Skupina PSA a společnost Punch Powertrain podepsaly dohodu o vytvoření druhého společného podniku a rozšíření svého strategického partnerství v oblasti elektrifikace s cílem bojovat proti klimatickým změnám.
PSA úspěšně uvádí na trh nové elektrifikované vozy kategorie hybridů, které jsou pro potřeby zákazníků zatím tou nejpraktičtější variantou elektromobilů. Tato vozidla mají klasický spalovací motor a elektrifikovanou poháněcí soustavu a samozřejmě i zdrojovou soustavu. To klade velmi vysoké nároky na prostorové uspořádání a proto se hledají nová řešení přinášející úsporu v této oblasti.
Jak vyřešit tento technický rébus se konstruktéři, specialisty na pohonné systémy firmy Punch Powertrain, nechali inspirovat 20 letými zkušenostmi Toyoty s jejich planetovou, elektronicky ovládanou převodovkou s proměnným převodovým poměrem a vyvinuli nový typ převodovky.
Punch Powertrain připojil planetovou soupravu k jedné ze spojek, což vedlo k mechanické „předredukci“ před stávajícími poměry v převodovce. Tím Punch Powertrain vyvinul převodovku, která na rozdíl od většiny ostatních systémů duální spojky nepoužívá jediný poměr na rychlostní stupeň, ale spíše zpřístupňuje různá rychlostní stupně pro 2 odlišné poměry.
To umožňuje drastické snížení počtu vnitřních součástí a hlavně zmenšuje rozměry převodovky. Tím se získalo dostatek místa pro 48V nebo vysokonapěťové elektromotory, včetně jejich příslušenství.Elektronické ovládání hybridní převodovky je řešeno nejmodernější řídicí jednotkou převodovky s klasifikací ISO26262, Flexray a High Speed Can Bus.
Nový společný podnik „PSA e-transmissions“ tak bude dodávat inovativní, vysoce efektivní a kompaktní automatické převodovky Punch Powertrain pro různé úrovně hybridních vozidel.
DT2 48V / PHEVTato nová, kompaktní hybridní automatická převodovka (DCT) je založena na známém „principu duální spojky“. Zásadní vylepšení této koncepce umožňuje, aby se elektromotor stal nedílnou součástí přenosu. To umožňuje špičkové této nové technologiivyužívat přenosu točivého momentu přes mechanické ústrojí spojené s motor-generátory, na druhé straně umožňuje různé úrovně hybridizace.
48V nebo PHEV variantyJednotka může být vybavena 48 V motorem s nízkým výkonem (20 kW) nebo výkonným trakčním elektromotorem (90 kW), aniž by došlo ke změnám konstrukce základního přenosu točivého momentu.Řešení 48V používají mild hybridní elektrická vozidla (MHEV), což vede k úspoře paliva až 15%, zatímco řešení s vysoko napěťovými trakčními elektromotory je určeno pro plug-in hybridní elektrická vozidla (PHEV), s úsporou paliva až 75%.
Flexibilní hybridní flotilaTato flexibilita v úrovni elektrické energie a tedy i cena pohonného ústrojí umožňuje výrobcům OEM nepřetržitě přizpůsobovat elektrifikační směs vozového parku vozidel požadavkům trhu a zajistit dodržování limitů CO2. Těchto výhod ve stavbě hybridních vozidel bude využívat koncern PSA na základě společného podniku s Punch Powertrain.
Spolupráce PSA a Punch PowertrainSkupina PSA a společnost Punch Powertrain podepsaly dohodu o vytvoření druhého společného podniku a rozšíření svého strategického partnerství v oblasti elektrifikace. Společný podnik se bude věnovat vývoji, výrobě a dodávkám zcela přelomové převodovky s dvojitou spojkou DT2 značky Punch Powertrain, určené pro novou generaci mild-hybridů (MHEV) a plug-in hybridů (PHEV). Společnost Punch Powertrain bude mít v tomto podniku většinový podíl (61 % / 39 %). V první fázi bude společnost dodávat převodovky skupině PSA, v dalších fázích je cílem zásobovat i další výrobce automobilů po celém světě. Punch Powertrain přinese do společného podniku, který by měl fungovat od třetího čtvrtletí 2020, činnosti související s produktovou řadou DT2, včetně špičkových inženýrských, výrobních a podpůrných funkcí. Punch Powertrain převede do nového subjektu rovněž stávající zařízení související s DT2, které se v současnosti nacházejí v belgickém městě Sint-Truiden a v Eindhovenu v Nizozemsku. Skupina PSA investuje do partnerského projektu finanční prostředky.
Zdroj: PSA, Punch Powertrain
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.