Lexus LC model 2021, lehčí, ostřejší, bez kompromisů, luxusní, úsporný, praktický, bezpečný a zábavný

AutoRoad.cz, 14. dubna 2020, 23:58 Google+

Lexus odhaluje své nové vlajkové kupé LC v modelovém provedení 2021. Přichází s ještě dokonalejším propojení s řidičem, suverénnějšími jízdními vlastnostmi, s nabídkou nových stylů a s modernizovaným multimediálním systémem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lexus odhaluje nové vlajkové kupé LC v modelovém provedení 2021

Lexus odhaluje nové vlajkové kupé LC v modelovém provedení 2021 | foto: Lexus

Sdílejte článek

Změny implementované u LC 500 v modelovém provedení 2021 se odrazily v ještě ostřejších jízdních parametrech. Za zmínku stojí zejména pokles neodpružené hmotnosti bezmála o 10 kg, kterého konstruktéři dosáhli úpravou prvků zavěšení kol včetně použití hliníkových spodních ramen, lehčích dutých stabilizátorů o jiném průměru a nového vysokopevnostního materiálu vinutých pružin. Lehčí je i konstrukce 21" kol z kované slitiny (výbava na přání).

Po snižování hmotnosti se technici zaměřili na úpravy odpružení ve prospěch hladší a měkčí charakteristiky zdvihu s lepší zpětnou vazbou od povrchu vozovky. Elektronické řízení předních tlumičů má po úpravě delší zdvih a zároveň byla vylepšena tuhost dorazů propružení pro jeho celkově hladší chod.

Díky vyšší tuhosti stabilizátorů na zadní nápravě se zlepšila odezva přední nápravy při nájezdu do zatáčky s lineárnějšími reakcemi na pokyny od volantu, opět v zájmu přímé zpětné vazby od povrchu vozovky. S ohledem na co nejlepší ovladatelnost vozidla za středních až vysokých rychlostí byl systém řízení stability vozu (VSC) rozšířen o nový aktivní asistent zatáčení (ACA). Ten pomáhá lépe kontrolovat průjezd zatáčkou přibrzďováním vnitřních kol v závislosti na velikosti bočního zrychlení vozidla za působení vyšších sil příčného zrychlení (G) při dynamické jízdě.

img-responsive

Lexus odhaluje nové vlajkové kupé LC v modelovém provedení 2021 | foto: Lexus

MODERNIZACE PŘEVODOVKY A HYBRIDNÍHO POHONU
Lexus pro LC 500 přeprogramoval charakteristiku desetistupňové automatické převodovky Direct Shift s cílem zlepšit její reakce při běžném ježdění v pásmu, které technici označují jako „aktivní zóna“ – tedy obecně situace, kdy je škrticí klapka otevřena z 50 až 70 %. Převodové ústrojí Direct Shift dovoluje v daném pásmu zvýšit otáčky motoru pro intenzivnější pocit akcelerace před zařazením dalšího stupně. Modernizace se dotkla i režimu podřazování u vícestupňového hybridního pohonu LC 500h. Systém nyní podřazuje na druhý (nikoli třetí) stupeň ve prospěch hladšího chodu a suverénnější akcelerace na výjezdu ze zatáček.

img-responsive

Lexus odhaluje nové vlajkové kupé LC v modelovém provedení 2021 | foto: Lexus

DESIGN BEZ KOMPROMISŮ
Kupé LC je nejexpresivnějším vyjádřením designu Lexus, zde v podobě nepřehlédnutelného rastru vřetenovité masky chladiče, protažené napříč celou přední partií vozu. Velká plocha skla v kombinaci s černými zadními sloupky vytváří efekt plovoucí střechy, zatímco chromové lišty na bocích svým tvarem připomínají křivky tradičního japonského meče katana. Zájemci o ještě dynamičtější vzhled si mohou objednat střechu z kompozitního materiálu CFRP. Jedním z nejmarkantnějších designových prvků jsou zadní skupinové svítilny se světelným podpisem, jenž připomíná přídavné hořáky tryskových stíhacích letounů. Na přídi zaujmou nápadné ultra kompaktní LED světlomety se třemi zdroji a zhruba polovičními rozměry oproti tradičním světlům.

