Studie ID.CROZZ2 se stává realitou v podobě nového modelu ID.4. Volkswagen uspořádal po zrušení Ženevského autosalonu webovou prezentaci, v níž poprvé ukázal konkrétní podobu svého prvního elektrického SUV. Nový model ID.4 bude uveden na vybrané trhy již v letošním roce, ten český se dočká na začátku roku 2021. Po modelu ID.3 tak bylo zahájeno odpočítávání pro druhý elektromobil postavený na základě nové modulární platformy MEB.
> Rozhodnutí o modelovém označení bylo přijato: ID.4 se v ČR začne prodávat od roku 2021> Až 500 km: Aerodynamika a hospodárnost pro dlouhý dojezd> Globální automobil: ID.4 se bude vyrábět a nabízet v Evropě, Číně a USA „Podobně jako ID.3 bude i ID.4 uveden na trh jako vozidlo s neutrální bilancí emisí CO2,“ oznámil Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen. „ID.4 budeme vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a USA.“ Design SUV s nulovými emisemi je mimořádně aerodynamický. Ralf Brandstätter k tomu říká: „Dobrá aerodynamika snižuje aerodynamický odpor vzduchu a prodlužuje dojezd modelu ID.4 v závislosti na variantě pohonu až na 500 kilometrů.“
ID.4 bude uveden na trh zpočátku s pohonem zadních kol. Později bude následovat verze s elektrickým pohonem všech kol. Pod podlahou interiéru je umístěna vysokonapěťová sada akumulátorů, což přispívá k nízkému těžišti a velmi vyváženému rozložení hmotnosti mezi nápravy. To jsou důležité předpoklady pro dosažení optimální jízdní dynamiky. Stejně jako všechny modely na základě platformy MEB nabídne i ID.4 neobvykle prostorný interiér díky kompaktní konstrukci elektrického pohonu. Přístrojová deska SUV je přehledně uspořádaná a důsledně digitalizovaná. Intuitivní ovládání probíhá v naprosté většině případů prostřednictvím dotykových ploch a inteligentního hlasového ovládání.
Modely ID.4 a ID.3 jsou pro Volkswagen důležitými milníky na cestě k neutrální bilanci emisí CO2, jíž chce značka dosáhnout v souladu s pařížskými cíli pro ochranu klimatu do roku 2050. Již do roku 2025 mají flotilové emise CO2 značky Volkswagen klesnout o jednu třetinu. Volkswagen v současnosti investuje jednu miliardu eur do elektrifikace produktové řady a hybridizace stále většího počtu vozidel. Elektrické pohony budou totiž společně s novými částečně hybridními a externě nabíjitelnými hybridními pohony v modelových řadách s vysokými počty vyrobených vozů, mezi něž patří například úspěšný Golf, významně přispívat ke snižování flotilových emisí.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.