různých ocenění, zejména titul Auto roku, stejně jako současné modely Peugeot 3008 a 208. V roce 2020 dochází u modelové řady 308 ke změnám, které v budoucnu dotknou i ostatních modelů Peugeot.
Nabídka v segmentu kompaktních hatchbacků se neustále vyvíjí, reference však přetrvávají, a proto Peugeot 308 připravuje další epizodu své „success story“ a přichází s novinkami: V nabídce je nově odstín „Modrá Vertigo“ a dva nové typy hliníkových kol. V kabině je k dispozici 100% digitální Peugeot i-Cockpit® a kapacitní centrální displej v lesklém provedení „Glossy“.
Peugeot 308, který v segmentu C vyniká z hlediska dynamických vlastností a poměru komfortu k jízdním vlastnostem, je vybaven spalovacími motory nejnovější generace a asistenčními systémy řízení na úrovni vyšších segmentů. Peugeot 308 je prvním zástupcem nové tříúrovňové struktury nabídky modelové řady, z nichž každá nabízí další doplňkovou výbavu označovanou jako „Pack“.
PURE DESIGNPeugeot 308 vyniká vyváženými proporcemi jak u hatchbacku, tak u SW. Z linií přesně kopírujících mechaniku vyzařuje dynamický charakter vozu. V roce 2020 se nabídka odstínů karoserie obohatila o nový třívrstvý odstín Modrá Vertigo.
V úrovni výbavy Allure mohou mít kola Zircon 16" za příplatek diamantový výbrus, v některých zemích jsou k dispozici nová kola Boca 17". Nejvyšší úrovně výbavy zahrnují příplatkový balíček Black pack, díky kterému velká většina chromových dílů přechází na lesklé černé provedení.
Jde o tyto díly:• maska chladiče a logo na přední straně,• lišty kolem směrových a předních mlhových světel,• lišty kolem bočních oken, • hliníková kola 18" s diamantovým výbrusem Saphir Black v odstínu Black Mist, • střešní nosiče ve verzi SW.
PURE DRIVING EXPERIENCE
Reference přetrvává, a proto Peugeot 308 nabízí poměr komfortu k jízdním vlastnostem na nejlepší úrovni v segmentu, a to verzi hatchback i SW.Peugeot 308 je vybaven systémem, který je již od potěšení z jízdy, na němž si značka zakládá, zcela neoddělitelný – jde o digitální Peugeot i-Cockpit®. Zahrnuje desetipalcový displej s vysokým rozlišením. Přístrojový panel přebral nejnovější prvky grafického designu od posledních generací modelů Peugeot 208 a Peugeot 2008. Dotykový centrální kapacitní displej je v provedení „Glossy“ (lesklý), podobně jako u nejnovějších typů smartphonů.Připojení smartphonu k vozidlu je pro mnoho uživatelů prioritou. Peugeot 308 proto nabízí funkci Mirror Screen , která umožňuje přenést obraz displeje telefonu na dotykovou obrazovku ve voze. Tato funkce je kompatibilní s protokoly Mirrorlink®, Android Auto® a Apple Carplay™. Navigace 3D umožňuje hlasové ovládání. Je připojena k službě TomTom®Traffic, která díky monitorování provozu v reálném čase umožňuje optimalizovat cesty . Oznamování nebezpečných úseků je nyní zdarma zahrnuto do standardní nabídky.
Peugeot 308 nabízí komplexní řadu asistenčních systémů řízení na úrovni vyšších segmentů:• adaptivní tempomat s funkcí Stop (u automatických převodovek) nebo funkcí 30 km/h (u manuálních převodovek) s nastavitelnou hodnotou vzdálenosti mezi vozy;• Visiopark s couvací kamerou 180° a funkcí ParkAssist, se kterou systém dokáže změřit volné místo k zaparkování a ovládá během parkování volant namísto řidiče;• systém automatického nouzového brzdění poslední generace (rozpozná chodce a cyklisty, a to ve dne i v noci, při rychlosti od 5 do 140 km/hod, podle verze vozu) a systém varování před srážkou;• aktivní varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (neoznačeného okraje vozovky) s úpravou dráhy vozu v rychlosti vyšší než 65 km/hod;• systém sledování pozornosti řidiče hlídá bdělost uživatele vozu během dlouhého řízení a při rychlostech nad 65 km/hod, a to pomocí analýzy mikropohybů volantu;• automatické přepínání dálkových a potkávacích světel;• systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením;• aktivní systém sledování mrtvého úhlu (s úpravou dráhy vozu). Tato funkce je k dispozici při rychlosti nad 12 km/hod; • elektrická parkovací brzda.
PURE EFFICIENCY
Peugeot 308 je vybaven úspornými benzínovými a dieselovými motory, které se vyznačují nízkými emisemi CO2 od 95 g/km. Tyto motory jsou homologované podle protokolu WLTP a splňují emisní normu Euro6.Nabídka benzínových motorů zahrnuje tříválcové motory o objemu 1,2 l:• PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou,• PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
Nabídka dieselových motorů zahrnuje čtyřválcové motory o objemu 1,5 l:• BleuHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou, BleuHDi 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
V současné modelové řadě zůstává i sportovní verze Peugeot 308 GTi se čtyřválcovým motorem 1,6 l o výkonu 263 k při točivém momentu 340 Nm. Díky nízkým emisím CO2 (169 g/km podle protokolu WLTP) a v rámci této kategorie vozů vynikajícímu poměru hmotnost / výkon je tento sportovní hatchback jedním z nejlepších ve svém segmentu.
NEW LINE-UP
Peugeot 308 hatchback i SW přinášejí nový posun značky směrem k luxusnějším kategoriím produktů, a to z hlediska designu a výbavy. Udávají tak směr, kterým se budou ubírat budoucí modely značky Peugeot. Obchodní nabídka bude čitelnější a úrovně výbavy bohatší. Novou strukturu modelové řady budou tvořit tři úrovně výbavy. Každá z nich může být doplněna přechodovou úrovní nazvanou „Pack“ (s výjimkou GTi). Cílem je splnit požadavky zákazníků, kteří hledají větší pohodlí, lepší vzhled nebo více asistenčních systémů. Struktura produktové nabídky je následující (s několika příklady prvků výbavy):• ActivePack → Active + Mirror Screen /elektrické sklápění zpětných zrcátek / mlhové světlomety,• AllurePack → Allure + bezklíčový přístup a startování / adaptivní tempomat• GT Pack → GT + hliníková kola 18" / Pack Side Security / hliníkové kolejničky v zavazadlovém prostoru u SW.
Všechny vozy Peugeot 308 nabízejí digitální rádio (DAB) a u každé z úrovní získaly následující sériovou výbavu:• Active: dvouzónová klimatizace / Pack Viditelnost / zadní parkovací asistent,• Allure: Paket Safety Plus,• Allure Pack: Pack Drive Assist / bezklíčový přístup a startování,• GT: Driver Sport Pack.
V některých zemích spouští značka Peugeot webový portál Peugeot Store , první 100% online prodejnu, kde je možné zakoupit si nový vůz, ponechat starý vůz na protiúčet či zajistit si financování nového vozu pohodlně přes smartphone, tablet nebo počítač. Každý zákazník si bude moci zvolit doručení vozu domů, a to zdarma, při přísném dodržení všech bezpečnostních norem.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?