img-responsive

Lexus odhaluje nové vlajkové kupé LC v modelovém provedení 2021 | foto: Lexus

MARKANTNÍ ŘEMESLNÉ ZPRACOVÁNÍ
Model LC vyvažuje funkčnost, pohodlí, sportovní charakter a luxus. Nízko zabudovaný přístrojový panel ve spojení s úzkými předními sloupky zprostředkuje řidiči skvělý výhled vpřed na vozovku. Uhlazené křivky výplní dveří stvrzují harmonické pojetí designu, zde s poukazem na exteriér s křivkou hladce přecházející z kapoty skrz čelní sklo. Nabídka laků karoserie zahrnuje oranžový odstín Blazing Carnelian nově dostupný pro modelové provedení 2021, resp. zelený lak Terrane Khaki, dříve vyhrazený verzi LC Limited Edition. Z dalších barevných provedení jmenujme bílou F White, kovově šedou, stříbrnou Sonic, titanovou Sonic, grafitově černou, zářivou červenou, žlutou Flare a temně modrou. Kvality sedadel navržených exkluzivně pro LC plně dostojí jejich nádhernému vzhledu. Díky dvoudílné konstrukci je hlavní kus opěradla zavěšen kolem horní části v oblasti ramen, vine se kolem zadní strany sedadla konstrukce, a poskytuje tak řidiči spolehlivou oporu i při rychlém projíždění zatáček. K ještě vyššímu požitku za volantem přispívá volant, jehož průřez se po obvodu mění, a umožňuje tak různý způsob úchopu nebo natočení zápěstí. Zvedající se boční hrana středového panelu na straně předního spolujezdce tvoří integrované madlo. Kvalita povrchu čalounění, výplňových materiálů a detailů odráží principy řemeslného zpracování světově proslulých mistrů Lexus Takumi. Krom mnoha dalších detailů uveďme např. vizuálně i na pohmat kvalitní ruční prošívání kožené hlavice řadicí páky nebo nařasení výplní dveřních panelů z materiálu Alcantara. Z nabídky barevných schémat kabiny pro modelové provedení 2021 jmenujme nové kožené čalounění v odstínech červená Flare (nahrazuje dřívější tmavě růžovou) a oranžová Manhattan. Kožené čalounění je též k dispozici v černé a okrové.

img-responsive

Lexus odhaluje nové vlajkové kupé LC v modelovém provedení 2021 | foto: Lexus

SUVERÉNNÍ JÍZDNÍ VÝKONY
Vidlicový osmiválec provedení LC 500 od prvního okamžiku stvrzuje svůj výkonový potenciál sytým zvukem, který je produkován systémem aktivního výfuku s variabilním účinkem. Motor disponující výkonem 464 k (341 kW) uděluje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za necelé 4,7 s. Agregát 5,0 litru spolupracuje s desetistupňovou automatickou převodovkou Direct Shift, která po modernizaci zprostředkuje ještě těsnější propojení mezi řidičem a jeho strojem.

