Automobilka Aston Martin představila novinku v podobě Vantage Roadster. Ladné křivky a výkonný motor z něj činí jeden z nejzajímavějších roadsterů všech dob.
Aston Martin Vantage Roadster je stejně jako kupé poháněn motorem Mercedes-AMG s objemem 4 litry. Díky dvěma turbodmychadlům poskytuje výkon 375 kW (510 koní), přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 685Nm. Motor V8 je spárován s 8stupňovou automatickou převodovkou ZF. Vantage Roadster zrychluje z 0 na 60 MPH (97 km/h) za pouhých 3,7 sekundy a je schopen se rozjet až na 306 km/h.
Hmotnost vzrostla o pouhých 60 kg ve srovnání s kupé. A to díky novému, lehčímu mechanismu typu střechy . Na míru šitá tkanina střechy je doplněna kompaktním pohonem s mechanismem Z-fold, který zajišťuje rychlý provoz. Stáhnutí střechy zabere 6,7 s, její opětovné natažení pak 6,8 s a to vše při rychlostech až 50 km/h. I při stažené střeše se do zavazadlového prostoru vejde 200 litrů.To umožňuje pohodlný převoz třeba golfového vaku.
První dodávky vozu Vantage Roadster jsou naplánovány na druhý kvartál letošního roku. Ceny budou v Německu startovat na částce 157 300 Euro (dle současného kurzu asi 3 812 571 Kč).
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?