Skupina PSA a společnost Punch Powertrain podepsaly dohodu o vytvoření druhého společného podniku a rozšíření svého strategického partnerství v oblasti elektrifikace s cílem bojovat proti klimatickým změnám.
PSA úspěšně uvádí na trh nové elektrifikované vozy kategorie hybridů, které jsou pro potřeby zákazníků zatím tou nejpraktičtější variantou elektromobilů. Tato vozidla mají klasický spalovací motor a elektrifikovanou poháněcí soustavu a samozřejmě i zdrojovou soustavu. To klade velmi vysoké nároky na prostorové uspořádání a proto se hledají nová řešení přinášející úsporu v této oblasti.
Jak vyřešit tento technický rébus se konstruktéři, specialisty na pohonné systémy firmy Punch Powertrain, nechali inspirovat 20 letými zkušenostmi Toyoty s jejich planetovou, elektronicky ovládanou převodovkou s proměnným převodovým poměrem a vyvinuli nový typ převodovky.
Punch Powertrain připojil planetovou soupravu k jedné ze spojek, což vedlo k mechanické „předredukci“ před stávajícími poměry v převodovce. Tím Punch Powertrain vyvinul převodovku, která na rozdíl od většiny ostatních systémů duální spojky nepoužívá jediný poměr na rychlostní stupeň, ale spíše zpřístupňuje různá rychlostní stupně pro 2 odlišné poměry.
To umožňuje drastické snížení počtu vnitřních součástí a hlavně zmenšuje rozměry převodovky. Tím se získalo dostatek místa pro 48V nebo vysokonapěťové elektromotory, včetně jejich příslušenství.Elektronické ovládání hybridní převodovky je řešeno nejmodernější řídicí jednotkou převodovky s klasifikací ISO26262, Flexray a High Speed Can Bus.
Nový společný podnik „PSA e-transmissions“ tak bude dodávat inovativní, vysoce efektivní a kompaktní automatické převodovky Punch Powertrain pro různé úrovně hybridních vozidel.
DT2 48V / PHEVTato nová, kompaktní hybridní automatická převodovka (DCT) je založena na známém „principu duální spojky“. Zásadní vylepšení této koncepce umožňuje, aby se elektromotor stal nedílnou součástí přenosu. To umožňuje špičkové této nové technologiivyužívat přenosu točivého momentu přes mechanické ústrojí spojené s motor-generátory, na druhé straně umožňuje různé úrovně hybridizace.
48V nebo PHEV variantyJednotka může být vybavena 48 V motorem s nízkým výkonem (20 kW) nebo výkonným trakčním elektromotorem (90 kW), aniž by došlo ke změnám konstrukce základního přenosu točivého momentu.Řešení 48V používají mild hybridní elektrická vozidla (MHEV), což vede k úspoře paliva až 15%, zatímco řešení s vysoko napěťovými trakčními elektromotory je určeno pro plug-in hybridní elektrická vozidla (PHEV), s úsporou paliva až 75%.
Flexibilní hybridní flotilaTato flexibilita v úrovni elektrické energie a tedy i cena pohonného ústrojí umožňuje výrobcům OEM nepřetržitě přizpůsobovat elektrifikační směs vozového parku vozidel požadavkům trhu a zajistit dodržování limitů CO2. Těchto výhod ve stavbě hybridních vozidel bude využívat koncern PSA na základě společného podniku s Punch Powertrain.
Spolupráce PSA a Punch PowertrainSkupina PSA a společnost Punch Powertrain podepsaly dohodu o vytvoření druhého společného podniku a rozšíření svého strategického partnerství v oblasti elektrifikace. Společný podnik se bude věnovat vývoji, výrobě a dodávkám zcela přelomové převodovky s dvojitou spojkou DT2 značky Punch Powertrain, určené pro novou generaci mild-hybridů (MHEV) a plug-in hybridů (PHEV). Společnost Punch Powertrain bude mít v tomto podniku většinový podíl (61 % / 39 %). V první fázi bude společnost dodávat převodovky skupině PSA, v dalších fázích je cílem zásobovat i další výrobce automobilů po celém světě. Punch Powertrain přinese do společného podniku, který by měl fungovat od třetího čtvrtletí 2020, činnosti související s produktovou řadou DT2, včetně špičkových inženýrských, výrobních a podpůrných funkcí. Punch Powertrain převede do nového subjektu rovněž stávající zařízení související s DT2, které se v současnosti nacházejí v belgickém městě Sint-Truiden a v Eindhovenu v Nizozemsku. Skupina PSA investuje do partnerského projektu finanční prostředky.
Zdroj: PSA, Punch Powertrain
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.