img-responsive

Lexus odhaluje nové vlajkové kupé LC v modelovém provedení 2021 | foto: Lexus

POZORUHODNÝ A HOSPODÁRNÝ HYBRIDNÍ SYSTÉM POHONU
Patnáct let poté, co Lexus představil celosvětově první luxusní hybridní automobil, navazuje na tradici inovátora model LC 500h jako první vůz Lexus s vícestupňovým hybridním pohonem. Podobně jako u ostatních hybridních pohonů Lexus je benzínový motor spojen se dvěma elektromotory/generátory energie. Vidlicový šestiválec 3,5 litru s Atkinsonovým cyklem používá technologii přímého vstřikování paliva D-4S ve prospěch co nejnižší spotřeby; lehké komponenty ventilového ústrojí s technologií časování Dual VVT-i zase zajišťují dostatek točivého momentu v celém rozpětí otáček. Systém i nadále používá planetovou bezestupňovou převodovku CVT, známou z pohonů Lexus Hybrid Synergy Drive, ale doplňuje ji o jedinečnou čtyřstupňovou automatickou převodovku. Obě hladce spolupracující rychlostní skříně mění výkon ve čtyřech stupních, a optimalizují tak chod motoru v celé škále otáček. Když řidič navolí režim M, obě soukolí se společně chovají jako desetistupňové ústrojí a evokují mimořádný požitek za volantem s možností hladkého řazení pomocí páček pod volantem. V automatickém režimu se využívá řazení s umělou inteligencí (AI-Shift), které volí převodové stupně podle jízdních podmínek a pokynů od řidiče. Vícestupňový hybridní pohon podporuje intenzivnější zapojování elektromotorů za nižších rychlostí jízdy, kdy se vůz s vypnutým zážehovým motorem dokáže rozjet až na 140 km/h. Celkový systémový výkon tohoto ústrojí činí 359 k / 264 kW. Díky vícestupňovému hybridnímu pohonu může být výkon benzínového agregátu V6 a elektromotoru znásoben čtyřstupňovou automatickou převodovkou pro působivější reakce během zrychlování. LC 500h používá kompaktní a lehkou lithium-iontovou baterii, uloženou prakticky mezi zadními sedadly a zavazadlovým prostorem. Jednotka vykazuje vysokou energetickou hustotu díky 84 článkům o celkovém napětí 310,8 V.

img-responsive

Lexus odhaluje nové vlajkové kupé LC v modelovém provedení 2021 | foto: Lexus

MODERNIZOVANÁ MULTIMÉDIA
Multimédia na palubě LC se ovládají prostřednictvím 10,3" displeje s jemným rozlišením a funkcí rozdělené obrazovky, umožňující současně zobrazovat a ovládat různé funkce, např. audiosystém a klimatizaci. V modelovém provedení 2021 budou všechny verze LC standardně podporovat technologii Apple CarPlay a Android Auto, umožňující snadné bezdrátové propojení chytrého telefonu s přístupem k oblíbeným aplikacím pro navigaci, zábavu a zasílání zpráv. Díky technologii Android Auto je k dispozici Asistent Google, poskytující informace na míru podle osobního kalendáře uživatele, předchozích aktivit a nastavených předvoleb. Technologie Apple CarPlay zprostředkuje podobné funkce na palubním displeji multimédií při použití telefonu iPhone. Po propojení přístroje iPhone jsou k dispozici pokyny navigace, volání, odesílání a přijímání zpráv prostřednictvím Siri a další aplikace jako např. Spotify, Audible nebo podcasty Apple.

POKROČILÉ BEZPEČNOSTNÍ SYSTÉMY A JÍZDNÍ ASISTENTY
Všechna provedení LC 500 a 500h jsou standardně vybavena bezpečnostním paketem Lexus Safety System+. Jeho součástí je předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání chodců, adaptivní tempomat (ACC), systém upozornění na opuštění jízdního pruhu se zásahy do řízení, systém rozpoznávání dopravních značek a automatické přepínání dálkových světel. Z dalších funkcí na ochranu proti nejčastějším nehodám jmenujme sledování slepého úhlu a systém monitorování provozu za vozidlem.

Vytisknout

Diskuze: Lexus LC model 2021, lehčí, ostřejší, bez kompromisů, luxusní, úsporný, praktický, bezpečný a zábavný

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Hartge Compact V8 4,7

Hartge Compact V8 4,7 byl velkoobjemový hot-hatch

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud