Skupina PSA a společnost Punch Powertrain podepsaly dohodu o vytvoření druhého společného podniku a rozšíření svého strategického partnerství v oblasti elektrifikace s cílem bojovat proti klimatickým změnám.
PSA úspěšně uvádí na trh nové elektrifikované vozy kategorie hybridů, které jsou pro potřeby zákazníků zatím tou nejpraktičtější variantou elektromobilů. Tato vozidla mají klasický spalovací motor a elektrifikovanou poháněcí soustavu a samozřejmě i zdrojovou soustavu. To klade velmi vysoké nároky na prostorové uspořádání a proto se hledají nová řešení přinášející úsporu v této oblasti.
Jak vyřešit tento technický rébus se konstruktéři, specialisty na pohonné systémy firmy Punch Powertrain, nechali inspirovat 20 letými zkušenostmi Toyoty s jejich planetovou, elektronicky ovládanou převodovkou s proměnným převodovým poměrem a vyvinuli nový typ převodovky.
Punch Powertrain připojil planetovou soupravu k jedné ze spojek, což vedlo k mechanické „předredukci“ před stávajícími poměry v převodovce. Tím Punch Powertrain vyvinul převodovku, která na rozdíl od většiny ostatních systémů duální spojky nepoužívá jediný poměr na rychlostní stupeň, ale spíše zpřístupňuje různá rychlostní stupně pro 2 odlišné poměry.
To umožňuje drastické snížení počtu vnitřních součástí a hlavně zmenšuje rozměry převodovky. Tím se získalo dostatek místa pro 48V nebo vysokonapěťové elektromotory, včetně jejich příslušenství.Elektronické ovládání hybridní převodovky je řešeno nejmodernější řídicí jednotkou převodovky s klasifikací ISO26262, Flexray a High Speed Can Bus.
Nový společný podnik „PSA e-transmissions“ tak bude dodávat inovativní, vysoce efektivní a kompaktní automatické převodovky Punch Powertrain pro různé úrovně hybridních vozidel.
DT2 48V / PHEVTato nová, kompaktní hybridní automatická převodovka (DCT) je založena na známém „principu duální spojky“. Zásadní vylepšení této koncepce umožňuje, aby se elektromotor stal nedílnou součástí přenosu. To umožňuje špičkové této nové technologiivyužívat přenosu točivého momentu přes mechanické ústrojí spojené s motor-generátory, na druhé straně umožňuje různé úrovně hybridizace.
48V nebo PHEV variantyJednotka může být vybavena 48 V motorem s nízkým výkonem (20 kW) nebo výkonným trakčním elektromotorem (90 kW), aniž by došlo ke změnám konstrukce základního přenosu točivého momentu.Řešení 48V používají mild hybridní elektrická vozidla (MHEV), což vede k úspoře paliva až 15%, zatímco řešení s vysoko napěťovými trakčními elektromotory je určeno pro plug-in hybridní elektrická vozidla (PHEV), s úsporou paliva až 75%.
Flexibilní hybridní flotilaTato flexibilita v úrovni elektrické energie a tedy i cena pohonného ústrojí umožňuje výrobcům OEM nepřetržitě přizpůsobovat elektrifikační směs vozového parku vozidel požadavkům trhu a zajistit dodržování limitů CO2. Těchto výhod ve stavbě hybridních vozidel bude využívat koncern PSA na základě společného podniku s Punch Powertrain.
Spolupráce PSA a Punch PowertrainSkupina PSA a společnost Punch Powertrain podepsaly dohodu o vytvoření druhého společného podniku a rozšíření svého strategického partnerství v oblasti elektrifikace. Společný podnik se bude věnovat vývoji, výrobě a dodávkám zcela přelomové převodovky s dvojitou spojkou DT2 značky Punch Powertrain, určené pro novou generaci mild-hybridů (MHEV) a plug-in hybridů (PHEV). Společnost Punch Powertrain bude mít v tomto podniku většinový podíl (61 % / 39 %). V první fázi bude společnost dodávat převodovky skupině PSA, v dalších fázích je cílem zásobovat i další výrobce automobilů po celém světě. Punch Powertrain přinese do společného podniku, který by měl fungovat od třetího čtvrtletí 2020, činnosti související s produktovou řadou DT2, včetně špičkových inženýrských, výrobních a podpůrných funkcí. Punch Powertrain převede do nového subjektu rovněž stávající zařízení související s DT2, které se v současnosti nacházejí v belgickém městě Sint-Truiden a v Eindhovenu v Nizozemsku. Skupina PSA investuje do partnerského projektu finanční prostředky.
Zdroj: PSA, Punch Powertrain
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?