Automobilka Aston Martin představila novinku v podobě Vantage Roadster. Ladné křivky a výkonný motor z něj činí jeden z nejzajímavějších roadsterů všech dob.
Aston Martin Vantage Roadster je stejně jako kupé poháněn motorem Mercedes-AMG s objemem 4 litry. Díky dvěma turbodmychadlům poskytuje výkon 375 kW (510 koní), přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 685Nm. Motor V8 je spárován s 8stupňovou automatickou převodovkou ZF. Vantage Roadster zrychluje z 0 na 60 MPH (97 km/h) za pouhých 3,7 sekundy a je schopen se rozjet až na 306 km/h.
Hmotnost vzrostla o pouhých 60 kg ve srovnání s kupé. A to díky novému, lehčímu mechanismu typu střechy . Na míru šitá tkanina střechy je doplněna kompaktním pohonem s mechanismem Z-fold, který zajišťuje rychlý provoz. Stáhnutí střechy zabere 6,7 s, její opětovné natažení pak 6,8 s a to vše při rychlostech až 50 km/h. I při stažené střeše se do zavazadlového prostoru vejde 200 litrů.To umožňuje pohodlný převoz třeba golfového vaku.
První dodávky vozu Vantage Roadster jsou naplánovány na druhý kvartál letošního roku. Ceny budou v Německu startovat na částce 157 300 Euro (dle současného kurzu asi 3 812 571 Kč).
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?